![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: De werkelijke reden van het VB arrest | |||
Het communautaire - separatistische standpunt vh vb |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
De al dan niet vermeende racistische standpunten vh vb |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naar mijn bescheiden mening is het separatisme standpunt vh VB de uiteindelijke reden waarom deze partij zo geviseerd wordt. De macht van de Franstalige politieke klasse zou aanzienlijk kleiner worden indien Wallonië bij Frankrijk zou gevoegd worden (of indien zij het op hun eentje uitproberen). De oververtegenwoordiging van Franstaligen in administratie, parastatalen, overheidsbedrijven en politieke instellingen zou tot haar natuurlijke proportie worden teruggebracht. Bovendien zou 10.000.000.000 euro aan de neus voorbijgaan van het Waals profitariaat. Mythische voorrechten in de rand van Brussel (en daarbuiten tot zelfs in Gent toe) zouden verdwijnen. Het Vlaams Blok is de allergrootste partijpolitieke bedreiging voor deze in wezen racistische en anti-Vlaamse situatie sinds 1830. Het racisme is - nog steeds volgens mij - een voorwendsel om diegenen die aan deze discriminatie een eind willen maken politiek te liquideren, daar dit in het kieshokje niet mogelijk blijkt. Bovendien, na lectuur van hun programma op hun website, vind ik niet dat werkelijk racistische standpunten verdedigd worden. MAAR u kan daar anders over denken en stemmen.
|
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daarom dat het Hof 4 uur lang argumenten geeft gegeven over racistische uitspraken en andere vormen van racisme, terwijl over separatisme niks.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk had ik hier graag een optie "andere mening" gezien.
Het VB was een tè grote bedreiging aan het worden voor de andere partijen. Op één van de polls is ze zelfs uitgekomen als tweede partij in Vlaanderen. D�*t, en de andere zaken die ook meegespeeld hebben, inclusief zoals U terrecht vermeld het communautair aspect, hebben allemaal bijgedragen aan "de druk" om de bedreiging "blok" in te perken.
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alleszins: het VB die zegt géén racisten te zijn is even geloofwaardig als zeggen dat ze geen separatisten zijn 8)
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zelfs een beschrijving en commentaar op vrouwenbesnijdenissen als racistisch moet beschouwd worden, dan weet ik het ook niet meer. Misschien best het arrest eerst even lezen. De lol begint op pag 25 of zo.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() In ieder geval is het een schande! Een schande voor dit apenland, en de hele zelfgenoegzame zelfverijkende politieke kaste van dit land.
Hun arrogantie en machtswellust druipen letterlijk van het scherm als ze weer eens aan een rondje Vlaams Blok-bashing doen. Vooral VLD en de SP.a zijn plat hypocriet over al wat zij verkondigen over het VB. Eerst stemden zij alle nodige wetten om het VB te laten veroordelen, daarna hadden ze toch nog 4 door de belastingbetaler betaalde processen nodig, uitgevoerd door een centrum voor gedachtencontrole, om deze partij te laten veroordelen. Héél democratisch allemaal. Vervolgens worden de kiezers racisten genoemd om ze daarna meteen te willen recupereren want als die kiezers op een traditionele partij stemmen zijn ze plots 'racist' af. Vandemorgen in de zevende dag, dat voorzittersdebat tartte gewoon elke verbeelding... Het kan de 'mensen' alleen maar vaster doen geloven in wat het VB zegt. Die hele politieke en journalistieke meute springt vrolijk op de kar en spelen allemaal samen onder hetzelfde hoedje, op een enkeling na. Is dat democratie? Zoals Frank Vanhecke zei: "Het is intelectuele tereur". Wel ik ben niet akkoord met de gang van zaken, moet ik dan blijven stemmen op zij die de boel in de eerste plaats verziekten en dan vrolijk verder doen al liegend en bedriegend? Moet ik mij laten betuttelen door een agressieve francofonie? Ik denk het niet, jongens, ik denk het niet. Alle hens aan dek om Paars naar de geschiedenis te verkiezen! ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik verneem van een Vlaamse Brusselaar dat de Walen stonden dte dansen van vreugde over de veroordeling van het VB.
De Vlamingen reageren doorgaans helemaal anders. Vinden Walen het erg dat Vlamingen racist zouden zijn? Ik denk dat dit hen geen barst kan schelen? Wat vreemdelingen betreft denken Walen trouwens ongeveer hetzelfde als de Vlamingen. De Walen vinden het echter zeer erg dat de Vlamingen meer autonomie willen en dat de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië zou verminderen. Meer moet men er niet achter zoeken. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() waarom stonden de Walen te dansen, het arrest was toch al op voorhand bepaald?
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1. Voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn 2. Tegen het konnigshuis zijn Zijn deze dan automatisch racisten? Gewoon omdat ze het Blok zien al de partij met de meeste kansen tegenover (excuseer mij voor de zachte uitdrukking) een partij van niks (NV-A). |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() alle 2 natuurlijk !
|
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Om even dit arrest historisch te situeren
en om ff te bewijzen dat racisme niks maar dan ook niks van doen heeft met de STRIJD tegen het Vlaams Blok: een bijdrage van Paul Belien in 't Pallieterke: De vierde repressie De uitspraak van de rechtbank in Gent is een zeer gevaarlijk precedent omdat thans iedereen die “medewerking” verleent aan de “criminele organisatie” Vlaams Blok, net zoals de drie vzw’s, veroordeeld kan worden tot een boete van 12.400 euro. Alle mandatarissen en leden van de partij riskeren dezelfde straf, ook al zijn ze lid van de partij om andere redenen dan wat Guido Tastenhoye ooit “het winkeltje van Dewinter” noemde; ook al zijn ze Vlaams Blokker uit Vlaams-secessionistische of moreel-conservatieve redenen en niet omwille van het harde migrantenstandpunt. Wellicht zal het nooit zover komen dat alle VB-leden vervolgd en veroordeeld worden, al was het maar omdat België te weinig gevangenissen heeft om al die “criminelen” op te bergen. Toch laat de uitspraak in Gent het regime toe om “voorbeelden te stellen” en af te rekenen met al te gevaarlijke tegenstanders. De uitspraak past daarom in een beproefde strategie die België sinds 1830 heeft gebruikt tegen de Nederlandstaligen: de “gecontroleerde intimidatie”. Elke generatie Vlamingen in de Belgische geschiedenis heeft zijn repressie gekend. Vandaag beleven we de vierde repressie. Noodzakelijkheid Het begon onmiddellijk na de revolutie van 1830. Die revolutie was zeer onpopulair bij de bevolking. Ze leidde tot een economische catastrofe en tot de verpaupering van Vlaanderen. De misleide Louis de Potter, een van de weinige Vlaamse voormannen van de revolutie, stelde bitter vast dat men na de revolutie veel minder vrij was dan ervoor en dat België en Nederland “herenigd moeten worden, met of zonder het Huis van Nassau, dat kan me niet schelen.” België werd een gigantische militaire barak. De staat was zo gehaat dat zij er een leger op na moest houden van 100.000 man (voor een bevolking van drie miljoen). Dat was proportioneel het grootste van leger van Europa. Het verslond jaarlijks 47 miljoen goudfrank en werd geleid door 28 generaals, van wie er 24 Franse inwijkelingen. Omstreeks 1834 werd het ongenoegen met het nieuwe regime echter zo groot dat het regime op 6 april 1834 het leger losliet op de “tegenstanders van België.” In heel het land sloegen soldaten de inboedel klein van Orangisten, plunderden hun huizen en mishandelden al wie ze te pakken kregen. “Het gaat om een muiterij tegen gunste van de regering,” schreef koningin Louise. “De vijanden van de staat krijgen waar ze om gevraagd hebben,” zei haar