![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Filip Dewinter: “Toevloed anderstalige en illegale kinderen met taal- en leerachterstand haalt onderwijskwaliteit in Antwerpen naar beneden. Er moet een maximumdrempel van 15% ingevoerd worden”
Deze ochtend op ‘Wakker op Zondag’ had een debat plaats over het Antwerps onderwijs, meer bepaald over het nieuwe inschrijvingssysteem en de voorrang voor GOK-leerlingen en kinderen van illegalen. Filip Dewinter pleitte in het programma voor aparte scholen voor kinderen van illegalen en van mensen die nog in een asiel- of regularisatieprocedure zitten. Filip Dewinter: “Nu reeds spreekt meer dan 40% van de leerlingen in het Antwerps onderwijs thuis geen Nederlands. In het district Antwerpen en in Borgerhout is dit al opgelopen tot meer dan 60%. In het stedelijk basisonderwijs is momenteel 40% van de leerlingen moslim. Dat is teveel. Door de gebrekkige taalkennis en de leerachterstand van vele van deze kinderen daalt het niveau van ons onderwijs gestadig. De daling van de onderwijskwaliteit en het teveel aan moslimleerlingen in onze klassen is één van de belangrijkste redenen voor de stadsvlucht van jonge Vlaamse gezinnen met kinderen”. Filip Dewinter noemde de voorrang voor GOK-leerlingen onrechtvaardig en inefficiënt. Hij stelt voor om voor kinderen van illegalen en van mensen die nog in een asiel- of regularisatieprocedure zitten, aparte schoolopvang te voorzien. Filip Dewinter: “Kinderen van illegalen en van mensen die in een asiel- of regularisatieprocedure zitten, horen niet thuis in het regulier onderwijs. Zij moeten in aparte scholen en klassen opgevangen worden. Daar kunnen ze dan aangepast onderwijs genieten. Pas nadat de ouders geregulariseerd zijn en de taalkennis voldoende is, kunnen die kinderen in het regulier onderwijs schoollopen. Het recht van onderwijs blijft op die manier gegarandeerd en de onderwijskwaliteit wordt niet verder naar beneden gehaald”. Filip Dewinter werkt momenteel aan een decreet ter zake. Daarin pleit hij tevens voor een maximumdrempel van anderstaligen en moslims in de Antwerpse scholen. Filip Dewinter: “In het regulier onderwijs moet een maximumdrempel van 15% ingebouwd worden zowel voor anderstaligen als voor moslims. Sommige scholen zullen moeten omgevormd worden tot integratiescholen. In die scholen kunnen tot 100% moslims zitten. Zij krijgen aangepast onderwijs, doorgedreven taalonderricht en veel aandacht voor de Westerse normen en waarden. Het is volgens mij de enige manier om de stadsvlucht van jonge Vlaamse gezinnen met kinderen alsook de dalende kwaliteit van het Antwerps onderwijs door de toevloed van anderstaligen en moslims af te remmen”. Philippe Van der Sande, Perswoordvoerder Filip Dewinter Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() hij blijft consekwent inkonsekwent zijn.
We gaan ze appart steken, zodat we daarna kunnen aanklagen dat ze niet geintegreerd zijn. Goe bezig, bij welke idioten haalt die man zijn stemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementslid
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
|
![]() Citaat:
Zegt meer over jou dat je er zomaar van uit gaat dat ze dit niet gaan doen.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() Citaat:
Heb je enig idee of dat wel nog kan dan, of ze na zoveel jaar nog wel kunnen integreren? heb je daarover afgestemd met ter zake bevoegde personen, leerkrachten, pedagogen, ...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
|
![]() Citaat:
"zolang de ouders niet geregulariseerd zijn" is ook niet zo slecht eigenlijk dan vermijd je die toestanden waar ze families die hier al zolang wonen met kinderen die hier al jaren naar school gaan die alsnog moeten weggestuurd worden en waarvan die kinderen dan al volledig ingeburgerd zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() Citaat:
FDW wil solidariteitsacties vermijden van scholen, leerlingen en ouderverenigingen tegen het terugsturen van geïntegreerde maar toch afgewezen asielzoekers. Ja dat was soms pijnlijk voor het VB, als zelfs hun mandatarissen dit begonnen te steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.267
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() Misschien gaat het wel over het feit dat het VB niet alle scholen in alle netten wil openstellen, en een grotere spreiding opleggen?
Mijn kinderen zaten in de lagere school met meer dan 10% allochtonen, hebben geen achterstand opgelopen, kennen nu zowat de meeste allochtonen van hun generatie en hun broers en zussen bij voornaam, wat al heel integratiebevorderend is. Ik weet dus uit de praktijk dat dit kan werken. Spreiding tot 10% zou een doel moeten zijn, geen apartheidsscholen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.267
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() ja door niet spreiding van de allochtonen.
