![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De voorstanders van leven tegen elke prijs maken veel kabaal tegen euthanasie en zelfgekozen dood en hulp bij zelfdoding.
Zogenaamd vanuit het argument van de absolute heiligheid van het leven. Ze wijzen ook graag op het gemak waarmee "ongewensten" snel afgemaakt dreigen te worden in familiekringen, bv om een dikke erfenis te bespoedigen. Daarbij gaan ze met groot gemak voorbij aan de velen die op de volgende manier denken: Let the bastards die a slow and painfull death |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het is painful, trouwens Ik mis bij de hele discussie rond euthanasie de nodige nuance. Je kan blijkbaar alleen maar voor of tegen zijn.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een wetenschapper vond dat goed nieuws omdat we ze dan zouden kunnen vragen of ze euthanasie wensen. waarop een geestelijke zei: 'of we zouden hen kunnen zeggen dat we hen graag zien.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het nog willen opzoeken. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 februari 2010 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Graag zien is nog iets anders dan minimale brainactiviteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Misschien vertaalt het gevoel van 'graag zien' zich in een minimale breinactiviteit?
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een thread die je zo opstart getuigt van geen zin voor nuance, geen ethische verantwoordelijkheid en haat tegenover de mening van anderen. Ik druk het misschien cru uit, maar zo is het.
Start je de thread op zonder haatdragende boodschappen vind ik het prima, maar nu weiger ik hierop in te gaan. (En dat zeg ik niet omdat in contra euthanasie ben, even voor de duidelijkheid). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haat???? Ooit al eens gehoord van ironie? Van Sardonische stijl? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Wat stel je nu eigenlijk voor ? Ze verplichten om te roken, of wa ??
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Volgens het adagio van de heiligheid van het leven moet het roken streng verboden worden.
|
![]() |
![]() |