echtgenoot Leopold I aan Sir Robert Adair, de Britse ambassadeur die tegen het geweld kwam protesteren. Prof. Els Witte schreef in 1979 dat de “muiterij” van 1834 duidelijk van hogerhand georganiseerd was, maar noch zij noch andere historici slaagden erin te ontdekken door wie. De Belgische minister Lebeau was echter van mening dat “het plunderen van huizen van Orangisten, hoe betreurenswaardig ook, een vreselijke noodzakelijkheid is om de vijanden van de publieke orde te onderwerpen”. Nevels Tijdens de jaren 1830 organiseerde België de eerste repressie. Zij legde de heelnederlandse partij het zwijgen op. Na de terreurgolf van 1834 durfde, behalve in Gent, geen enkele Orangist zich nog kandidaat te stellen voor de verkiezingen. De tweede repressie was die van 1918-‘19. Het regime gebruikte de oorlogsoverwinning van de geallieerden om af te rekenen met al zijn Vlaamsgezinde tegenstanders, ook diegenen die niet met Duitsland hadden gecollaboreerd. Sommige Vlaamsgezinden werden van activisme beschuldigd (en veroordeeld!) enkel en alleen omdat zij op straat ABN spraken in plaats van dialect. “De schuldigen moeten de hardheid van een zware straf ervaren,” aldus koning Albert I in zijn eerste toespraak in het parlement. Men ging zich te buiten aan gruwelijke uitspattingen en liet de volksmeute los op de “vijanden” van het regime. Karel van De Woestijne schreef in de Nederlandse krant NRC hoe een vrouw met een gloeiend ijzer op het voorhoofd werd gebrandmerkt. Meer dan 300 Vlamingen die tijdens de oorlog hun diploma van onderwijzer hadden behaald, werd dit diploma terug ontnomen, terwijl dit met geen enkele Waal gebeurde. “De laatste nevels van het flamingantisme zijn verdwenen in het felle zonlicht van de Franse overwinning,” schreef de belgicist Henri Pirenne triomfantelijk. Gebroken pen Aangezien de flaminganten hun lesje blijkbaar nog niet hadden geleerd, was de derde repressie – die van 1944-‘46 – nog harder, gruwelijker, onrechtvaardiger. De autoriteiten sleepten meer dan 400.000 mensen, vijf procent van de hele bevolking, voor de rechter. België veroordeelde 2.940 mensen ter dood en executeerde er 242, in tegenstelling tot Nederland (waar het nazi-regime veel gruwelijker te keer was gegaan) waar er slechts 123 doodvonnissen waren en 38 executies. Er belandden 50.000 mensen in de gevangenis – meer dan tien keer de normale gevangenispopulatie van voor de oorlog. Drie procent van het electoraat – bijna allemaal Vlaams-nationalisten – verloor zijn politieke rechten. Willem Elsschot was zo gedegouteerd omdat geen enkele uitgever zijn Bormsgedicht wilde publiceren, dat hij zijn pen brak en tot aan zijn dood in 1960 geen poëzie noch proza meer schreef. Vandaag breekt de vierde repressie aan. Blijkbaar vindt het regime dat de Vlaamsgezinden een nieuw lesje verdienen. Klaarblijkelijk acht het de herinnering aan de derde repressie zozeer vervaagd dat we er nog eens aan herinnerd moeten worden. Het arrest van Gent is een precedent waarmee duizenden Vlaams-Blokleden voor de rechtbank gesleept kunnen worden en een belangrijk percentage van het electoraat zijn politieke rechten kan verliezen. Het brandmerkt 20 procent van de kiezers en betonneert het ondemocratische feit dat hoewel Vlaanderen rechts stemt, het door links bestuurd zal worden en aldus onderdanig blijft aan Wallonië. Het herinnert ons er aan dat in België recht noch democratie bestaat, alleen gecontroleerde intimidatie. Paul Belien |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is voor deze briefschrijver in elk geval de reden:
