Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2010, 08:15   #1
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard honden als moordwapen

Vandaag in het nieuwsblad : rotweillers takelen 7 jarig meisje toe!

Wanneer gaan we eens iets doen tegen de mensen die van hun hond een moordwapen maken???

De ouders gaan nu de eigenaar van de rotweillers vervolgen maar in mijn eigen ogen is deze man persoonlijk verantwoordelijk voor wat zijn honden hebben gedaan. maw deze man heeft in mijn ogen zelf het meisje op die manier toegetakeld en moet ook op deze manier gestraft worden
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:07   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Wanneer gaan we eens iets doen tegen de mensen die van hun hond een moordwapen maken???

De ouders gaan nu de eigenaar van de rotweillers vervolgen maar in mijn eigen ogen is deze man persoonlijk verantwoordelijk voor wat zijn honden hebben gedaan. maw deze man heeft in mijn ogen zelf het meisje op die manier toegetakeld en moet ook op deze manier gestraft worden
Ik reageer maar direct, voor deze draad totaal genegeerd verzinkt in de archieven met reacties nul, want dan mag ik hem nietr meer heroprakelen.

Maar nu nog iets zeggen daarover, dat in de ogen van moderatie niet totaal overbodig is en bij de medeforummers geen irritatie opwekt.

En daar zit het probleem natuurlijk.

Ik kan dan alleen mijn mond houden. Maar kijk naar mijn hoofd:

dat knikt van ja.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:28   #3
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ben als kind aangevallen geweest door een Duitse Scheper op een parking waar ik aan het voetballen was. Ik fiets regelmatig en ben al zonder zever, zeker een 12-tal keer door een hond(en) aangevallen waar de eigenaar naast loopt.
Ik fiets soms nog liever op de rijbaan op steenwegen dan op afgezonderde fietspaden langs de vaarten enz. omdat veel eigenaars hun hond(en) er zonder lits laten lopen!!!

Ik ben verre van een schrikkepiet, maar elke keer als ik ga fietsen of wandelen in het bos ofzo zie ik loslopende honden!

Ik heb nog nooit "de flikke" ooit is een eigenaar op zien aanspreken! Hetzelfde voor autto's, bestewagens, en zelfs camions die denken dat het fietspad een parking is.
Maar mij doen stoppen tijdens het fietsen en mijn pasje vragen of om te zeggen dat ik moet stoppen om te drinken en mijn twee handen op het stuur moest houden als ik fiets heb ik wel al 2x mogen meemaken.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:33   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mee eens. Er zou gerust zoiets mogen komen als een bekwaamheidsbewijs om honden te houden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:36   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mee eens. Er zou gerust zoiets mogen komen als een bekwaamheidsbewijs om honden te houden.
Je moet ze ook niet zo uitlokken, die honden, om in je gat te bijten door ze al dat onweerstaanbare blote beafstuk te vertonen.
Oud 27 februari 2010, 11:44   #6
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien handig om wat meer achtergrondinformatie te weten ? Ik zeg zomaar wat he.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 11:45   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Misschien handig om wat meer achtergrondinformatie te weten ? Ik zeg zomaar wat he.
Ze waren weer eens ontsnapt.
Oud 27 februari 2010, 12:27   #8
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

In deze zaak echter kan ik langs geen kanten afleiden uit de gegeven informatie wie in fout was. Heeft het kind de honden uitgedaagd (onbewust) en hebben de honden zich verweerd, dan zijn de ouders verantwoordelijk omdat ze hun kind bij de honden hebben gelaten.
Oud 27 februari 2010, 12:32   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Inderdaad.

In deze zaak echter kan ik langs geen kanten afleiden uit de gegeven informatie wie in fout was. Heeft het kind de honden uitgedaagd (onbewust) en hebben de honden zich verweerd, dan zijn de ouders verantwoordelijk omdat ze hun kind bij de honden hebben gelaten.
Dit staat te lezen op de website van Het Nieuwsblad:

Citaat:
DILBEEK - In Schepdaal, een deelgemeente van Dilbeek, hebben twee rottweilers een zevenjarig meisje aangevallen en in het gelaat gebeten. Het kind ligt in het ziekenhuis, de honden zijn afgemaakt, meldt vtm.

De honden braken uit en liepen op het veld tijdens een training van de jeugdvoetbalploeg. De honden takelden de zevenjarige Chiara zwaar toe in haar gezicht. 'Ik zag ze niet aankomen', vertelde het meisje vanop haar ziekenhuisbed aan haar moeder. Haar vader zag ze wel komen en gooide zich op de dieren. Hij werd zelf ook gebeten.

'Ze wilden niet loslaten. Ik kon ze niet wegtrekken. Ik kon alleen maar hun muil opentrekken, want aan mijn dochter kon ik niet trekken. Ik hoorde haar huilen en schreeuwen', aldus de vader.

De eigenaar van de rotweillers is de uitbater van de sporthal vlak naast het voetbalveld. De honden waren uitgebroken. Vorige week deed zich ook al een incident voor. Toen vielen de honden een jongetje aan. Die kwam er vanaf met lichtere verwondingen.

De twee honden zijn intussen afgemaakt. De ouders gaan de eigenaar vervolgen.

http://www.nieuwsblad.be/ArticleDeta...MF20100227_001
Honden die kinderen aanvallen, moeten meteen afgemaakt worden. Als er zich vorige week al een incident voordeed, waarbij een kind werd aangevallen, is de verantwoordelijkheid van die eigenaar des te groter. Op een plaats waar vaak kinderen komen, horen geen agressieve dieren thuis.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 februari 2010, 12:39   #10
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honden die kinderen aanvallen, moeten meteen afgemaakt worden.
Bekijk het liever van geval tot geval.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 12:45   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Bekijk het liever van geval tot geval.
Zijn er dan gevallen waar het aanvallen van kinderen door agressieve honden toelaatbaar is?

Citaat:
Oud 27 februari 2010, 12:49   #12
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Faits divers, maar 't zijn geen allochtonen dus is 't niet interessant voor de forummers. Indien de eigenaar allochtoon was stonden hier al 10 posts van alice, Smiley, Kut de krab C°
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 12:54   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Inderdaad.

Nee, zeker niet indien die honden niet op een afgesloten plaats waren. Zulke plaats noemt "hondenhok"
Citaat:
De honden waren uitgebroken. Vorige week deed zich ook al een incident voor. Toen vielen de honden een jongetje aan. Die kwam er vanaf met lichtere verwondingen.
Gewoon de eigenaar verantwoordelijk, burgerlijk én strafrechterlijk dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 12:57.
Oud 27 februari 2010, 13:03   #14
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Faits divers, maar 't zijn geen allochtonen dus is 't niet interessant voor de forummers. Indien de eigenaar allochtoon was stonden hier al 10 posts van alice, Smiley, Kut de krab C°
Met het verkeerde been uit bed gekomen vandaag?

Draad geopend om 8.15, en 12 reacties binnen 4,5 uur en filosoofke begint te zagen over bepaalde forumleden en het gebrek aan reacties omdat er geen allochtonen bij betrokken waren.

Laat u nakijken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 13:10   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Inteelt is niet zelden de oorzaak van ongewoon agressief gedrag bij honden. (tenzij ze zouden getraind geweest zijn om aan te vallen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2010, 13:13   #16
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er dan gevallen waar het aanvallen van kinderen door agressieve honden toelaatbaar is?
Toelaatbaar is nergens gezegd, dat honden die kinderen bijten altijd agressief zijn evenmin. Het is echter niet altijd zo dat de hond of diens eigenaar in fout zijn wanneer een kind gebeten wordt.
Oud 27 februari 2010, 13:14   #17
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Inteelt is niet zelden de oorzaak van ongewoon agressief gedrag bij honden. (tenzij ze zouden getraind geweest zijn om aan te vallen)
Belangrijke nuance; een hond die pakwerk heeft gedaan is beter te betrouwen dan een hond die niet weet wanneer en hoe hij mag bijten en bijgevolg ook niet op bevel kan lossen.
Oud 27 februari 2010, 13:15   #18
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Als de feiten echter zijn zoals vermeld in de krant, dan is de eigenaar volledig in fout.
Oud 27 februari 2010, 13:26   #19
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Beter een hond dan een vuurwapen. Anders klooien ze weer met de wapenwet.
Oud 27 februari 2010, 13:27   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Met het verkeerde been uit bed gekomen vandaag?

Draad geopend om 8.15, en 12 reacties binnen 4,5 uur en filosoofke begint te zagen over bepaalde forumleden en het gebrek aan reacties omdat er geen allochtonen bij betrokken waren.

Laat u nakijken.
Ach, daar is &C°... Nu is alles opgelost.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 februari 2010 om 13:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be