Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2010, 19:03   #1
Egmond Codfried
Banneling

Standaard AEL vervolgd om Holocaust-cartoon

AEL vervolgd om Holocaust-cartoon

Meten met twee maten?

Citaat:
Arabisch-Europese Liga voor de rechter vanwege aanti-joodse cartoon
25 januari 2010 - Arrondissementsparket Utrecht

Maakte de Arabisch-Europese Liga, de AEL, zich schuldig aan groepsbelediging door op hun site een cartoon te publiceren waarin twee Joodse mannen de Holocaust verzinnen? De AEL zei eerder de cartoon te hebben geplaatst om mee te doen aan het maatschappelijke debat. Volgens het OM Utrecht is er echter sprake van discriminatie. Vandaag werd een begin gemaakt met de behandeling van deze strafzaak.

Volgens de voordracht van de Officier van Justitie gaat het om twee feiten. In de periode van 2006 tot 16 september 2009 plaatste de AEL een cartoon op hun websites. In deze cartoon bestuderen twee Joodse mannen lijken onder een bordje ‘Auswitch’. De ene Joodse man zegt: ‘I don’t think they are Jews’, en de andere man zegt: ‘We have to get to the 6.000.000 somehow’. Dit is aan te merken als belediging van een groep, discriminatie. De officier van Justitie was bereid dit feit te seponeren op voorwaarde dat de cartoon van de sites zou worden afgehaald en niet meer herplaatst of hoe dan ook verspreid zou worden.

Aanvankelijk stemde de AEL in met deze voorwaarden. Enkele dagen na het gesprek met de officier besloot de AEL de anti-joodse cartoon toch weer te publiceren. Dit gebeurde op 19 augustus 2009. Hiermee maakte de AEL zich niet alleen schuldig aan verspreiding van een discriminatie uitlating, het tweede feit, ook werden de voorwaarden van het sepot overtreden. Door de complexiteit van de zaak – en niet door de zwaarte van het feit – wordt de zaak nu behandeld door een meervoudige kamer van de Utrechtse rechtbank.

http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/...isch-europese/

http://nos.nl/artikel/94092-ael-verv...stcartoon.html
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:09   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als men met arabieren spot is dat vrije meningsuiting, steekt men ludieke cartoons maakt over joden is het discriminatie & strafbaar.

Het is duidelijk wie de übermenschen van vandaag zijn
Oud 26 januari 2010, 19:14   #3
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Als men met arabieren spot is dat vrije meningsuiting, steekt men ludieke cartoons maakt over joden is het discriminatie & strafbaar.

Het wordt steeds erger en zelf de pretentie van een rechsstaat is al over boord gegooid.
Oud 26 januari 2010, 19:35   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is dat voor een komedie! Na al de keren dat moslims zich als een bende vernielende apen hebben gedragen ten gevolge van de cartoons van hun fameuze profeet, mogen ze wel een koekje van eigen deeg krijgen zeker?
Nu nog hun mercedessen en bmw's in de fik steken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 19:40   #5
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat is dat voor een komedie! Na al de keren dat moslims zich als een bende vernielende apen hebben gedragen ten gevolge van de cartoons van hun fameuze profeet, mogen ze wel een koekje van eigen deeg krijgen zeker?
Nu nog hun mercedessen en bmw's in de fik steken!
Zijn de makers van de mohammedcartoons vervolgd door de Deense overheid? Dat wist ik niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2010, 22:07   #6
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Van mij hadden ze niet vervolgd hoeven worden, maar van mij had Wilders ook niet vervolgd hoeven worden. Blij te weten dat er in ieder geval consequent belerend word opgetreden.
Oud 26 januari 2010, 22:16   #7
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt steeds erger en zelf de pretentie van een rechsstaat is al over boord gegooid.
Laster is strafbaar.

Ook als men "al lachend" lastert.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 13:42   #8
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://militarymoviesreviews.blogspo...-soldiers.html

http://www.revisionisthistory.org/jewishnazi.html

De cartoon op de AEL-site dat joden zelf betrokken waren bij de Shoah verwijst mijn inziens naar wetenschappelijke studies die zulks aantonen. Ik zie dus niet in waarom AEL daarover niet één cartoon zou mogen plaatsen.

Citaat:
Jewish obsession
Hitler’s Jewish Soldiers
University Press of Kansas
May, 2002
On the murderous road to “racial purity” Hitler encountered unexpected detours, largely due to his own crazed views and inconsistent policies regarding Jewish identity. After centuries of Jewish assimilation and intermarriage in German society, he discovered that eliminating Jews from the rest of the population was more difficult than he’d anticipated. As Bryan Mark Rigg shows in this provocative new study, nowhere was that heinous process more fraught with contradiction and confusion than in the German military.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 29 januari 2010 om 13:49.
Oud 29 januari 2010, 13:53   #9
grimbergen
Banneling

