![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik stem voor | |||
geen van de onderstaande |
![]() ![]() ![]() |
38 | 70,37% |
1. LSP - 2. PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,11% |
1. LSP - 2. LEF |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
1. LSP - 2. Groen! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
1. LSP - 2. sp.a |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
1. LSP - 2. blanco/ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. PVDA+ - 2. LSP |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
1. PVDA+ - 2. LEF |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
1. PVDA+ - 2. Groen! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
1. PVDA+ - 2. sp.a |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,56% |
1. PVDA+ - 2. blanco/ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. LEF - 2. LSP |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. LEF - 2. PVDA+ |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. LEF - 2. Groen! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. LEF - 2. sp.a |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
1. LEF - 2. blanco/ongeldig |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Er is al een soortgelijke poll aan de gang voor de neoliberale partijen... nu eentje voor de andere partijen
![]() De vraag is 1. op welke partij je zou stemmen (gesteld dat ze zou opkomen), en 2. op welke partij je zou stemmen als je niet kan stemmen op de partij van je voorkeur (uit 1.) Voor de eerste keuze heb'k enkel linkse partijen in de poll gezet, voor de tweede keuze ook enkele rechtse partijen met een links imago ![]() LEF komt natuurlijk niet op, maar de vraag is dus of je er op zou stemmen als ze wel zouden opkomen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's vrij éénvoudig: geen enkele van die partijtjes zal ooit mijn stem krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Waar is de mogelijkheid Sp.A en Groen ?
Willekeurige lijst, belachelijke vraag vind ik het...
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik stem voor geen enkele van de nr. 1 partijen in ieder geval.
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn stem geven aan de aanbidders van de gedrogeerde multiculturele maatschappij waar Vlaams nationalisme fascisme wordt genoemd?
JAMAIS |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De meeste rechtse partijen (VB, VLD, CD&V, SP.A) zijn al aan bod gekomen in een andere topic. Spijtig dat de auteur van die topic de vijfde rechtse partij (Groen!) vergeten is, maar dat is in feite naast de kwestie. In deze topic wil ik het namelijk over linkse partijen hebben, zoals de titel aangeeft. Of wil je misschien beweren dat Sp.A en Groen linkse partijen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() LEF?? Wa is da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom 'centrumlinks' uitsluiten... bovendien is de verdeling links - rechts is wel heel wat complexer dan jij denkt hoor. Ik herhaal: belachelijke, subjectieve poll... Maar om toch gedeeltelijk op uw vraag te antwoorden, ik zal nooit stemmen op LSP, PVDA en LEF. Die laatste ken ik niet eens! En de anderen komen ook niet overal op...
![]() |
![]() |
#13 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een discussie over welke partijen links zijn en welke niet kan boeiend en leerrijk zijn. Je moet niet boos worden omdat ik ietwat provocerend stel dat sp.a en groen rechtse partijen zijn. Als je het daar niet mee eens bent mag je uiteraard argumenten geven om die stelling te weerleggen. Citaat:
Nogal xenofoob van je om nu al te zeggen dat je nooit zal stemmen op LEF omdat je ze niet kent ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Je kan misschien de poll veranderen in 'Op welke EXTREEM LINKSE partijen zou ik wel willen stemmen?'
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() is spa links? dacht dat het blauwe geworden waren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() sp.a en groen zijn sociaal democraten, en kunnen in vergelijking met christen democraten en liberalen links genoemd worden.
PVDA en LSP zijn revolutionairen en uitgesproken links. In die zin heeft Mieke gelijk. Maar ik deel de mening van wb dat zowel groen als sp.a de laatste jaren teveel geld uit onze zakken geklopt hebben om nog te kunnen spreken over linkse partijen. Bovendien zijn hun reformistische maatregelen momenteel nauwelijks nog sociaal te noemen. Het is natuurlijk allemaal een kwestie van hoe je het bekijkt: voor de mensen van het Vlaams Blok is Stevaert een communist en zelfs Verhofstadt een rooie. |
![]() |
![]() |