Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 16:44   #1
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

UK: Abuse photos not taken in Iraq
Thursday, May 13, 2004 Posted: 1449 GMT (2249 HKT)

The pictures of British troops apparently abusing prisoners sparked a storm in Britain.
Rumsfeld offers his "deepest apology" to those mistreated.

LONDON, England (CNN) -- Dramatic pictures said to show British troops abusing Iraqi prisoners were not taken in Iraq, the UK government has said.

Armed forces minister Adam Ingram told MPs Thursday an inquiry by military police found the truck seen in the photos published by the Daily Mirror newspaper "was never in Iraq."

The investigation of the photos is continuing and may result in criminal prosecution, he told the House of Commons.

"We had to treat these photos at face value. That value has changed," Ingram said. "These pictures were categorically not taken in Iraq."

Ingram told the Commons he was disturbed that there were those who were prepared to "casually vilify our armed forces without first establishing the facts."

His statement will put more pressure on Daily Mirror editor Piers Morgan, who insists photos of troops apparently beating prisoners are genuine.

UK Prime Minister Tony Blair on Wednesday said the Mirror's pictures were "almost certainly faked."

Blair said last week that "human rights abuses, torture or degradation" of prisoners were "wholly unacceptable." But he said it would be "extremely serious" if the photos turned out to be fakes.

Morgan has been accused of endangering the lives of coalition soldiers by printing them.

Iraqi captors who recently beheaded American contractor Nicholas Berg -- an act captured on video -- said the killing was in part a response to the abuse of Iraqi prisoners by Americans at Abu Ghraib prison. (Full story)

But the UK government's dismissal of the photos is unlikely to quell the storm raging around the world about the treatment of Iraqi detainees, most analysts predict.

Photos of alleged abuse by U.S. forces have also prompted outrage -- particularly in the Arab world -- and led to days of hearings on Capitol Hill. Seven soldiers face criminal charges, and three of them have been formally referred for court-martial. (Full story)

In Britain Prime Minister Tony Blair has also come under fire over a report from the International Red Cross (ICRC) about abuses in Iraq. In parliament on Wednesday he denied being slow to act on the report.

But he admitted that the past few days had been "immensely damaging." Blair admitted Wednesday he had not seen the ICRC report -- drawn up in February -- until Monday and did not know of the allegations contained in it before then.

The report was not passed to ministers in February because all of the allegations relating to British troops were already being dealt with, Blair said at the weekly Prime Minister's Questions.

The prime minister said the deaths of 33 civilians had been investigated, and that there was no case to answer in 15 of them. The military police would shortly announce action on six others.

An Amnesty International released Tuesday listed only one case of a civilian death which was not already known to the government, Blair said.

http://edition.cnn.com/2004/WORLD/me....uk/index.html
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 16:55   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

wel wel,
die muffe linksige dweilen toch...
foto's faken om de britse troepen in diskrediet te brengen.
alweer een domper voor neruda, flippend kalf en consoorten...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 17:19   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

het ergste van al is dat de beelden van de onthoofding niet veel uitmaken waar ze opgenomen zijn. De mensen die dus met deze foto's de woede hebben aangwakkerd moeten levenslang krijgen voor de moord op de amerikaan.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 17:21   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wel wel,
het is 'flippend rund', niet flippend kalf. Het is nochtans niet moeilijk.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 17:24   #5
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:
wel wel,
ik vond dat flippend kalf beter bij je past.
Oud 13 mei 2004, 17:26   #6
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

