![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() De meningen zijn verdeeld. Sommige prominenten beweren dat erin het Brusselse geen probleem is (ze hebben blijkbaar geen weet van in brand gestoken politiekantoren). Anderen noemen Anderlecht de Bronx van Europa.
Anderlechts gemeenteraadslid Vandenbossche (CD&V) op 29/01/2009 in de Morgen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De woordvoerder had het dan niet over de actie die de gemeente oktober vorig jaar op poten zette. Misschien vatte de gemeente 'grove borstel erdoor halen' toen letterlijk op. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ramon djv : 31 januari 2010 om 13:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al jaren geleden gezegd dat het ooit nog zover ging komen dat vrijwel "alle" buurten in criminele netwerken zullen opgedeeld worden waar ieder zijn bijdrage zal toe moeten leveren.
Of je het nu wil of niet, je kan dat niet tegenhouden. Niet met de politie en niet met het leger. Er zitten veel te veel mensen met een strafblad die nergens anders meer in kunnen voor deftig en eerlijk werk. Het is normaal dat ze samenklitten en een nieuwe samenleving ontwerpen.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus niet zo dat je daarmee levenslang gestigmatiseerd bent. Wel is het volop bezig( ook in Antwerpen) dat criminele organisaties wijken verdelen en dit hun gebied maken, dat klopt! Maar dat is geen gevolg van gebrek aan maatschappelijke kansen, maar een welbewuste keuze voor criminaliteit omdat dit veel meer opbrengt dan een baantje als ongeschoolde, enige eerlijkheid lijkt me hier toch op zijn plaats! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee dat blijft levenslang. En wie maatschappelijk er uit valt, zoekt daar waar hij aanvaard wordt. En voor ex criminelen is dat nogal duidelijk. Je oogst wat je zaait. En tot hiertoe is dat nog heel kalm.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ja, het is allemaal "onze" schuld, ben jij toevallig advocaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alle bedrijfjes/winkels/vzw onder de microscoop vd federale diensten gooien (belastingen, sociaal, juridisch, vreemdelingendienst, ...) iedereen die daar woont en al een strafbald heeft tijdelijk oppakken en ondervragen om de sociale hiërarchie en het criminele weefsel binnen die wijken te breken. en als dat criminele weefsel te lastig doet de grote middelen inschakelen (afgrendelen, avondklok edm) dat duurt echt niet lang en het uitschot ligt er vrij snel uit (bak, asielcentra edm) maar zolang de politieke macht (ps bvb) andere belangen heeft zal er niets veranderen en zullen zowel politie als gerecht geen poot kunnen uitsteken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als ik goed heb geluisterd naar wat de woordvoerder van de politievakbond in De zevende dag vertelde, is erom collectief straatgeweld te kunnen aanpakken een wet in de maak naar Zwitsers model. Die houdt in dat bij rellen het hele collectief van relschoppers kan worden aangepakt en niet zoals nu het geval is, enkel degenen die op het moment van de rellen aantoonbaar de wet aan het overtreden zijn. In plaats van dat men er dan bijvoorbeeld vijf van de honderd kan aanpakken, kan men de hele groep 'van straat vegen'.
Je moet dan als je in die buurt woont er gewoon voor zorgen dat je net op dat moment je deur niet uitkomt. Anders word je mee weggebezemd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap echt niet waarom de Vlamingen zo halsstarrig aan Brussel vasthouden. Ik zou er voor geen goud willen wonen, en het al helemaal niet willen onderhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen denken dan weer dat door Brussel af te stoten de problemen plotsklaps aan de gemeentegrenzen van Dilbeek, Sint-Pieters-Leeuw of Asse zullen stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid. De noodzakelijke aanpak waarover politievakbonden het hebben, is er niet zozeer één van relschoppers oppakken, maar wel van keihard 'chargeren'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |