Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2010, 17:15   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Turks meisje levend begraven

Citaat:
Turks meisje levend begraven omdat ze vrienden had

Een Turks meisje van 16 jaar is levend begraven door familieleden. De puber werd het slachtoffer van eerwraak omdat ze omgang zou gehad hebben met jongens. Dat meldt het Turkse persbureau Anatolia.
De politie vond het lichaam van Medine Memi dankzij een tip. Ze zat met haar handen vastgebonden op haar rug in een gat van 2 meter diep. Die put was gegraven in een kippenren bij haar huis in het dorpje Kahta in de provincie Adiyaman. Het meisje werd al veertig dagen vermist.

Huiveringwekkend
Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts. "Het autopsierapport is huiveringwekkend. Volgens onze onderzoek had het meisje geen blauwe plekken of sporen van drugs of gif in haar bloed", aldus een van de experts. "Het meisje was volledig bij bewustzijn toen ze onder de grond werd gestopt."

De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.

Familie-eer aangetast
Bij eerwraak wijst een familieraad iemand aan om het vrouwelijke familielid te vermoorden die de familie-eer zou hebben aangetast. Dat gebeurt vooral bij buitenechtelijke affaires, maar soms worden ook slachtoffers van verkrachtingen omgebracht of vrouwen die met vreemde mannen hebben gepraat. Als families hun eer verliezen, worden ze door hun omgeving buitengesloten. (eb)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nden-had.dhtml

Nu voor een land dat lid wil worden van de EU is dit toch één van de zaken die men moet bestrijden en waarbij men keihard moet optreden.

Een jonge vrouw leven begraven omdat die tegen mannen heeft gesproken en doen stikken in het zand, is niet enkel middeleeuws, maar zelfs zeer barbaars.

Moet Europa eigenlijk niet alle contacten met dergelijke barbaren stil leggen en hen totaal isoleren?
Want in Europa is geen plaats voor een bevolking die een vrouw vermoord omdat ze tegen andere mensen spreekt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:17   #2
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Moet Europa eigenlijk niet alle contacten met dergelijke barbaren stil leggen en hen totaal isoleren?
Me dunkt dat die barbaren in Turkije ook vervolgd worden en dat we dat soort barbaren ook in eigen land kennen. Het barbarendom wordt vandaag niet bepaald door landsgrenzen of zo, die kom je overal tegen, ook in eigen schoot.

Citaat:
in Europa is geen plaats voor een bevolking die een vrouw vermoord omdat ze tegen andere mensen spreekt.
Waarom die vrouw vermoord wordt, doet wat mij betreft niet veel terzake.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:17   #3
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Uiteraard een verschrikkelijke zaak. Ik stel echter vast dat de politie blijkbaar optreedt. Waarom zouden we Turkije dan isoleren? Als we alle landen gaan isoleren waar verschrikkelijke zaken gebeuren dan zullen we op den duur vooral onszelf isoleren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:17   #4
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Monsters
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:20   #5
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu voor een land dat lid wil worden van de EU is dit toch één van de zaken die men moet bestrijden en waarbij men keihard moet optreden.
Citaat:
De politie heeft Medines vader en grootvader opgepakt. De vader zou tijdens zijn verhoor hebben gezegd dat hij er niet blij mee was dat zijn dochter mannelijke vrienden had.

Citaat:
Een jonge vrouw leven begraven omdat die tegen mannen heeft gesproken en doen stikken in het zand, is niet enkel middeleeuws, maar zelfs zeer barbaars.
Dat vonden de - naar ik aanneem, Turkse - expert ook.

Citaat:
Uit onderzoek bleek dat er een aanzienlijke hoeveelheid aarde in haar longen en maag zat. Dat betekent dat ze levend was begraven, aldus forensische experts. "Het autopsierapport is huiveringwekkend. Volgens onze onderzoek had het meisje geen blauwe plekken of sporen van drugs of gif in haar bloed", aldus een van de experts. "Het meisje was volledig bij bewustzijn toen ze onder de grond werd gestopt."
Citaat:
Want in Europa is geen plaats voor een bevolking die een vrouw vermoord omdat ze tegen andere mensen spreekt.
In Europa wonen geen mannen die hun vrouw vermoorden omdat ze tegen andere mensen spreekt? Of mannen die vrouwen gewoon voor de fun vermoorden. Straf, ik leer hier alle dagen bij.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:20   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uiteraard een verschrikkelijke zaak. Ik stel echter vast dat de politie blijkbaar optreedt. Waarom zouden we Turkije dan isoleren? Als we alle landen gaan isoleren waar verschrikkelijke zaken gebeuren dan zullen we op den duur vooral onszelf isoleren.
²
Oud 5 februari 2010, 17:24   #7
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Turkije heeft een gigantische inhaalslag te doen, met name richting het achterlijke geweld in hoog-Anatolië.Daar leven de mensen nog in de volstrekte middeleeuwen.
Turkije heeft tijd nodige - minimaal een eeuw of zo .........

Calvinistisch/Katholiek NL was ook niet zo braaf in de 16e en 17e eeuw.... vergelijk het daar maar mee - ik zal de plank niet ver misslaan ......
Oud 5 februari 2010, 17:29   #8
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs de Flinstones deden zo iets niet in het stenen tijdperk.
Maar wel Geert Wilders voor de rechter brengen omdat hij dergelijke zaken aankaart. Stelletje huichelaars.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=132236

Turkije bij de EU? Never, jamais, nooit, over mijn lijk.!!!!!!!!
Oud 5 februari 2010, 17:35   #9
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In Europa wonen geen mannen die hun vrouw vermoorden omdat ze tegen andere mensen spreekt? Of mannen die vrouwen gewoon voor de fun vermoorden. Straf, ik leer hier alle dagen bij.
Nee, in Vlaanderen gebeurt zoiets niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 februari 2010 om 17:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:36   #10
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 5 februari 2010, 17:38   #11
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nee, in Vlaanderen gebeurt zoiets niet.
Volgens u is het waarschijnlijk een faits-divers?

Deze zaak uitvergroten om er grote statements bij te verzinnen is dwaas. Maar het bagatelliseren is nogal crapuleus.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 17:41   #12
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens u is het waarschijnlijk een faits-divers?

Deze zaak uitvergroten om er grote statements bij te verzinnen is dwaas. Maar het bagatelliseren is nogal crapuleus.
Ik doe geen van beide.
Oud 5 februari 2010, 20:11   #13
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ze is, als eervolle gelovige, nu bij Allah.
Oud 5 februari 2010, 20:26   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 20:29   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ze is, als eervolle gelovige, nu bij Allah.
ze is er vet mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 20:31   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor u wel? Als ze nu overspel had gepleegd, haar familie onteerd, in haar bloot gat op haar balkon was gaan staan of alle mannen van het dorp had platgeneukt, whatever. Niets praat dit soort misdaad goed. Geen klein vergrijp of inbreuk tegen de eer en geen grote misdaad of ten schande maken van heel de familie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 20:32   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat die barbaren in Turkije ook vervolgd worden en dat we dat soort barbaren ook in eigen land kennen. Het barbarendom wordt vandaag niet bepaald door landsgrenzen of zo, die kom je overal tegen, ook in eigen schoot.

Toch wel, in sommige gevallen kunnen "verzachtende omstandigheden" meespelen bij de (be)(ver)oordeling, hier duidelijk niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 20:35   #18
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u wel? Als ze nu overspel had gepleegd, haar familie onteerd, in haar bloot gat op haar balkon was gaan staan of alle mannen van het dorp had platgeneukt, whatever. Niets praat dit soort misdaad goed. Geen klein vergrijp of inbreuk tegen de eer en geen grote misdaad of ten schande maken van heel de familie.
Als de vrouw een seriemoordenaarster was, had ik het enigszins begrepen. Ik zou het afkeuren, maar toch... Deze vrouw heeft niets fout gedaan. Ik vind het gewoon schrijnend dat u geen onderscheid maakt tussen de dood van een schuldige en een onschuldige. Het getuigt van een moreel besef van een kastplant. Zelfs veel Turken vinden dit niet door de beugel kunnen, en zij behoren nochtans tot de groep waarvan we vinden dat ze ''niet beter weten''.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 20:39   #19
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Hoe men het ook draait of keert, België staat qua vrouwelijke emancipatie toch lichtjaren verder dan bepaalde compleet achterlijke delen van de wereld.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2010, 22:07   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat vonden de - naar ik aanneem, Turkse - expert ook.

Je snapt het dus niet.

Een vader en grootvader die een jonge vrouw vermoorden omdat de hele familie anders buiten de gemeenschap gesloten worden.

Deze vrouw is vermoord door een gemeenschap en niet enkel door deze die haar begraven hebben.
En daar draait het om.
Is een dergelijke gemeenschap eigenlijk welkom binnen de EU. Of moet men die gemeenschap eerst deftig onderhanden nemen en duidelijk leren dat dergelijke zaken niet meer kunnen en mogen in deze tijd?

En voor hen die godsdiensten er bij willen betrekken, er zijn moslimlanden waar dergelijke daden bestraft worden met dezelfde dood.
En er zijn niet moslimlanden en gemeenschappen die even goed eremoorden plegen.

Hoe moet men die eremoorden eindelijk uit de wereld verbannen krijgen?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be