![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand mij uitleggen wat men bedoelt men nul-toleransie ?
Want bij mij komt dan het volgende op in mijn hoofd: er is toch geen 'toleransie' voor betalend parkeren: als de agent of de vertegenwoordiger van de private firma voorbij wandelt, dan past hij of zij toch geen toleransie toe ? er is toch geen 'toleransie' voor door het rode licht rijden: als er agenten aan het kruispunt staan, en iemand rijdt (klaar en duidelijk) door het rode licht .... er is toch geen toleransie voor de belastingen: geen enkele keer zegt de handelaar tegen de klant: vandaag zal de btw-kontroleur wel een toleransie toekennen, dus betaal maar zonder de toeslag ... en ook geen toleransie voor de inkomstenbelasting ... Zelfs met rekening houden van zogenaamde prioriteiten: bij een nul-toleransie gaan de agenten, als ze dringend naar een noodgeval moeten, met hun zwaailicht en hun sirene in werking, toch niet even stoppen voor een verkeerd geparkeerde wagen op te schrijven .... Moet ik nu besluiten dat nultoleransie reeds altijd toegepast werd voor heel kleine misdrijven en overtredingen (parkeren, klein beetje te snel rijden ...), dingen die meestal 'gepleegd' worden door de gewone man en vrouw in de straat, meestal 'per ongeluk' en zonder kwade bedoelingen? En wie een handtas steelt van een oud dametje, of wie een medeburger in mekaar slaat, of wie een autoruit inslaat om een gps-toestel te stelen, of wie drugs dealt .... daarvoor moet men nog nul-toleransie uitvinden ?? Snap jij het ? Wil je het me dan uitleggen a.u.b. ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Nu ..handtasdiefstal..drughandeltje-->proces verbaal-->wordt onmiddelijk geseponeerd ( horizontaal geklasseerd,geen vervolging)
Nultolerantie = alles doorverwijzen naar het parket en vervolgen voor de rechtbank In de praktijk gebeurt er niets want de rechtbanken zijn niet voorzien voor het afhandelen van veel zaken..end of story p.s. jouw 'sie' gebruik stoort mij.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woord ''nultolerantie'' op zich alleen al doet mij gruwen want door dat nu boven te halen geeft de overheid toe dat in het verleden bepaalde criminele activiteiten niet bestraft werden.
Maar de brave burger die een simpele verkeersovertreding maakt mocht/mag van die gunstmaatregel niet genieten. Laatst gewijzigd door daiwa : 3 februari 2010 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Sommige mense skryf nou eenmaal soos hulle praat.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén keer om de drie maanden leg ik uit waarom ik zo schrijf. Inhoudelijk nu: waarom wordt er niet eerst aan die kriminelen een voorstel tot minnelijke schikking gemaakt, zoals dat ook gebruikelijk is voor verkeersovetredingen, of denkt gij dat die allemaal voor de rechter komen ? En als er niet genoeg mankracht/administrasie is om dat te bolwerken, is dat dan geen reden om orde op zaken te stellen. Met andere woorden, jij geeft geen antwoord op mijn vraag wat nultoleransie is, gij geeft enkel weer hoe ze momenteel werken (en dan nog niet presies genoeg, ge hebt de klok wel gehoord, maar weet de klepel niet hangen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste is het nultolerantie en nultoleransie. Ten tweede, als men gewoon misdaad consequent aanpakt en vervolgd in het Brusselse zou het al een stuk minder erg zijn. Nu laat men gewoon alles toe en als er Noord-Afrikaanse jongeren worden opgepakt, laat men ze meteen terug vrij. Dat kan niet niet.
Laatst gewijzigd door Savatage : 3 februari 2010 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Savatage geeft het al aan
de fout zit hem mijns inziens niet in de tolerantie, maar in het feit dat straffen gewoon niet worden uitgevoerd. Vorige week nog werd in Oost-Vlaanderen een handtassendief veroordeeld - het was zijn achtste veroordeling, en hij heeft zeker 600 (zeshonderd!) diefstallen op zijn actief. Dat zo iemand niet in effectief in de bak zit voor jaren kan er voor mij niet in. En o ja: hij moet ook nu niet naar de gevangenis, de rechter gaf hem een laatste kans (de negende dus...)
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen dat die uitspraak er is zit hij een maand of vier in voorarrest en diezelfde dag gaat hij naar huis. |
|
![]() |
![]() |