![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Geen enkele auto komt in aanmerking voor de groene premies van de overheid. Uit een Nederlands onderzoek bij 240.000 auto's blijkt dat milieuvriendelijke kleine en hybride auto's gemiddeld veertig procent meer verbruiken en vervuilen dan de Europese normen vereisen. Toch zijn ze nog de milieuvriendelijkste op de markt
Lees verder: http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...-de-norm.dhtml -------- Moet de overheid de premies niet terug vorderen nu blijkt dat ze ten onrechte zijn? Of zijn de fabrikanten aansprakelijk ?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Het is geen nieuws dat het testresultaat het reële dagelijkse gebruik onderschat. Blijkbaar zijn er een aantal mensen die zich een beetje interessant willen maken. De Belgische politiek om fiscale voordelen op de gram CO2 te gaan bepalen is natuurlijk infantiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Ligt het aan de wagens of de wegen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
Geregistreerd: 11 januari 2010
Berichten: 171
|
![]() de premies voor zonnepanelen zijn ook lulkoek, huidige generaties panelen zijn alles behalve groen
het duurt bv al 3-5 jaar eer je de energie terug gewonnen hebt die gebruik is tijden de productie, dan spreken we nog niet over de vervuiling bij het ontginnen van de grondstoffen, productie en recyclage ja beetje via flauwe zever de economie aan te zwengelen, toch nog beter dan de manier van de amerikanen en ten oorlog trekken bij elke crisis
__________________
Neturei Karta Rabbis–”It is our tradition to believe in the Holocaust”– |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.454
|
![]() in elk geval de marketing tegen Toyota is goed bezig...
toyota's die op hol slaan... vanaf nu is elk prius accident een op hol geslagen auto door de pedaal die flipte;.. Audi heeft ook jaren last gehad van de mythe dat zijn auto's automatisch in versnelling sloegen... http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...aspedaal.dhtml nu het heeft er hier alle schijn van dat ze inderdaad op hol slaan, alleen bizar dat het allemaal gebeurt nadat toyota de auto's terugroept en niet voor en nu nog een nekslagje, door de test over te doen met airco (wat geen enkel merk doet) en in reallife omstandigheden (waar alle wagens meer verbruiken) Het verwondert mij trouwens geen beetje dat je de prius meer kunt doen verbruiken, al is het maar omdat het simpelweg geen diesel is;.. vanaf je vollebak die motor aanspreekt verbruikt hij natuurlijk weer meer. De vraag die je kunt stellen is dat fabrikanten nu niet TEVEEL de CEE vebruikstest geoptimaliseerde wagens bouwen, ipv wagens die werkelijk minder verbruiken... Persoonlijk heb ik meer respect voor die kerel hier in australie die erin slaagt het zuinigheidsrecord te halen met zijn peugeot 3liter, die beduidend minder is dan de 'ecomode' http://peugeot.com.au/PEUGEOT/AU/me....nshow&FFFF2391
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 maart 2010 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
Dat weet men dus al heel lang. Is voor alle auto´s gelijk, dus in feite alle gelijk voor de EU-wet. Natuurlijk stemmen alle constructeurs hun auto´s/motoren af op die realiteitsvreemde test... - - - - - - - Op Wiki vindt men genoeg info van de ECE of NEFZ, vooral eens op de tijdschaal van die grafiek kijken... ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyklus Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2010 om 18:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
|
![]() Hoe moet men zich een "realistische test" voorstellen?
Er liggen,dunkt me toch,aanzienlijke verschillen tussen Finland en Kreta,tussen Polen en Ierland.....Om het dan nog maar niet over de verschillen tussen bestuurders te hebben. Die "uitstoottest" wordt in labo-omstandigheden gedaan,zodat er een direkt vergelijk kan gemaakt worden tussen auto's en er een basisniveau is.Het kan niet de bedoeling zijn dat men een meting probeert af te stemmen op een zogenaamd gemiddeld EU-niveau.Dat bestaat niet. Mogelijk ligt hier een taak van de consumentenorganisaties of lokale regeringen.... Laatst gewijzigd door kelt : 11 maart 2010 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Hetzelfde maar wel de tijdschaal verstrengen.
Een auto van 0-50 kmh laten optrekken in 10 sec en niet in 26 sec* ... Ook die 120 kmh is volledig achterhaald, het Europees Vmax-gemiddelde is ondertussen ca. 135 kmh en gaat naar 140 kmh. SUV´s, Jeeps en onaerodynamische auto´s worden daardoor bevoordeeld. Van mij mag het 160 kmh. Want de meeste SUV´s halen gemakkelijk al 180 kmh. Ook de (toekomstige) hybride-voertuigen profiteren meer van die oude test, enz... Het probl€€m zal mss erin liggen dat hun oude rollenbanken dan moeten aangepast worden. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2010 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
|
![]() Citaat:
Als we dan toch bezig zijn met veranderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
btw het is *26 sec naar 50 kmh (aangepast) ; mijn bomma is rapper met de fiets bmvs... ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
Geregistreerd: 11 maart 2010
Berichten: 89
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
|
![]() Citaat:
Bij Ford staat er letterlijk bij de eco wagens....aangepaste banden..fijngetunede motor..factoren die na het eerste gebruik al aan het verslechteren zijn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
![]() Ik vraag me nog steeds af waarom er taksen of vergoedingen op CO₂ bestaan. Ik adem die shit uit, de correlatie tussen CO₂ en temperatuur is nog steeds niet aangetoond. Stijgt nu de temperatuur omdat de hoeveelheid CO₂ stijgt of is het andersom. Zever!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() Alle auto's worden getest met dezelfde kriteria en onder dezelfde omstandigheden, of het nu een Toyota Prius (als hij niet op hol geslagen is) of een Bugatti Veyron is. Dat maakt niet uit.
Dat is ook goed zo omdat je anders geen vergelijkingsbasis hebt waaronder nje wagen kan classificeren. Uit die test blijkt dat er een verschil is tussen de gemeten waarden en de waarden in het echte leven. So what ? Feit is dat er nog veel werk aan de winkel is en dat de knapste koppen van deze aardkloot ermee bezig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Ik heb ondertussen de oorsprong gevonden. Het artikel gaat terug op een bericht op de website fleetmotive van 8 dec 2009, dus 3 maand geleden: http://www.fleetmotive.nl/nieuws/wag...5_te_veel.html Dat bericht verwijst naar een onderzoek van het TNO: http://www.tno.nl/downloads/werkelij...travelcard.pdf De studie vertrekt uiteindelijk gewoon van het verbruik op basis van tankkaarten van leasewagens. Opvallend is dat ondertussen de titel en daarmee ook de teneur in het artikel werd gewijzigd van auto's verbruiken meer naar auto's vervuilen meer. Een mens kan zich afvragen waarom dat artikel 3 maanden na datum ineens bij ons opduikt, en daarbij tot het tv nieuws haalt, en duidelijk aan stemmingmakerij doet want aangezien het over CO2 gaat is de term vervuiling niet op zijn plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() De grafiek op pag 7 (http://www.tno.nl/downloads/werkelij...travelcard.pdf ) is wel interessant en onderbouwt de stelling dat hoe lager de theoretische CO2-uitstoot van een auto is, hoe groter het verschil tussen het normverbruik en het werkelijk verbruik.
Voor mijn eigen auto: theoretisch gem verbruik: 5,2 (140gr CO2) en in de praktijk gemeten over ruim 100.000km: 6,3 (170gr) of dus 21% meer. Niet ver van de +25% uit de grafiek in de studie. De vergelijking tussen mijn vorige auto en mijn huidige zegt ook wel wat. In feite 2 identieke wagens, maar de eerste met een 1,9dci motor en de tweede met een 1,5dci motor. De eerste met theoretisch 5,8 verbruik, de tweede theoretisch 5,2. In de praktijk is het verschil veel kleiner: de eerste verbruikte 6,4 gemiddeld en de nieuwe 6,3. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
´t best is om altijd dezelfde testrijders te nemen, die dezelfde "testwegen afrijden". ADAC (de grootste) heeft testen gedaan bij 450 auto´s waar het gemiddeld verbruik (in D) tot 25% hoger ligt als de NEFZ. http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzyk...zug_und_Kritik Laut einem Test des ADAC sind die Norm-angaben um bis zu 25% zu optimistisch. Außerdem optimieren Fahrzeughersteller ihre Produkte auf die Norm-Verbrauchsangaben hin und damit zu Lasten des realen Verbrauchs. [3] http://www.focus.de/auto/ratgeber/un...id_145437.html Hier vindt je alle geteste auto´s met de top tien van de zuinigste, én per klasse : Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2010 om 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Deze week in de Autogids een lezer met precies dezelfde ervaring, in dit geval stapte hij over van een Golf 1.9TDI naar een Golf 1.6TDI Bluemotion. In de praktijk ook maar 0.1l/100km verschil maar elk rijplezier is de nek omgewrongen. Wat mij betreft kan de overheid die ecokortingen beter nog vandaag dan morgen afschaffen. Auto's die in de praktijk echt zuiniger zijn verdienen zich terug op de brandstofkost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat het pas na 2012 of 2015? kan komen, die CO2-reductierichtlijnen van de EU baseren op de huidige "labotesten" Natuurlijk kan men die richtlijn(en) - waar zelfs tot 2025 sprake is ![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |