Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2010, 00:45   #1
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard homo-pil

Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?
Oud 20 januari 2010, 01:00   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Geen stemrecht voor gastarbeiders!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 01:28   #3
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van homoseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?
http://www.hetracil.com/
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 02:42   #4
respublica
Minister

Standaard

Zoals Giserke het in een ander topic zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giserke
Ik ben voorstander van homo's. Er zijn er veel te weinig.
Hoe meer er zijn, hoe meer vrijgezelle vrouwen er zijn.

Laatst gewijzigd door respublica : 20 januari 2010 om 02:43.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 03:38   #5
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de "oorzaak" van homoseksualiteit gevonden wordt, dan is de oorzaak van heteroseksualiteit ook gevonden. (Trouwens, er is een sterk vermoeden dat de genengroep Xn28 er iets mee te maken heeft).
Dus een wedervraag:

Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van heteroseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Of: Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van blauwe ogen is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 05:13   #6
respublica
Minister

Standaard

als het met een genengroep te maken heeft, sterft het dan niet vanzelf uit?
Oud 20 januari 2010, 06:46   #7
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
als het met een genengroep te maken heeft, sterft het dan niet vanzelf uit?
Niet per se, heeft te maken met de (genetica)wetten van Mendel. Dominantie en recessieve eigen, enz...
Men kan drager zijn van een bepaald recessief gen (en het door geven) zonder dat het tot uiting komt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Mendel

Als heteroseksualiteit een dominante eigenschap is (He) en homoseksualiteit een recessieve eigenschap (ho), dan komt homoseksualiteit enkel tot uiting als het kind het "homogen" van beide ouders mee krijgt (1 kans op 4). In alle andere gevallen is het kind heteroseksueel. Dit is natuurlijk enkel mogelijk als beide ouders drager zijn van het homogen.

vb: pa met genen He-ho (+ ma met genen He-ho =
1 op 4: kind met genen He-He (kind is geen drager van het homogen, kan het dus ook niet door geven en is heteroseksueel)
2 op 4: kind met genen He-ho (kind is drager van het homogen, kan het dus door geven, maar is zelf heteroseksueel)
1 op 4: kind met genen ho-ho (kind is drager van homogen, kan het dus door geven en is zelf ook homoseksueel).

Weinig homoseksuelen zullen hun homogenen door geven, maar men mag niet vergeten dat er middens bestaan waar holebi's de "raad" krijgen om met iemand van het andere geslacht te huwen zodat ze zouden "genezen". Al hun kinderen zullen dan drager zijn van het homogen (en kunnen het dus ook door geven).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 07:04   #8
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Mengele zou je een dikke smakkerd gegeven hebben.
Oud 20 januari 2010, 08:13   #9
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Niet per se, heeft te maken met de (genetica)wetten van Mendel. Dominantie en recessieve eigen, enz...
Men kan drager zijn van een bepaald recessief gen (en het door geven) zonder dat het tot uiting komt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Mendel

Als heteroseksualiteit een dominante eigenschap is (He) en homoseksualiteit een recessieve eigenschap (ho), dan komt homoseksualiteit enkel tot uiting als het kind het "homogen" van beide ouders mee krijgt (1 kans op 4). In alle andere gevallen is het kind heteroseksueel. Dit is natuurlijk enkel mogelijk als beide ouders drager zijn van het homogen.

vb: pa met genen He-ho (+ ma met genen He-ho =
1 op 4: kind met genen He-He (kind is geen drager van het homogen, kan het dus ook niet door geven en is heteroseksueel)
2 op 4: kind met genen He-ho (kind is drager van het homogen, kan het dus door geven, maar is zelf heteroseksueel)
1 op 4: kind met genen ho-ho (kind is drager van homogen, kan het dus door geven en is zelf ook homoseksueel).

Weinig homoseksuelen zullen hun homogenen door geven, maar men mag niet vergeten dat er middens bestaan waar holebi's de "raad" krijgen om met iemand van het andere geslacht te huwen zodat ze zouden "genezen". Al hun kinderen zullen dan drager zijn van het homogen (en kunnen het dus ook door geven).
Op die manier gaat het aantal homo's in een maatschappij als de onze (waarin zij niet gedwongen zijn met een vrouw te trouwen) onder normale omstandigheden over de eeuwen naar beneden.

maar ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd van het feit dat het genetisch is. Blijkbaar is het onderzoek nog bezig. Er kunnen echter heel wat andere factoren in het spel zijn, denk ik.

Laatst gewijzigd door respublica : 20 januari 2010 om 08:14.
Oud 20 januari 2010, 09:01   #10
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord op uw vraag wordt gegeven in de film "X-men: The last stand".
Daarin wil de "normale" massa de "abnormalen" genezen van hun aandoeningen. In de film wordt algauw heel duidelijk dat de "normalen" gewoon bang zijn en dat de "abnormalen" hun persoonlijkheid niet wensen prijs te geven, zelfs al zou dat andere "normale" voordelen met zich meebrengen. Naar die film kijken met het besef dat het over homo's gaat, is een verhelderende psychologische ervaring.

Persoonlijk vind ik het woord "remedie" gebruiken al te ver gaan. Die mensen zijn niet ziek, ze moeten ook niet genezen worden.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 09:06   #11
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op die manier gaat het aantal homo's in een maatschappij als de onze (waarin zij niet gedwongen zijn met een vrouw te trouwen) onder normale omstandigheden over de eeuwen naar beneden.

maar ik ben nog altijd niet helemaal overtuigd van het feit dat het genetisch is. Blijkbaar is het onderzoek nog bezig. Er kunnen echter heel wat andere factoren in het spel zijn, denk ik.
Klopt. Ten eerste zal het wel over een hele groep genen gaan, en ten tweede is inmiddels aangetoond dat de hormonale huishuiding van de moeder ook een factor is.
Naar het schijnt wordt de kans op homofilie zelfs groter naargelang de hoeveelheid broers die uw moeder voor jou op de wereld zette. Dat zou dan weer het gevolg zijn van de weerstand die een moeder opbouwd tegen het lichaamsvreemde Y chromosoom dat voor mannelijke nakomelingen moet zorgen. (waardoor de mannelijke sexe uiteindelijk zal uitgeroeid worden)
Oud 20 januari 2010, 15:03   #12
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het antwoord op uw vraag wordt gegeven in de film "X-men: The last stand".
Daarin wil de "normale" massa de "abnormalen" genezen van hun aandoeningen. In de film wordt algauw heel duidelijk dat de "normalen" gewoon bang zijn en dat de "abnormalen" hun persoonlijkheid niet wensen prijs te geven, zelfs al zou dat andere "normale" voordelen met zich meebrengen. Naar die film kijken met het besef dat het over homo's gaat, is een verhelderende psychologische ervaring.

Persoonlijk vind ik het woord "remedie" gebruiken al te ver gaan. Die mensen zijn niet ziek, ze moeten ook niet genezen worden.
Ik heb dit topic geopend met die film in gedachten hoor. Ik wou gewoon weten hoe jullie erover dachten.
Oud 20 januari 2010, 15:14   #13
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Indien de "oorzaak" van homoseksualiteit gevonden wordt, dan is de oorzaak van heteroseksualiteit ook gevonden. (Trouwens, er is een sterk vermoeden dat de genengroep Xn28 er iets mee te maken heeft).
Dus een wedervraag:

Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van heteroseksualiteit is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?

Of: Men weet momenteel nog niet echt wat de oorzaak van blauwe ogen is maar moest men die vinden is een 'remedie' niet per se uitgesloten. Ik ben gewoon benieuwd naar wat jullie van zo'n remedie zouden vinden en of jullie het ethisch verantwoord vinden dat mensen hier gebruik van zouden maken? Zouden jullie het ethisch verantwoord vinden dat men een remedie zoekt?
Dus je zou geen probleem hebben met een 'remedie'.
Oud 20 januari 2010, 15:24   #14
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus je zou geen probleem hebben met een 'remedie'.
Er zijn twee soorten "remedies" he.
1. Men zorgt ervoor dat er geen homo's worden geboren.
2. Men kan homo's omvormen tot hetero's

Het tweede, daar ben ik tegen. Omdat het het stigma vergroot van zij die niet wensen te veranderen (zie X-men)

Het eerste, daar ben ik ook tegen. Omdat het maar een begin is naar een wereld van kloonen, waar iedereen hetzelfde moet zijn of naast de maatschappij valt.
Oud 20 januari 2010, 15:29   #15
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Zelf al bestond er zo'n pil en kreeg je er geld voor om ze te nemen, ik zou ze van mijn leven niet nemen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:33   #16
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zelf al bestond er zo'n pil en kreeg je er geld voor om ze te nemen, ik zou ze van mijn leven niet nemen.
Zou je het erg vinden moesten andere het nemen? Zou je het bestaan ervan op zich aanvaardbaar vinden?

Laatst gewijzigd door Pieter B : 20 januari 2010 om 15:33.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:39   #17
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je het erg vinden moesten andere het nemen? Zou je het bestaan ervan op zich aanvaardbaar vinden?
Ik zou het niet erg vinden als andere het zouden nemen. (Wel moest mijn lief zulk pil nemen ). Iedereen is vrij om er voor te kiezen.
Ik denk niet dat er veel holebi's zijn die die pil zouden nemen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:56   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals Giserke het in een ander topic zei:

giserke is nu ni echt een groot licht hé
wat bij deze manke redenering alweer bewezen werd
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:58   #19
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
giserke is nu ni echt een groot licht hé
wat bij deze manke redenering alweer bewezen werd
Wat is er mank aan die bewerking?
Oud 20 januari 2010, 15:58   #20
Hardcore4life
Banneling

Standaard

Homo? ...daar KIES je voor
Hardcore4life is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be