![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vandaag in het nieuwsblad : rotweillers takelen 7 jarig meisje toe!
Wanneer gaan we eens iets doen tegen de mensen die van hun hond een moordwapen maken??? De ouders gaan nu de eigenaar van de rotweillers vervolgen maar in mijn eigen ogen is deze man persoonlijk verantwoordelijk voor wat zijn honden hebben gedaan. maw deze man heeft in mijn ogen zelf het meisje op die manier toegetakeld en moet ook op deze manier gestraft worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nu nog iets zeggen daarover, dat in de ogen van moderatie niet totaal overbodig is en bij de medeforummers geen irritatie opwekt. En daar zit het probleem natuurlijk. Ik kan dan alleen mijn mond houden. Maar kijk naar mijn hoofd: dat knikt van ja. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ben als kind aangevallen geweest door een Duitse Scheper op een parking waar ik aan het voetballen was. Ik fiets regelmatig en ben al zonder zever, zeker een 12-tal keer door een hond(en) aangevallen waar de eigenaar naast loopt.
Ik fiets soms nog liever op de rijbaan op steenwegen dan op afgezonderde fietspaden langs de vaarten enz. omdat veel eigenaars hun hond(en) er zonder lits laten lopen!!! Ik ben verre van een schrikkepiet, maar elke keer als ik ga fietsen of wandelen in het bos ofzo zie ik loslopende honden! Ik heb nog nooit "de flikke" ooit is een eigenaar op zien aanspreken! Hetzelfde voor autto's, bestewagens, en zelfs camions die denken dat het fietspad een parking is. Maar mij doen stoppen tijdens het fietsen en mijn pasje vragen of om te zeggen dat ik moet stoppen om te drinken en mijn twee handen op het stuur moest houden als ik fiets heb ik wel al 2x mogen meemaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In deze zaak echter kan ik langs geen kanten afleiden uit de gegeven informatie wie in fout was. Heeft het kind de honden uitgedaagd (onbewust) en hebben de honden zich verweerd, dan zijn de ouders verantwoordelijk omdat ze hun kind bij de honden hebben gelaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er dan gevallen waar het aanvallen van kinderen door agressieve honden toelaatbaar is?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 12:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Draad geopend om 8.15, en 12 reacties binnen 4,5 uur en filosoofke begint te zagen over bepaalde forumleden en het gebrek aan reacties omdat er geen allochtonen bij betrokken waren. Laat u nakijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inteelt is niet zelden de oorzaak van ongewoon agressief gedrag bij honden. (tenzij ze zouden getraind geweest zijn om aan te vallen)
![]() |
#16 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toelaatbaar is nergens gezegd, dat honden die kinderen bijten altijd agressief zijn evenmin. Het is echter niet altijd zo dat de hond of diens eigenaar in fout zijn wanneer een kind gebeten wordt.
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Belangrijke nuance; een hond die pakwerk heeft gedaan is beter te betrouwen dan een hond die niet weet wanneer en hoe hij mag bijten en bijgevolg ook niet op bevel kan lossen.
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als de feiten echter zijn zoals vermeld in de krant, dan is de eigenaar volledig in fout.
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter een hond dan een vuurwapen. Anders klooien ze weer met de wapenwet.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ach, daar is &C°... Nu is alles opgelost.
Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 13:30. |
![]() |
![]() |