Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 08:37   #1
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard Baai Baai Lange van Antwerpen

Het ziet er naar uit dat er geen Lange Wapper komt.
En wat een verrassing: er komt een zoveelste studie aangaande de
haalbaarheid van een tunnel.
Kosten van de hele nest benaderd de 6 miljard euro.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 08:41   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
dat is slecht de helft van de jaarlijkse transfers naar Franstalig Belgie, én éénmalig ...

het kan dus zonder pijn te doen in Vlaanderen :

Beste Franstalige landgenoten, Madame Onckelinckx, Monsieur Reynders,

u zal de komende zes maanden uw eigen boontjes moeten doppen, Vlaanderen moet nu eerst even de eigen welvaart veiligstellen.

met vriendelijke groet,

Vlaanderen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 09:46   #3
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Heel die boel heeft nog uit niets anders bestaan dan dure studies en veel geld voor communicatie (voor de Groep C uiteraard).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 10:05   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat nu gebeurt, was voorspeld. Ik zeg het nog eens: let maar op het spelletje stratego van SP.a en VLD. En hou de haan in het oog. Als die drie keer kraait...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 10:15   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt toch goed uit?

Hoe sneller het geld op is hoe sneller Belgie stopt.

Ik wist lang geleden al dat de enige manier om Belgie te doen stoppen het volledige failliet van Vlaanderen is.

Maar dat de politiekers daar zo naarstig aan zouden meehelpen dat had ik tien jaar geleden zelfs niet durven dromen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 12:06   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heel die boel heeft nog uit niets anders bestaan dan dure studies en veel geld voor communicatie (voor de Groep C uiteraard).
Tja dat heb je als je in een regering zit met de Franstalige PS. Ik lees vooral dat men de beslissingen een aantal maanden uitstelt, waarna wellicht zal "blijken" dat een tunnel echt niet lukt (SP.a heeft haar gezicht gered) en men alsnog die brug zal bouwen. Want ik zie echt niet in hoe men die tunnel kan bouwen voor dezelfde prijs als die brug laat staan binnen dezelfde timing.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 12:45   #7
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat nu gebeurt, was voorspeld. Ik zeg het nog eens: let maar op het spelletje stratego van SP.a en VLD. En hou de haan in het oog. Als die drie keer kraait...
...komt er een oplossing voor BHV zeker?
Oud 30 maart 2010, 12:45   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lange wapper komt er wel, wacht maar af. Is toch al lang duidelijk dat het een prestige projectje is wat ze enkel omwille daarvan willen verwezelijken.
De studie voor de tunnel begint nu...deze zal veel te duur zijn...men begint dan aan de lange wapper...en voor hij af is zal blijken dat ook deze dubbel zo duur is dan verwacht. Zo gaat het altijd in Belgie. De studieburelen ed. moeten allemaal mee hun graantje kunnen pikken.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 maart 2010 om 12:47.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 13:01   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag jezelf eens af...de tunnel moet aan 3 voorwaarden voldoen, waaronder 1 merkwaardige in mijn ogen...

De tunnel mag niet duurder zijn dan de brug...euhm, mag de brug dan wel duurder zijn dan de tunnel?
Oud 30 maart 2010, 13:31   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Vraag jezelf eens af...de tunnel moet aan 3 voorwaarden voldoen, waaronder 1 merkwaardige in mijn ogen...

De tunnel mag niet duurder zijn dan de brug...euhm, mag de brug dan wel duurder zijn dan de tunnel?
Het lijkt me een onmogelijke opgave, en dat na 10 jaar studies. In die zin lijkt het eerder op een uitstel van een beslissing dan een beslissing. Ik heb de indruk dat SP.a een belangenconflict heeft ingeroepen waardoor het dossier een aantal maanden van tafel is, maar dat NVA daarna eenzijdig de boel zal doordrukken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 maart 2010 om 13:32.
Oud 30 maart 2010, 13:42   #11
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want ik zie echt niet in hoe men die tunnel kan bouwen voor dezelfde prijs als die brug
Het hangt ervan af hoe je het berekent. Als je bijvoorbeeld (al) zou rekening houden met de Europese Richtlijn Omgevingslawaai, en de om die reden noodzakelijke onteigeningen langs die brug meetelt, dan is die tunnel vééél goedkoper....

Laatst gewijzigd door nihao : 30 maart 2010 om 13:42.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 14:00   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het lijkt me een onmogelijke opgave, en dat na 10 jaar studies. In die zin lijkt het eerder op een uitstel van een beslissing dan een beslissing. Ik heb de indruk dat SP.a een belangenconflict heeft ingeroepen waardoor het dossier een aantal maanden van tafel is, maar dat NVA daarna eenzijdig de boel zal doordrukken.
Volgens mij is het gewoon om de opinie van de burger zogezegd te doen draaien in positieve zin voor de wapper.
Oud 30 maart 2010, 14:12   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja dat heb je als je in een regering zit met de Franstalige PS. Ik lees vooral dat men de beslissingen een aantal maanden uitstelt, waarna wellicht zal "blijken" dat een tunnel echt niet lukt (SP.a heeft haar gezicht gered) en men alsnog die brug zal bouwen. Want ik zie echt niet in hoe men die tunnel kan bouwen voor dezelfde prijs als die brug laat staan binnen dezelfde timing.
Ze graven die tunnels niet meer uit met een schop he Solidarnosc...

Ze doen dat tegenwoordig met boorschilden, ... en aangezien er daar ook niet te veel steen en dergelijke spullen onder de grond in aaantwarpen steken, zal het eerder een probleem zijn om snel genoeg de uitgegraven grond af te voeren en te vervangen door beton, (wat ook al bijna voledig geautomatiseerd kan... ) dan het boren zelf.

Wat denk je dat de miserie is voor een brug van dergelijke onmvang te bouwen dat is ook niet zo simpel he, ...

Persoonlijk denk ik dat het beiden grote uitdagingen zijn, waar een tunnel als voordeel heeft dat het toch wel iets makkelijker te onderhouden is. begin maar met zo een lange wapper stijl achtige bruggen, te onderhouden...

Zelfde verhaal overigens met hun justitie paleis in zeilboot stijl... de architect die dat getekend heeft mogen ze ook eens een week meesturen om de vensters te kuisen, dan zouden ze mischien iets minder waanzinnig te werk gaan de volgende keer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 14:35   #14
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze graven die tunnels niet meer uit met een schop he Solidarnosc...
Het zou kunnen. Ik ben al een tijd niet meer in Antwerpen geweest. Nee, deuh.

Dus na 10 jaar van studies zou nu alsnog moeten blijken dat een tunnel beter en goedkoper is dan een brug. Komaan. De Vlaamse regering is er gewoon niet uitgekomen en ze hebben de beslissing weer uitgesteld. Het zal overigens geen toeval zijn zeker dat Geert Burger net vandaag bekend maakt dat ie die burgemeesters in de rand niet zal benoemen. Iedere keer de Vlaamse regering een wat moeilijke periode doormaakt komt die man tevoorschijn. Het enigste waar de Vlaamse regering daadkracht en coherentie vertoont is in haar aanvallen op de federale regering en franstaligen.
Oud 30 maart 2010, 14:42   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen. Ik ben al een tijd niet meer in Antwerpen geweest. Nee, deuh.

Dus na 10 jaar van studies zou nu alsnog moeten blijken dat een tunnel beter en goedkoper is dan een brug. Komaan. De Vlaamse regering is er gewoon niet uitgekomen en ze hebben de beslissing weer uitgesteld. Het zal overigens geen toeval zijn zeker dat Geert Burger net vandaag bekend maakt dat ie die burgemeesters in de rand niet zal benoemen. Iedere keer de Vlaamse regering een wat moeilijke periode doormaakt komt die man tevoorschijn. Het enigste waar de Vlaamse regering daadkracht en coherentie vertoont is in haar aanvallen op de federale regering en franstaligen.
Wat denkt ge dat ze 10 jaar bestudeerd hebben, ... ze hebben daar gewoon 10 jaar lang een paar politieke vriendjes een jobeke bezorgt, de slang op kop, die wat bergen papier hebben volgekriebeld dan studies besteld met de resultaten die ze wilden hebben om te kunnen bewijzen dat weer andere vrienden een brug mogen bouwen, een brug die er overigens moet komen niet omwille van de functionaliteit, maar om het Ego te strelen van een paar politiekers met een kort pietje die een surogaat fallus in de vorm van een brug vandoen hadden.

Iedereen met een gram gezond verstand in zijn kop weet dat die brug geen meter van de filles gaat oplossen, ... want de oorzaak wordt niet aangepakt. die blijft er gewoon ... namelijk al het doorgaand en afslaand verkeer op dezelfde as die door dezelfde tunnel moet onder de schelde, de bottlenecks en afritten die voor de shit zorgen blijven dus gewoon bestaan.

De enige oplossing is het sluiten van de ring, of een tunnel die onder de stad loopt en de E19 (van en naar Breda) rechtstreeks aansluit op de E17 op linkeroever.

Al de rest is zever in pakskes, wat eventueel ook zou kunnen is een soort buitenring, die A12 - E19 - E313 etc... een aantal km buiten de stad met elkaar verbinden, ... maar dat is maar een lap oplossing.
Oud 30 maart 2010, 14:49   #16
Wisord
Banneling

Standaard

Voorwaarde is dat de tunnelvariant betaalbaar en snel realiseerbaar is. Wordt aan die voorwaarden niet voldaan, dan komt de Lange Wapper er toch.

bron http://www.cobouw.nl/nieuws/2010/03/...e-Wapper-.html

Met al het geld dat ze al opgedaan hebben aan zinloze studies had die tunnel er al voor een groot deel gelegen ...

Laatst gewijzigd door Wisord : 30 maart 2010 om 14:50.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 14:51   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Voorwaarde is dat de tunnelvariant betaalbaar en snel realiseerbaar is. Wordt aan die voorwaarden niet voldaan, dan komt de Lange Wapper er toch.

bron http://www.cobouw.nl/nieuws/2010/03/...e-Wapper-.html

Met al het geld dat ze al opgedaan hebben aan zinloze studies had die tunnel er al voor een groot deel gelegen ...
Ja, een tunnel en een brug,
Oud 30 maart 2010, 14:56   #18
Wisord
Banneling

Standaard

http://www.pvda.be/actief/campagnes/...l-tolvrij.html

Petitie voor het onmiddellijk tolvrij maken van de Liefkenshoektunnel

Citaat:
Schaf de tol af in de Liefkenshoektunnel. Op dit ogenblik rijden er dagelijks 20.000 voertuigen door de Liefkenshoektunnel. De tunnel zou dagelijks 80.000 tot 90.000 voertuigen aan kunnen. Door de Kennedytunnel rijden er dagelijks 140.000 voertuigen. Wanneer we dagelijks 50.000 �* 70.000 voertuigen kunnen afleiden van de Kennedytunnel naar de Liefkenshoektunnel dan zouden er onmiddellijk minder files op de ring zijn.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 16:54   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is een moeilijke bevalling,en dankzij de "zorgvuldigheid" van een voorgaande generatie politici aangaande ruimtelijke ordening kan de Vlaamse regering eigenlijk voor niemand meer goed doen....

Gezien de 3 voorwaarden die gesteld zijn,maar ook gezien het referendum enkele maanden geleden, wordt het dus een tunnel over het bekende tracé

euh....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2010 om 16:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 17:01   #20
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met veel gastarbeiders.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be