Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2010, 15:23   #1
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard Mam ik word moslima

Ik las daarnet dit artikel op een ander forum...

http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche...67.ece?cid=rss

Weer een aantal zeer herkenbare elementen, extremen in gedrag (feesten, drinken, uitgaan) en nu extreem in de religie. De hypocriete houding valt ook op, de gebruiken van haar "geloof" moeten aanvaard worden maar de gebruiken van haar ouders moeten maar uit het raam verdwijnen, een microversie van wat we in sommige landen zoals in het VK op grotere schaal zien... Op zich vraag ik me af wat de op het einde vermelde "compromissen" inhouden...

De reacties zijn ook vrij veelzeggend...

- Hieke: "Ik snap dat u daar van schrikt maar het is uw dochter's beslissing.Als zij rust vindt in de islam is het alleen maar fijn voor haar.Ik ben ook bekeerd moslima maar vond het niet nodig om een hoofddoek te dragen.Mijn ouders zijn er nu aan gewend.Ik blijf dezelde persoon wat mijn geloof ook is.Ik interpreteer de koran op eigen wijze,pik er uit wat voor mij belangerijk is.De koran is geen gebruiksaanwijziging maar een leidraad,zo zie ik het althans. Blijf van uw dochter houden,het komt echt wel goed."

Deze persoon weet duidelijk niet waar ze het over heeft, het is juist omgekeerd, de koran/hadiths zijn een gebruiksaanwijzing...Niet dat alle moslims hetzelfde geloven maar geen enkele imam of schriftgeleerde zal je zeggen dat de islam een buffet is waar je de lekkere stukejs uitkiest.

- Proud Muslim "Mooi verhaal..."

Wat er een mooi verhaal is aan een bekeerlinge die haar geloof probeert op te dringen (wat op zich niet zeldzaam is voor mensen met een nieuwe levensfilosofie) gaat me voorbij...

- Moslima "Islam en westen gaan samen"

Niet zonder dat een van beide zo'n zware toegevingen doet dat ze nauwelijks herkenbaar zijn (aka islam zou sharia moeten laten of het westen de mensenrechten).

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 26 februari 2010 om 15:35.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:30   #2
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Doet me denken aan die reportage van Annemie Struyf (eerste aflevering van 'In Godsnaam', enkele weken geleden op één). Deze reportage, die ik voor het eerste net van de openbare omroep overigens van een bijzonder hoog niveau en ingetogen vond, had het ook over Belgische meisjes die zich bekeerden tot de islam. Onthutsend is het feit dat maar liefst elke dag drie meisjes zo wanhopig zijn om zich tot een moslima om te vormen (dat zijn er meer dan duizend per jaar, en hun aantal zal nog stijgen !). Leuk was ook dat men goed in beeld bracht dat de Koeweitse organisatie die een bekeerlingenvereniging sponsort niet wenste te reageren en dat vele 'nieuwe' moslimbruiden zelfs hun mond niet mochten opendoen voor de camera. Toont nog eens aan hoeveel rekening de islam met vrouwenrechten houdt.

Het hier geschetste verhaal past volledig in dit plaatje. Het is een triestige realiteit geworden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:36   #3
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

"Mam ik word moslima
Dan is er maar 1 reaktie mogelijk namelijk "vaarwel, doe de deur dicht in 't buitengaan"
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:51   #4
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

En ons onderwijs schiet schromelijk te kort. In plaats van over de mohammedanerij te informeren en zich tot taak te stellen, de mohammedaanse kinderen te zuiveren van deze weerzinwekkende ideologie, staan we toe dat onze eigen kinderen door deze gluiperds worden overgehaald om hun eigen volk de djihâd te verklaren.
Oud 26 februari 2010, 15:57   #5
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
"Mam ik word moslima
Dan is er maar 1 reaktie mogelijk namelijk "vaarwel, doe de deur dicht in 't buitengaan"
Ik zou mijn dochter eerst nog wel een paar weken, of maanden desnoods, de gelegenheid geven om zich te bedenken, maar blijft ze desondanks toch bij haar zelfgekozen onderwerping en toetreding tot de achterlijkheid, dan verstoot ik haar zonder meer. Met pijn in het hart, dat dan weer wel, maar aan mijn principes wens in niet te tornen.

Uit dat artikel is het laatste stuk ook meteen het ergste:
Citaat:
Al snel bleek Linda zwanger. Omdat er in Nederland een betere toekomst mogelijk was dan op Lanzarote, besloten ze bij ons in te trekken. Daar was ik erg blij mee, zo wist ik tenminste zeker dat ik mijn kleinkind nog zou zien. Tijdens hun eerste weekend in Nederland voerden Linda en ik heftige discussies. Ik kreeg het gevoel dat ze haar geloof aan mij wilde opdringen. Ze vertelde constant verhalen over de islam. Ook wilde ze niet dat er nog verjaardagen, sinterklaas en kerst werden gevierd. Onze cultuur werd in één klap van tafel geveegd. We hebben dat weekend veel gehuild, maar kwamen niet dichter tot elkaar. Brahim heeft uiteindelijk bemiddeld. We hebben compromissen gesloten.
Het fanatisme van bekeerlingen is inmiddels al legendarisch geworden. Of het nu ex-rokers zijn of nieuwe islamieten.
Die moeder maakt in mijn ogen een hele grote fout om compromissen te gaan sluiten. Met religieuze achterlijkheid sluit je geen compromissen, want binnen de kortste keren ben je wederom genoodzaakt om nog maar weer een nieuwe ronde compromissen te sluiten, omdat het nooit goed genoeg is totdat alles volgens de religieuze achterlijkheid verloopt. Het resultaat is dat u de verliezer bent, en de religieuze achterlijkheid per definitie de winnaar.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:10   #6
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Maak het maar mee als ouder...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:13   #7
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Mam ik word moslima
Ik vind zulks één van de weinige terechte redenen tot onterving van de eigen kinderen. Ik zou als ouder niet willen dat de zuurverdiende centen misschien via het bekeerde kind terecht komen in één of andere schimmige moskee of moslim-vzw. Als het al niet rechtstreeks wordt aangewend voor terrorisme.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:25   #8
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wat haar redenering is om te denken dat het bij de Islam is dat ze moet zijn.

Waarschijnlijk wil ze niet als racist overkomen, of kiest ze gewoon het meest exotische. Het concept "het is een religie, dus het zal me helpen", is trouwens ook bewijs van niet veel inzet. Verwachten dat het allemaal maar zal komen, zomaar, zonder dat je er zelf iets voor moet doen, want ja, je zit nu in een religie. >_>

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 16:25   #9
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht:

Het valt mij op dat het ook altijd dezelfde twee soorten mensen zijn die zich bekeren. Doorgaans ofwel van die dociele muurbloempjes enerzijds, ofwel juist degenen die geen maat weten te houden anderzijds, en van het ene extreme in het andere terechtkomen. Sektes als de islam, maar ook jehova's en scientology bijvoorbeeld, recruteren hun nieuwe gelovigen vrijwel altijd uit deze twee groepen.
Oud 26 februari 2010, 17:24   #10
grimbergen
Banneling

Standaard

Het zal je kind maar wezen. Door agressieve bekeeringspolitiek hier toe te staan is binnenkort de vrije europese westerse wereld een vleugje geschiedenis.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 17:42   #11
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Wat een zielige reactie hier

Jullie gaan hier eventjes bepalen wat wel en niet kan

Democratie ???

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 17:54   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Mam ik word moslima
Inderdaad, sjans dak geen kinderen heb, want dat was direct, pakt uw boel maar en bol het af in dat geval.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 17:56   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht

Democratie ???
Ik heb er nog nooit één gezien , die moslim werd (en het bijgevolg voorheen niet was) waar gene slag aan los was. Het zijn stuk voor stuk marginalen , verstandelijk zwakbegaafden of, wat zo mogelijk nog erger is, zware psychiatrische gevallen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 17:57   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Nog een aanvulling op mijn vorige bericht:

Het valt mij op dat het ook altijd dezelfde twee soorten mensen zijn die zich bekeren. Doorgaans ofwel van die dociele muurbloempjes enerzijds, ofwel juist degenen die geen maat weten te houden anderzijds, en van het ene extreme in het andere terechtkomen. Sektes als de islam, maar ook jehova's en scientology bijvoorbeeld, recruteren hun nieuwe gelovigen vrijwel altijd uit deze twee groepen.
Dat zijn de zwakkelingen ook , die niet voor zichzelf kunnen zorgen of denken.

Dat resulteerd in een makkelijk toetreden tot organisaties die dat voor u allemaal regelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 18:00   #15
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb er nog nooit één gezien , die moslim werd (en het bijgevolg voorheen niet was) waar gene slag aan los was. Het zijn stuk voor stuk marginalen , verstandelijk zwakbegaafden of, wat zo mogelijk nog erger is, zware psychiatrische gevallen.

Dat kan ik nu net zeggen van allemaal die moslimbashers

Citaat:
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Oud 26 februari 2010, 18:04   #16
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Democratie ???
U heeft er dus niets van begrepen.

Wat hebben individuele meningen te maken met democratie?

Ieder bepaalt voor zich of hij/zij zoiets van zijn kind zou pikken of niet.

Maar goed, u als moslim voelt u natuurlijk weer eens aangevallen en op de bekende ellenlange woestijntenen getrapt omdat mensen het toetreden tot uw sekte niet zien zitten. En dan moet er natuurlijk met ogen gerold worden en over democratie gezeverd worden, terwijl het niets met democratie te maken heeft. Het enige wat hier zielig is, is uw reactie.
Oud 26 februari 2010, 18:18   #17
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan ik nu net zeggen van allemaal die moslimbashers
Awel, ge vergist u , dat zijn de verstandigen, de mensen die de verlichting hebben meegemaakt. De mensen die bijgevolg moeten lachen met het boek over de avonturen van Mo de pedofiele struikrover.
Oud 26 februari 2010, 18:21   #18
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Democratie ???
Kan het dan andersom.
Ook democratisch?

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 26 februari 2010 om 18:24.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 19:21   #19
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Awel, ge vergist u , dat zijn de verstandigen, de mensen die de verlichting hebben meegemaakt. De mensen die bijgevolg moeten lachen met het boek over de avonturen van Mo de pedofiele struikrover.
welke verlichting, de enige verlichting die ze hier hebben meegemaakt is de straatverlichting ...

Citaat:
Oud 26 februari 2010, 19:24   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welke verlichting, de enige verlichting die ze hier hebben meegemaakt is de straatverlichting ...
Dat gij "de verlichtig" hebt gemist, verklaart veel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be