ik vond dat flippend kalf beter bij je past.
Leg dan eens uit waarom? 8)
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 17:29   #7
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Kerels...de troepen hebben publiekelijk de misbruiken bekend en de secretary of defense heeft zijn excuses aangeboden. Het is net iets te laat om te beginnen ontkennen...
Oud 13 mei 2004, 17:32   #8
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Kerels...de troepen hebben publiekelijk de misbruiken bekend en de secretary of defense heeft zijn excuses aangeboden. Het is net iets te laat om te beginnen ontkennen...
als de foto's vals zijn, zijn ze vals.
punt uit.
Oud 13 mei 2004, 17:37   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
als de foto's vals zijn, zijn ze vals.
punt uit.
het staat helemaal niet vast dat ze vals zijn, ze zijn alleen niet in Iraq getrokken. Ondertussen is het trouwens duidelijk dat die misbruiken in de gevangenis deel uitmaakten van een strategie
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:48   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke troepen? De engelse of de US é?
Dit gaat over de engelse. Degene die al bekent hebben zijn us dacht ik.
Oud 15 mei 2004, 19:57   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch gek dat de krant nu heeft bekend dat het om een hoax ging é.
Het ging om een redacteur dacht ik, die anti oorlog was zoals de meeste mensen wel maar ik vraag mij af hoeveel slachtoffers op zijn rekening mag geschreven worden door het plaatsen ervan en dus onterechte oproer veroorzaken.
Oud 15 mei 2004, 20:07   #12
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Het ging om een redacteur dacht ik, die anti oorlog was zoals de meeste mensen wel maar ik vraag mij af hoeveel slachtoffers op zijn rekening mag geschreven worden door het plaatsen ervan en dus onterechte oproer veroorzaken.
Zeveraar,foto's zijn fake maar de realiteit is anders..Human Right Watch en de Red Cross hebben al genoeg bewijzen verzamelt dat zowel de UK en de US over de scheef zijn gegaan...zodus..dit pleit hen niet onschuldig...het fake verhaal heeft de mensen in de straat wakker geschud niet meer niet minder....
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 20:13   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Zeveraar,foto's zijn fake maar de realiteit is anders..Human Right Watch en de Red Cross hebben al genieg bewijzen verzamelt dat zowel de UK en de US over de scheef zijn gegaan...zodus..dit pleit hen niet schuldig...het fake verhaal heeft de mensen in de straat wakker geschud niet meer niet minder....
Ik twijfel er niet aan dat beide kanten over de schreef zijn gegaan. Maar zoals ik al zei hebben deze foto's de toestand ginds wel nog eens vermoeilijkt. Ik dacht dat men hier een beter leven wou voor de irakezen en dat krijg je echt niet door hoaxen te plaatsen hoor. Straf de verantwoordelijke en laat de rest hun werk doen maar ga in deze tijden in irak aub geen olie op het vuur gooien é. En nogmaal vind ik persoonlijk de tot nu toe bewezen feiten langs us kant niets tov de onthoofding(en).

Ps: Ik ben een zeveraar omdat ik zeg dat de foto's niet echt zijn? Ik heb niets over de werkelijkheid gezegt. Indien jij zo volwassen bent vraag ik mij af of je in het dagelijks leven bedoelde want op dit forum heb je er in ieder geval veel moeite mee. Heb je iets tegen vreemdelingen of ben je moslim ofzo?
Oud 15 mei 2004, 20:36   #14
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Zeveraar,foto's zijn fake maar de realiteit is anders..Human Right Watch en de Red Cross hebben al genieg bewijzen verzamelt dat zowel de UK en de US over de scheef zijn gegaan...zodus..dit pleit hen niet schuldig...het fake verhaal heeft de mensen in de straat wakker geschud niet meer niet minder....
Ik twijfel er niet aan dat beide kanten over de schreef zijn gegaan. Maar zoals ik al zei hebben deze foto's de toestand ginds wel nog eens vermoeilijkt. Ik dacht dat men hier een beter leven wou voor de irakezen en dat krijg je echt niet door hoaxen te plaatsen hoor. Straf de verantwoordelijke en laat de rest hun werk doen maar ga in deze tijden in irak aub geen olie op het vuur gooien é. En nogmaal vind ik persoonlijk de tot nu toe bewezen feiten langs us kant niets tov de onthoofding(en).

Ps: Ik ben een zeveraar omdat ik zeg dat de foto's niet echt zijn? Ik heb niets over de werkelijkheid gezegt. Indien jij zo volwassen bent vraag ik mij af of je in het dagelijks leven bedoelde want op dit forum heb je er in ieder geval veel moeite mee. Heb je iets tegen vreemdelingen of ben je moslim ofzo?
Het was duidelijk van de eerste dag dat de foto's fake waren..alleen is het een alarmbel geweest dat dit niet kon doorgaan...de media is en blijft een instrument om de zaken 180° te laten omkantelen en in deze geval is het perfect gelukt...de mensen zijn er wakker van geworden en beseften hebben dat de raliteit anders was dan wat grotendeels van de Pro-Bush US/UK kranten naar voor brachten.
Ivm de US-folteringen keuren 98% van de Amerikaanse bevolking dit evenzeer af als 99% van de Irakeezen die de onthoofding ook veroordelen.
Je weet perfect dat dit het werk is van extremisten die hoogstwaarschijnlijk niet eens Irakezen zijn maar het was onvermijdbaar dat dit ging gebeuren...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2004, 20:42   #15
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat ik wou zeggen was: Maakt geen verschil uit, er zijn misbruiken. Of het nu een Engelse of een Amerikaanse soldaat is maakt niet uit: Ze zijn schandalig en er moet tegen opgetreden worden.
Oud 15 mei 2004, 21:10   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat ik wou zeggen was: Maakt geen verschil uit, er zijn misbruiken. Of het nu een Engelse of een Amerikaanse soldaat is maakt niet uit: Ze zijn schandalig en er moet tegen opgetreden worden.
Denk je dat ik je daarin geen gelijk geef? Ik ben een normaal mens hoor. Het ging over de foto's die dus nep blijken te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be