Standaard

Er is een groot verschil. Ten eerste de moslims worden uitgelachen omwille van hun achterlijke en domme religie. Blasfemie !!! Een religie die alleen voor miserie zorgt. Blasfemie is gelukkig toegestaan in onze vrije wereld. Ik wil nogmaals roepen aan ieder dat de islam een groot gevaar is voor onze vrije wereld. Ten tweede de AEL gelooft niet dat men joden heeft vermoord(gaskamer)tijdens de oorlog. Dit laatste lijkt mij inderdaad heel erg dom en toont aan hoe dom de islam wel is. Voor mij persoonlijk is de AEL iets dat moet verdwijnen samen met de islam. Ze kunnen niet hard genoeg aangepakt worden. Blasfemie moet kunnen. Ontkennen dat er oorlogsmisdaden zijn gebeurd vind ik absoluut strafbaar. Wat voor mij duidelijk is dat de joden oorlogsmisdaden begaan in palestina. En naar mijn mening nog steeds begaan. Mijn mening is als volgt zowel de joden als de moslims hebben een domme achterlijke religie. Voor mijn part beide buitengooien uit europa.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 29 januari 2010 om 13:57.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 14:37   #10
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
[...] Ontkennen dat er oorlogsmisdaden zijn gebeurd vind ik absoluut strafbaar. Wat voor mij duidelijk is dat de joden oorlogsmisdaden begaan in palestina. En naar mijn mening nog steeds begaan. [..].
Lieverd, je klinkt zelf dom en achterlijk! Dit stukje is het enige deel van je post waaarmee ik iets kan.
Oud 29 januari 2010, 15:39   #11
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lieverd, je klinkt zelf dom en achterlijk! Dit stukje is het enige deel van je post waaarmee ik iets kan.
Sjoeke jij klinkt niet alleen dom en achterlijk jij bent de verpersoonlijking ervan. En wat je al dan niet van mijn posts vind laat me koud.
Oud 29 januari 2010, 16:02   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, als men met de islam spot vermoord men er mensen voor, of was je dat misschien al vergeten?

Laatst gewijzigd door illwill : 29 januari 2010 om 16:03.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 16:06   #13
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

half-Jew” Anton Mayer, similar to those that often accompanied a Mischling’s application for exemption. To see more photographs from the book, click here.

http://ehpg.files.wordpress.com
Oud 29 januari 2010, 16:07   #14
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

half-Jew” Anton Mayer, similar to those that often accompanied a Mischling’s application for exemption. To see more photographs from the book, click here.

http://ehpg.files.wordpress.com
Mag ik ook op uw negeerlijst.
Oud 29 januari 2010, 16:09   #15
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Mag ik ook op uw negeerlijst.
Intussen blijven de meeste op mijn negeerlijst weg uit mijn draden en jij wordt uitgenodigd dat uit eigen vrije wil te doen, alstublieft.
Oud 29 januari 2010, 16:11   #16
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Intussen blijven de meeste op mijn negeerlijst weg uit mijn draden en jij wordt uitgenodigd dat uit eigen vrije wil te doen, alstublieft.
Als u domme dingen schrijf zal ik u antwoorden. U bent vrij om mij te negeren.
Oud 29 januari 2010, 17:23   #17
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
The Ordenienst, or Jewish police in Westerbork, were universally detested by camp inmates for their cruelty and role in collaborating with the Nazis. Composed of Jews from Holland and other European countries, members of the OD were responsible for guarding the punishment block and generally maintaining order in the camp. The OD consisting of 20 men in mid-1942, grew to a peak of 182 men in April 1943 and stood at 67 in February 1944. Wearing the "OD" badge on the left breast was decreed in Camp Order No. 27 of 23 April 1943.
Photo credit: Rijksinstituut voor Oorlogsdocumentatie, courtesy of USHMM Photo Archives

From: 'A Teacher's Guide to the Holocaust' @ http://fcit.usf.edu/holocaust/default.htm
Oud 29 januari 2010, 17:26   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is nu je punt weer?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2010, 17:35   #19
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En wat is nu je punt weer?

[Otto Frank, de vader van Anne Frank]

Citaat:
More important, she has uncovered a startling aspect of Otto Frank's life. According to Lee, the Franks were betrayed by Tonny (Anton) Ahlers, a young, troubled, even thuggish, Dutch youth and Nazi informer. But there is more: in 1941, Ahlers saved the Frank family from deportation, but he also began blackmailing Otto after discovering that Frank's food and spice business was selling to the German army. Ahlers's blackmail continued until Otto's death in 1980, during the years when Anne's diary became famous and Otto could not risk being seen as a war profiteer.
http://search.barnesandnoble.com/Hid.../9780060520830

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...meta=&aq=f&oq=

Het idee van Joodse collaboratie met de nazi's niet uit de lucht is komen vallen.
Oud 29 januari 2010, 20:04   #20
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

[Otto Frank, de vader van Anne Frank]

http://search.barnesandnoble.com/Hid.../9780060520830

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...meta=&aq=f&oq=

Het idee van Joodse collaboratie met de nazi's niet uit de lucht is komen vallen.

Is dat zoiets als onze linkse vleugel momenteel doet met de islam?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be