![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() vandaag is een zware dag.
eender waar ge gaat of staat smijten ze de haïti emo-show in uw gezicht. ja ik durf dat zo noemen, want dat is het. al die schijnheiligheid. die BV's met hun moraliserend toontje naar het plebs. die haast criminele bespeling van de emotie. goede doelen: de moderne variant van het kopen van aflaatbrieven. een derde wereldland in nood en een massapsychose maakt zich meester van europa, waar alle begrotingen toch steeds maar nipt kloppen. ineens valt er 400 miljoen naar beneden. nog is het niet genoeg. alsof geld de doden kon wekken. maar zoals gezegd gaat het om de symboolwaarde. geef-geld-shows zijn een ritueel. men koopt zich vrij van het ethisch verval waaraan onze samenleving als geheel onderhevig is. de rituele overcompensatie van ons egoïsme, onze navelstaarderij. van het feit dat er hier mensen weken lang dood in hun huis liggen omdat niemand hen miste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn reactie.
I do care less of Haïti than of the stink of my own farts.
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om het grof te zeggen: die mensen hebben al jaren honger, da's niet sinds dat daar een aardbeving geweest is...
En voor de rest...'t is komkommertijd zeker?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en daarom moet je hun niet steunen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef al jaren steun aan Haiti in de vorm van kleren, dus nee ik ga nu niet ineens geld storten. Trouwens er is iets niet pluis in dat gedoe, er gebeuren wel meer rampen maar waarom springt Amerika daar nu zo massaal op? Volgens mij zit er iets achter, zo komt het vind ik toch over
![]()
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
soms moet je niet al te ver kijken hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bericht uit Haiti zelf: er is maar één deel van port-au-prince ingestort, de rest staat allemaal nogal schoon recht in het land. Oké der zijn veel doden dat ga ik niet ontkennen, maar ik denk dat de Tsunami wel een pak erger was ![]() dus nee, het is niet de ergste ramp van de laatste 10 jaar, het is erg daar niet van, maar ik vind het toch niet zuiver.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Vandaag in de krant lees ik in een heel klein artikeltje het volgende:
Bejaard koppel sterft door CO-vergiftiging. ...Een oud kolenstoofje, in combinatie met een slecht werkende schouw is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak... De vraag is, wie draait hier zen hand voor om? Terwijl zowat heel het land op zen kop staat om mensen te redden in het verre Haïti, sterven hier op de stoep, bij wijze van spreken, Vlamingen omdat zij waarschijnlijk niet de middelen of steun krijgen, om zich van een degelijke verwarming te voorzien. Ik lees zelfs dat mijn gemeente 5000 euro geeft aan Haïti. En dan durft de burgemeester nog zeggen: ‘Elke week ontvangen wij vragen om financiële hulp. Normaal gaan wij daar niet op in omdat de projecten die worden voorgesteld door de gemeentelijke organisatie voor ontwikkelingssamenwerking Essen en de Wereld, voorrang krijgen. De ramp in Haïti is echter van een uitzonderlijke omvang. Het medeleven bij de mensen is erg groot en doet denken aan de tsunami van 2004', aldus de burgemeester. Ik schaam me in zijn plaats, wetende dat er hoogstwaarschijnlijk in onze gemeente arme mensen wonen, die eveneens niet de middelen hebben om zich een degelijke verwarmingsinstallatie aan te schaffen, en zo vandaag of morgen eveneens er het slachtoffer van kunnen zijn. Laatst gewijzigd door De Prof : 21 januari 2010 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je naar de site van HLN gaat kan je daar luchtfoto's bekijken. Dan zie je daar dat het 'rijkere' gedeelte de meeste schade heeft. En dat de 'blikken' huisjes overeind zijn gebleven. Dan moet je toch weten wie er met het geld gaat lopen zeker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikanen springen erop omdat ze op die manier aan hun imago kunnen werken en misschien ook om een overvloed aan haitiaanse vluchtelingen in hun land te vermijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik lees geen kranten.
Ik luister niet naar de radio. Ik kijk niet naar de televisie. Dat lijkt bijzonder goed te helpen.
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 21 januari 2010 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Excuustruus.. geef of geef niks, maar hou op met die komplottheorieën om uw eigen (slecht) geweten te sussen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder geen nieuws of radio en zeker geen kranten meer. Helpt inderdaad. Die aardbeving was al een week voorbij voor ik er hier de eerste maal iets over vernam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() 15€ overhevelen van de Belgische staat naar Haiti, en daar zelf ook maar 15 € moeten bijleggen (voor Haiti, ni voor de B staat welteverstaan)... ik vind dat een ethisch verantwoord koopje (ongeacht naar wie dat geld gaat in Haiti). pfft nen ambras meer of minder met de controleur bij de fiscus ... dat gaat niet uitmaken (ze heeft mijn dossiers trouwens al doorgeschoven naar haren baas :s ) Laatst gewijzigd door Anna List : 21 januari 2010 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Die massale financiële steun houdt geen enkele asielaanvraag tegen hoor. Citaat:
En het gaat mij niet om een geweten sussen, maar om het wantrouwen. Massaal geld vragen aan de bevolking is één, maar waar blijft diezelfde media om evenveel aandacht te spenderen voor wat er met dat geld gebeurt, menne beste. Laatst gewijzigd door De Prof : 21 januari 2010 om 11:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() juist ni ...
![]() bovendien was het een vals en vooral onwetend wicht ... zij dacht er drie keer met 'daarom' vanaf te komen op mijn vraag ... heb drie keer artikels gevraagd en gezegd dat zij dat niet mocht ... dikke ruzie, zij den telefoon ingooien bij mij enzo, en ik maar super beleefd zijn ... (ok een tikkeltje overdreven wel maar soit, ne mens mag ook wat fun maken) |
![]() |
![]() |