Lezersbrief verschenen in Humo nr 3321 van 30 april 2004 – pag.30 Vlaams Blok (3) 't Blok zal straks de elfde opeenvolgende verkiezingsoverwinning vieren, en nog steeds hebben de democratische politici het totaal niet begrepen. Voor alle duidelijkheid: ik woon in Molenbeek, was idealistisch, links, humanistisch, progressief, had een lidkaart van het Antifascistisch Front, enfin, de hele stamboom... en ik stem straks met de dood in het hart voor datzelfde vermaledijde Blok, en zeer velen met mij! Ik ken de realiteit op het terrein, en na zes jaar tussen de kut-Marokkaantjes is de maat vol. Men heeft er blijkbaar echt geen idee van hoe agressief, smerig, achterlijk, fundamentalistisch en totaal ondemocratisch de meerderheid van deze mensen is, en hoe totaal irreëel, duur en belachelijk amateuristisch de zogezegde initiatieven ter bevordering van de integratie zijn. Ben ik nu ook strafbaar? Moet ik blijven verdragen dat mijn leven kapot gemaakt wordt, dat de wijk een vuilnisbelt is, dat geen enkele wet wordt nageleefd, dat de moskeeën en de steeds groeiende groep bezoekers ervan haat, racisme en homofobie propageren op een niveau dat zelfs Blokkers zou doen blozen; dat mijn vrouw uitgescholden wordt voor hoer, dat vrienden niet meer durven langskomen, dat we niet :meer kunnen slapen (in vergelijking hiermee is vliegtuiglawaai echt een luxeprobleem, hoor); dat meisjes van vier a vijf in boerka's rondlopen, dat er ingebroken en gestolen wordt, dat we constant geïntimideerd worden en dat werkelijk niemand - noch gemeente, noch politie, noch parket, noch de park-, plein-, zebrapad- en andere wachters - daar iets aan doen! Ik stel dagelijks vast dat de traditionele politieke partijen het probleem (van Marokkanen) ontkennen, verdoezelen en onbespreekbaar houden, en daar moet dringend een einde aan komen. Ook de berichtgeving in de media komt me de strot uit. Men liegt, vergoelijkt en verzwijgt. Na 11/9 bijvoorbeeld stonden ze hier in de straat te joelen dat het een lust was (en dat waren niet die paar enkelingen, zoals de politiek correcte verslaggeving het wil). Gezien de Midden-Oostenproblematiek kan ik die reactie nog goed begrijpen; wat ik niet begrijp is dat ik achteraf op tv hoor dat 'de moslimgemeenschap' met afschuw op de gebeurtenissen reageerde. Of dat ik via het journaal verneem dat er tijdens het Offerfeest in de voorziene slachtplaatsen wordt geslacht, terwijl we de schapen de huizen zien binnengesleurd worden, en we ze horen mekkeren op het balkon naast ons. Please, get real! Als men wil dat er niet voor 't Blok gestemd wordt, zijn dergelijke (veelvuldige) mediareflexen zeer contraproductief. Ga eens in de oude journalistieke traditie de boer op en praat met mensen in bioscopen, metro, cafés, zwembaden, winkels, uitzend-, post- en andere kantoren, maar ook in progressieve bolwerken zoals gemeenschapscentra, kinderopvangcentra... Peil daar naar wat men denkt, voelt en ervaart. Ga eens kijken in wijken zoals de mijne hoe men daar werkelijk alles kapotmaakt, terwijl het blok van democratische partijen dat ontkent. Doe er godverdomme eindelijk eens iets aan. Ik stem Blok, niet omdat ik racistisch ben, maar omdat de democratische partijen hun verantwoordelijkheid niet opnemen en daardoor het grootste gevaar voor de democratie zijn. Ik ben echt een 'bange, blanke man' geworden. Niet omdat ik bang ben van het onbekende, wel net andersom. Naam en adres bekend.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Het "Vlaams" Blok veroordeeld voor "racisme" door "Franskiljonse" rechters. Ware het niet dat hierdoor de scheiding der machten onderuit gehaald werd en het principe van democratische verkiezingen verkracht, men zou er nog om lachen.
|
![]() |