Volgend uittreksel uit het VB programma : De onderwijshervormingen hebben zich in sneltempo opgevolgd. Het Vlaamse onderwijs is nu toe aan organisatorische rust. Scholen zijn zelf het best geplaatst om te bepalen wat het maximum richtcijfer van leerlingen van vreemde origine is. Niemand is gebaat bij het verschijnsel van concentratiescholen, waar het onderwijs- en opvoedingsproject zwaar onder druk staan. Het Vlaams Belang is dan ook gekant tegen het zogenaamde gelijke onderwijskansendecreet. De propaganda voor de multiculturele samenleving in onze scholen is verwerpelijk. Vrij onderwijs. We zijn verdedigers van het grondwettelijke recht op vrij initiatief en pedagogische vrijheid. Om dit principe waar te maken, streven we naar levenskrachtige scholen die de mogelijkheid hebben om - in overeenkomst met onze beschavings- en taalnormen - eigen voorschriften in een eigen wetmatigheid te hanteren. Het recht van de inrichtende machten om eigen pedagogische projecten aan te bieden, is voor het Vlaams Belang een onaantastbare verworvenheid. Het Vlaams Belang verzet zich met klem tegen elke poging om de onderwijsnetten gelijk te schakelen, ook als dat gebeurt onder de vlag van het zogenaamde ‘pluralisme.’ Het vrij onderwijs heeft zich in het verleden al laten verleiden tot een verregaande afbraak van zijn onafhankelijkheid en identiteit. Het heeft de eenheidsstructuren aanvaard, de fusies en samenwerkingsverbanden, de non-discriminatiepacten, enzovoort. Het vrij onderwijs is hierdoor terechtgekomen in een neerwaartse spiraal, waardoor het zijn eigenheid en zijn kwaliteit alsmaar verder verliest. Ook het recent ingevoerde inschrijvingsrecht en de aanvaardingsplicht zullen voor vele vrije scholen het einde betekenen van hun identiteit én van hun kwaliteitsnormen. Moet dringend aangepast worden in: We zijn tegen concentratiescholen waar ook nog autochtonen zitten. We zijn voor concentratiescholen waar enkel allochtonen zitten. Inconsekwent en hypochriet zoals steeds dus. klagen over concentratiescholen, en leerachterstand, en het beste net proberen vrij te houden voor autochtonen. Zo kennen we ze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
|
![]() Apartheid?
Nu zitten Waalse en Vlaamse kinderen toch ook apart. Vlaamse kinderen MOETEN frans als tweede taal, waalse kinderen niet. Apartheid zegt U?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 januari 2010 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() Citaat:
Bewijs dat daar geen apartheid is. Wat FDW wil doen is dat wel, de verblijfsvergunden scheiden van de (nog) niet vergunden, dat is duidelijk een apartheidssysteem, hoe je het ook draait of keert. Hij laat zelfs geen mogelijkheid om taalkunde te bewijzen om in een gewone school te kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() U bewijst net het tegenovergestelde. De kinderen van uw collega moeten emigreren om in hun taal les te krijgen. Laat ons wel zijn: ik ben voorstander van deze formule. De Vlamingen hebben in Wallonië geen kloten te vertellen van hoe ze hun onderwijs regelen. Volgens het gelijkheidsprincipe geld dit mutatis mutandis dus ook voor Vlaanderen.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
|
![]() [quote=Fieseler;4555409]
Citaat:
Dat de bevoegdheid tussen wallonie en vlaanderen verdeeld is, is net hetzelfde (op een andere schaal) dan tussen de netten binnen vlaanderen. U argumentatie houdt dus geen steek. Bovendien probeert u steeds verder weg te manuvreren van de apartheid die het VB (of is nu weer FDW op zijn eentje als het beter uitkomt) wil invoeren in het onderwijs tussen verblijfvergunden en (nog) niet verblijfsvergunden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
Parlementslid
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan het. Meer nog, het is zelfs de reden dat dit apartheidsonderwijs bestaat. Net opdat men daarna verder zou kunnen. Wat zit je daar anders te doen in dat apartheidsonderwijs? Met uw vingers draaien? Dat ligt dan aan de persoon zelf en niet aan het onderwijs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is bevoegd voor Vlaanderen, Wallonië is bevoegd voor Wallonië. De bevoegdheden zijn dus verdeeld. Verdeeld over de taalgrens. Wat trouwens een kaakslag is voor de zogezegde eenheid van België. Je kan niet van eenheid spreken als je bevoegdheden spreidt over een taalgrens. Niet verblijfsvergund betekent geen gebruik van onze faciliteiten. Onderwijs is daar 1 van. Ik zie niet wat er zo moeilijk te begrijpen valt aan die logica.
__________________
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nexer : 21 januari 2010 om 11:25. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
|
![]() [quote]
Citaat:
Ach zo? En sinds wanneer kan men in het nederlands studeren in Wallonië? Waar kan men in Wallonië in het nederlands les krijgen zelfs wanneer men (volgens uw duistere argumentatie) kan aantonen dat men Frans kent? Citaat:
Als U zelf de absurditeit van deze stelling niet inziet dan geeft dat niet hoor...U zal hierop toch nooit afgerekend worden door de slachtoffers van deze poco zienswijze. A propos: het is volgens U dan ook geen enkel probleem om in Afganistan les te gaan geven in het nederlands, sanscriet of buiten-mongools...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 januari 2010 om 15:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
|
![]() [quote=Fieseler;4556040][quote]
Citaat:
![]() Maar voor de rest heb je weerom volkomen gelijk en slaat uw tegenstrever in dit gesprek weerom volledig naast de bal. Een duidelijke overwinning met ipon. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
|
![]() Citaat:
![]() Waarom dan geen apparte klassen voorzien binnen de school ? Zo blijft onderwijs voor iedereen gegarandeert en krijg je geen ghettoscholen . leerlingen met een probleem voor bvb nederlands of wiskunde allochtoon of autochtoon kunnen dan geholpen worden zonder het gewone onderwijs te moeten verlaten . Laatst gewijzigd door Wisord : 21 januari 2010 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |