![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Vanaf juli 2010 wordt in België de Europese nummerplaat ingevoerd. Op zich geen probleem, maar vanaf dan dreigen mensen met een "gekochte" gepersonaliseerde nummerplaat hun combinatie te verliezen.
De nummerplaat zal vervangen worden door een nummerplaat van het nieuwe formaat in de nieuwe kleuren (zwart op wit) met dezelfde combinatie, MAAR met de toevoeging van "9." (het voorvoegsel "9." is speciaal gekozen voor de gepersonaliseerde nummerplaten) Enkele voorbeelden : 997.CAB wordt 9.997.CAB 308.GTB wordt 9.308.GTB 100.TUS wordt 9.100.TUS JAN.911 wordt 9.JAN.911 LAM.666 wordt 9.LAM.666 NR.001 wordt 9.NR.001 C.000.P wordt 9.C.000.P ... GEDUPEERD? Naar onze mening verdwijnt het persoonlijke karakter én de betekenis van de door de eigenaar zelf gekozen letter en cijfercombinatie bij zogoed als alle nummerplaten. Mensen met een gepersonaliseerde nummerplaat betaalden respectievelijk 620€ (voor een plaat met 6 karakters) of 874€ (5 karakters). karakters Zogoed als contractueel bestelden, betaalden én kochten wij dus de ons zelf gekozen combinatie, en zijn helemaal niet gelukkig met een toevoegsel. Wij betaalden (veel) geld voor een persoonlijk gekozen combinatie, weliswaar binnen bepaalde regels en beperkingen. Deze persoonlijke plaat wordt nu door de huidige staatssecretaris (Etienne Schouppe) gewoonweg van de baan geveegd. Jaarlijks verkoopt de Belgische overheid tussen de 1.000 en 1.500 gepersonaliseerde nummerplaten. Op die manier genereren voor 800.000€ a 1.200.000€ aan extra inkomsten. WE EISEN Het behoud van onze letter en cijfercombinatie binnen de normen en afmetingen van de nieuwe euro-nummerplaat. OF de terugbetaling van onze gepersonaliseerde nummerplaat! We hebben helemaal geen probleem met het aanpassen van het formaat naar de uniforme Europese formaat noch met de nieuwe kleurencombinatie. Wel met het zomaar (in het geniep) ontnemen van onze (duur) betaalde persoonlijke combinatie die door het toevoegen van een cijfer bij de meeste mensen hun context en persoonlijk karakter verliest. http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.be - http://www.plaquepersonnalisee.be Teken de petitie & vermeld dit overal op alle websites en forums waar u komt! Het is van zeer groot belang want de minister wil dit blijkbaar stilhouden en juli is zeer nabij! Stuur het door naar vrienden met gepersonaliseerde nummerplaten of mensen die houden van leuke en coole nummerplaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet komen zagen, he. Gepersonaliseerde nummerplaten zijn een luxe. Welkom terug bij het "klootjesvolk".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Wat voor kinderachtige reactie is dit nu? Ik dacht hier verstandige en ruimdenkende mensen aan te treffen. Om zo een leuke discussie op te zetten.
Wetende dat jaarlijks 1.000€ a 1.500€ gepersonaliseerde nummerplaten ingeschreven worden heeft de Belgische staat daaraan 800.000 a 1.200.000€ aan extra inkomsten aan. Wij WILLEN een bijdragen doen in ruil voor een leuke nummerplaat, ik vind die veel leuker dan een extra belasting uit onze zakken kloppen van ALLE Belgen. Er werd betaald voor een bepaalde combinatie en die kan je niet zomaar weer afnemen vinden wij. Er zijn mensen die 1.500€ betalen voor een optionele airco, 1.200€ voor een set aluminium velgen of 1.500€ voor een lederen interieur. Dus waarom geen passende nummerplaat op je wagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verstandige en ruimdenkende mensen heb je hier ondertussen al ontmoet. Maar dat zoek jij niet. Jij zoekt enkel mensen die jou en je groepje als schaapkes gelijk geven. Pech maat, verkeerd adres.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou zelf nooit een gepersonaliseerde nummerplaat nemen maar als je ze betaald hebt dan moet ze wel gepersonaliseerd blijven en moet je de mogelijkheid krijgen (mits eventueel nog een kleine bijkomende vergoeding) om die plaat naar jouw wens aan te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Er wordt niks afgenomen..men kan moeilijk iedere gepersonaliseerde plaat opnieuw een suggesties laten doen om terug COOL te worden..daar is geen beginnen aan..
Het feest is uit..het vat is af..de optionele airco versleten..de lederen zetels verduurd..het mooie liedje is uit..the end. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen doet met zijn geld wat hij wil, of het nu postzegels verzamelen is, of de voetbalclub volgen in het buitenland als die Europees spelen....maar mijn persoonlijke mening is, als je 600 tot 800 Euro over hebt voor een "autoplak" dan heb je een luxeprobleem. Ik betaalde een aantal jaren terug 700 Euro voor de verzekering en jaarlijkse taks.......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Samson616 : 11 maart 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ik betwijfel het nut van gepersonaliseerde nummerplaten, maar als ze ervoor betaalden, hebben ze toch recht hetgeen waar ze voor betaalden, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Net zoals iemand alu velgen besteld, koopt iemand anders hem een gepersonaliseerde nummerplaat om de wagen te verfraaien. Ik heb er zelf een (gepersonaliseerde nummerplaat) en als andere mensen dat niet leuk of cool vinden dan is dat hun goed recht maar dat kan mij eigenlijk weinig schelen, ik wilde dat en heb ervoor betaald. Er zijn mensen die een wagen totaal onbelangrijk vinden en deze enkel hebben of kopen uit pure noodzaak om van punt A naar punt B te komen. Andere hebben dan weer (een natuurlijke) interesse in een wagen en hebben daarvoor een uitgesproken smaak, passie en idee... iedereen zijn hobby/interesses toch? Er zijn bedrijven die zich al gemeld hebben met 20-30-40 gepersonaliseerde nummerplaten, deze hebben daarvoor een berg geld betaald maar doen het uit commerciële oogpunt. Mijn punt is ... ik (en een pak andere mensen) kochten voor een bepaald bedrag een bepaalde combinatie. Dus hebben we inderdaad recht op het goed waarvoor we betaalden. Maar ik plaats dit bericht niet hier om het nut van een gepersonaliseerde nummerplaat te bespreken maar vooral om de gang van zaken aan te halen. De minister beslist dit volgens ons zonder nadenken & zet een pak mensen in de kou. Ik krijg dagelijks mails van ongeruste mensen die zich afvragen wat er zal gebeuren met hun nummerplaat. Los daarvan kan je tot op heden nog steeds nummerplaten aanvragen onder het huidige stelsel. Mensen die de plaat al 10 jaar hebben kunnen zeggen, we hebben het fijne ervan gehad. Maar mensen die ze pas recentelijk gekocht en aangevraagd hebben voelen zich zwaar bedrogen. En dat is nu net mijn punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er zelf geen (gepersonaliseerde nummerplaat) en als andere mensen dat wel leuk of cool vinden, dan is dat hun goed recht, maar dat kan mij eigenlijk weinig schelen. Ook al hebben ze ervoor betaald en wilden ze dat, als de spelregels veranderen, geldt dat ook voor hen. Punt. Pech gehad. Nieuw speeltje zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet, jij zal ook eisen van je dealer dat je uw wagen in de oorspronkelijke staat terug krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() IK zou graag eentje hebben in zwart-geel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() egotripperij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom moét er uberhaupt een europese plaat zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een andere vraag, natuurlijk. Waarom moeten er überhaupt gepersonaliseerde nummerplaten zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |