Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2010, 05:12   #1
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard Utah making miscarriages a crime

http://www.theweek.com/article/index...riages_a_crime

Deze wet zegt dat indien je een miskraam hebt, dit een door jou gepleegd crimineel feit is, indien je op het moment van uitlokking van het miskraam je roekeloos gedroeg of het opzettelijk deed, buiten de context van een abortus in een kliniek...

Dat iemand die buiten de medische wereld om een kind laat aborteren een wettelijke straf krijgt, kan er bij mij in. Dat het meteen levenslang is, vind ik nogal overdreven.

De reden dat deze wet gemaakt is, is trouwens zo een voorval. Een meisje betaalde iemand 150 dollar om haar in de maag te schoppen zodat ze een miskraam zou hebben.

De definitie van de term "roekeloos" in deze wet is bijzonder vaag.

Afhankelijk van de rechter die je beoordeelt, kan de interpretatie van dit gebeuren wel eens heel verschillend uitkomen van wat je zelf logisch acht.

Stel, een zwangere vrouw is aan het wandelen, struikelt en landt op haar buik. Ze moet naar het ziekenhuis en heeft een miskraam als gevolg van haar val. Deze wet is daarop van toepassing. Het is je eigen schuld dat je het risico nam te wandelen terwijl je zwanger was, en nu moet je er de gevolgen van dragen.

Zoals ik al zei: afhankelijk van rechter tot rechter die het moet interpreteren.

Het artikel verwijst ook naar andere artikels, onder andere dit: http://www.sltrib.com/news/ci_14429070

Men heeft voor de goedkeuring van de wet nog geprobeerd het "roekeloos gedrag" deel er uit te laten vallen. Reden dat dit niet gebeurd is, is omdat men vond dat het te moeilijk zou zijn het individueel gedrag van alle zwangere vrouwen te analyseren.

Wat in feite betekent dat ze allemaal over dezelfde kam zullen geschoren worden: schuldig op moment van beschuldiging.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:29   #2
eno2
Banneling

Standaard

Onvoorstelbaar bigot
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 11:57   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
http://www.theweek.com/article/index...riages_a_crime

Deze wet zegt dat indien je een miskraam hebt, dit een door jou gepleegd crimineel feit is, indien je op het moment van uitlokking van het miskraam je roekeloos gedroeg of het opzettelijk deed, buiten de context van een abortus in een kliniek...

Dat iemand die buiten de medische wereld om een kind laat aborteren een wettelijke straf krijgt, kan er bij mij in. Dat het meteen levenslang is, vind ik nogal overdreven.

De reden dat deze wet gemaakt is, is trouwens zo een voorval. Een meisje betaalde iemand 150 dollar om haar in de maag te schoppen zodat ze een miskraam zou hebben.

De definitie van de term "roekeloos" in deze wet is bijzonder vaag.

Afhankelijk van de rechter die je beoordeelt, kan de interpretatie van dit gebeuren wel eens heel verschillend uitkomen van wat je zelf logisch acht.

Stel, een zwangere vrouw is aan het wandelen, struikelt en landt op haar buik. Ze moet naar het ziekenhuis en heeft een miskraam als gevolg van haar val. Deze wet is daarop van toepassing. Het is je eigen schuld dat je het risico nam te wandelen terwijl je zwanger was, en nu moet je er de gevolgen van dragen.

Zoals ik al zei: afhankelijk van rechter tot rechter die het moet interpreteren.

Het artikel verwijst ook naar andere artikels, onder andere dit: http://www.sltrib.com/news/ci_14429070

Men heeft voor de goedkeuring van de wet nog geprobeerd het "roekeloos gedrag" deel er uit te laten vallen. Reden dat dit niet gebeurd is, is omdat men vond dat het te moeilijk zou zijn het individueel gedrag van alle zwangere vrouwen te analyseren.

Wat in feite betekent dat ze allemaal over dezelfde kam zullen geschoren worden: schuldig op moment van beschuldiging.
Ik denk niet dat deze wet zegt dat mensen die vallen en daardoor hun kind verliezen een straf krijgen. Als blijkt dat ze geld betaald heeft om een miskraam te krijgen dan vind ik het prima dat deze een straf krijgen. Wat is het verschil tussen een moord op een kind dat bv 1 week oud is of een kind dat al 2 weken over tijd nog steeds in de baarmoeder zit?
En of het nu de moeder zelf is of een vreemde...het blijft moord.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 13:06   #4
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Wanneer wordt de ambassadeur van dat fanatiek religieus land op het matje geroepen???
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 13:48   #5
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Alweer een bewijs van de idiotie die leeft in de VS: Miskraam is een algemeen voorkomend fenomeen waar in de meeste gevallen niets aan gedaan kan worden. Niet elke bevruchte eicel wordt aanvaard door het baarmoederslijmvlies. Ook genetische defecten kunnen spontane afdrijving induceren.
Oud 1 maart 2010, 15:41   #6
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik denk niet dat deze wet zegt dat mensen die vallen en daardoor hun kind verliezen een straf krijgen.
Dat staat er inderdaad niet letterlijk, woord voor woord, zo in.

Er staat in dat wie een miskraam heeft ten gevolge van (onder andere) roekeloos gedrag, daarvoor schuldig bevonden kan worden. Het is dan aan de rechter die de zaak moet behandelen om te oordelen, en ik garandeer je dat er bij zijn die de vrouw die per ongeluk valt en op haar maag land en zo een miskraam krijgt, effectief zullen veroordelen. Zeker in Amerika, dat geef ik je zwart op wit.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 1 maart 2010 om 15:43.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 11:27   #7
marram
Banneling

Standaard

Straks gaan ze je nog straffen als je na een sexual intercourse niet in verwachting bent...
marram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 16:21   #8
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het zoveelste bewijs dat de bevolking aldaar knettergek aan het worden is.
Religieuze misdadigers komen inmiddels uit alle hoeken en gaten. Eerst de Romeinen, nu weer een of andere half-krankzinnige mormoonse afscheidingsbeweging.
Tijd voor Armageddon!
Oud 2 maart 2010, 17:16   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dat staat er inderdaad niet letterlijk, woord voor woord, zo in.

Er staat in dat wie een miskraam heeft ten gevolge van (onder andere) roekeloos gedrag, daarvoor schuldig bevonden kan worden. Het is dan aan de rechter die de zaak moet behandelen om te oordelen, en ik garandeer je dat er bij zijn die de vrouw die per ongeluk valt en op haar maag land en zo een miskraam krijgt, effectief zullen veroordelen. Zeker in Amerika, dat geef ik je zwart op wit.
Maar dat kun je niet zwart/wit geven want het is nog niet voorgekomen. Hou je vooroordelen dus voor jezelf.
Oud 2 maart 2010, 17:17   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Religieuze misdadigers komen inmiddels uit alle hoeken en gaten. Eerst de Romeinen, nu weer een of andere half-krankzinnige mormoonse afscheidingsbeweging.
Tijd voor Armageddon!
Knettergek? Jij vind het dus normaal indien de moeder haar kind vermoord? Dan ben jij wel knettergek.
Oud 2 maart 2010, 19:55   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd voor Armageddon!
Heb je de lezersreakties gelezen? De meesten (Amerikanen) vinden het ook terecht knettergek. Utah wordt jammer genoeg gecontroleerd door de mormonen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 19:57   #12
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knettergek? Jij vind het dus normaal indien de moeder haar kind vermoord? Dan ben jij wel knettergek.
Neen. Hoe bewijs je zonder twijfel dat het miskraam niet spontaan was of de moeder niet per ongeluk ten val was gekomen. Het voorstel is knettergek.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 21:19   #13
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Neen. Hoe bewijs je zonder twijfel dat het miskraam niet spontaan was of de moeder niet per ongeluk ten val was gekomen. Het voorstel is knettergek.
En zo kan de volgende nutteloze heksenjacht van start gaan.
Oud 3 maart 2010, 00:50   #14
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Illwill

Een moeder vermoordt haar kind niet. Zelfs wanneer dan, is het uit pure nood , geestelijk of anderszins.
Juist in godsdienstige, religieuze kringen komt bv incest erg veel voor. Mormonen zijn daar een goed voorbeeld van. Onder andere. Maar er zijn nog wel meer schofferende voorbeelden. In bepaalde moslimlanden. De praktijken zijn overbekend.
Dat, is nu het geval.
En nu maar ontkennen.
Oud 3 maart 2010, 02:13   #15
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat deze wet zegt dat mensen die vallen en daardoor hun kind verliezen een straf krijgen.
Dat zegt de wet niet, nee. De wet is (behalve compleet achterlijk en middeleeuws) vaag en daardoor is hij wel op zo'n situatie van toepassing.
Dat is het probleem van slechte wetten: die zijn ook van toepassing op zaken waarvoor ze initieel niet bedoeld zijn.

Citaat:
Als blijkt dat ze geld betaald heeft om een miskraam te krijgen dan vind ik het prima dat deze een straf krijgen.
Jij bent niet goed wijs. Een meisje dat zo desperaat is dat ze 150 € betaalt om zichzelf te laten mishandelen, verdient geen straf maar compassie en hulp.
Dat geldt eveneens voor vrouwen die zo in nood zitten dat ze een illegale abortus verkiezen boven hun eigen welzijn. Mannen moeten wat dat betreft een toontje lager zingen en een heel klein beetje empathie betonen. Of althans een verdienstelijke poging daartoe ondernemen.

Citaat:
Wat is het verschil tussen een moord op een kind dat bv 1 week oud is of een kind dat al 2 weken over tijd nog steeds in de baarmoeder zit?
Het ene is geboren en het andere niet. Dat is meer dan een nuanceverschil. Men viert niet voor niets je verjaardag. ('fin, ik weet niet of men de jouwe wel viert).

Citaat:
En of het nu de moeder zelf is of een vreemde...het blijft moord.
In tegenstelling tot het vanuit de lucht bombarderen van Afghaanse moeders en kinderen. Zoiets noemt Illwill dan een ongeluk.

rare kwiebus, moet ik zeggen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 02:28   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist in godsdienstige, religieuze kringen komt bv incest erg veel voor ... In bepaalde moslimlanden. De praktijken zijn overbekend.
Dat, is nu het geval.
En nu maar ontkennen.
In Yemen vertelde een jonge man me tijdens het schaakspel dat hij een probleem had. Hij wou naar Parijs gaan om zijn probleem op te lossen. Toen ik hem vroeg wat hij in Parijs ging doen, zei hij: "Als ik van het vliegtuig kom, ga ik naar een café. Ik zoek een blote vrouw en ik zeg: jij gaat mee, we gaan trouwen. En dan trouw ik met haar."

Ik heb geprobeerd om hem aan het verstand te brengen dat vrouwen in Parijs niet allemaal - zoals in de Moulin Rouge - in hun bloot gat rondlopen. Dat wist hij niet. Zoiets was nieuws voor de man.
Ik heb hem ook gezegd dat vrouwen bij ons de status van 'persoon' hebben. Ze hebben een eigen wil en maken die ook duidelijk. Ze zijn vrij en kiezen. Daar keek hij van op. Hij had er nog niet bij stil gestaan dat een vrouw 'nee' zou kunnen zeggen.

Ik vroeg hem waarom hij in Yemen geen vrouw zocht. Er waren veel en mooie vrouwen. Daarvoor had hij een bruidsschat nodig. Omgerekend was het ongeveer 50.000 euro in juwelen.
Dat kon hij nooit ophoesten. Niet als hij er zijn hele leven voor spaarde.

Er was de mogelijkheid om een pak goedkoper te trouwen, met zijn nicht maar dat zag hij niet zitten. En hij vertelde me dat sommigen uit armoede met hun zus trouwen.

Het was een interessant gesprek. De man was ongeveer even oud als ik toen, maar hij had nog nooit een vrouw naakt gezien. Niet in het echt en niet op een foto of een tekening. Hij kon zich daar geen echt beeld van vormen. Ik stelde hem voor een aantal Playboys op te sturen, maar hij verklaarde me voor gek: de censuur zou dat tegenhouden en ze zouden dan zijn adres hebben. Het was zo goed als zelfmoord.

Op een bepaald moment boog hij zich bij het nemen van zijn thee heel dicht naar mij over en fluisterde: "geloof jij in god?". Ik antwoordde ontkennend. Toen boog hij opnieuw zijn hoofd en fluisterde nauwelijks hoorbaar: "ik ook niet". Hij voegde er aan toe: "Het is de eerste keer in mijn leven dat ik dat tegen iemand zeg... Ik ga elke dag vijf keer naar de moskee om te doen alsof ik bid."

En toen dronk hij van zijn thee en zei hardop: "I think I'm winning" en dat was de waarheid: ik stond schaakmat.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 02:34   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Miskraam-binnenkort-misdrijf-in-Amerikaanse-staat-Utah

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aat-Utah.dhtml

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bron: hln.be
Miskraam binnenkort misdrijf in Amerikaanse staat Utah?

Dit wetsvoorstel beroert momenteel de gemoederen in het noordwesten van Utah. Initiatiefnemer Carl Wimmer motiveert zijn voorstel met een verwijzing naar de zaak van een 17-jarige die een miskraam uitlokte. De zeven maanden zwangere tiener had een man betaald om haar zo lang in de buik te slaan tot zij het kind verloor Beiden werden vervolgd wegens moord, maar veroordeling van de jongedame bleek gerechtelijk niet mogelijk. Dat 'gat in de wetgeving' wil Wimmer nu dichten.
Hetkan altijd foutlopen , maar ....
in meestegevallen kan d vrouw erniks aandoen
ECHTER: Omdie gekleurde reden , LOGISCH !!!!

De wetop zich isabsurd , zeker natuurlijkemiskraam thuis !!
Ikdebk dat ze medische bewijzenodig hebben !!!!

Hoezou dpausreageren of anderegelovige ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:42   #18
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Miskraam-binnenkort-misdrijf-in-Amerikaanse-staat-Utah

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...aat-Utah.dhtml

Hetkan altijd foutlopen , maar ....
in meestegevallen kan d vrouw erniks aandoen
ECHTER: Omdie gekleurde reden , LOGISCH !!!!

De wetop zich isabsurd , zeker natuurlijkemiskraam thuis !!
Ikdebk dat ze medische bewijzenodig hebben !!!!

Hoezou dpausreageren of anderegelovige ??

waarlijk absurd om de problemen van een zeventienjarige te misbruiken om een religieus agenda door de strot van de rest te duwen. Dit voorval zou bij logische mensen dienen om degelijk opvang voor ongewenste zwangere vrouwen en een normale regeling voor abortus op te starten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 16:50   #19
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wanneer wordt de ambassadeur van dat fanatiek religieus land op het matje geroepen???
Wat?! Is dit gebeurt omdat de wet te streng was, of omdat het onverantwoordelijke, immorele moordenaars zijn?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 17:04   #20
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijd voor Armageddon!
best een muur bouwen rond Utah, zoals rond ieder gekkenhuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 maart 2010 om 17:07.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be