Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2004, 14:37   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Tegenwoordig kent ook de Belgische zaalvoetbalcompetitie het fenomeen van het supportersgeweld. Daarvoor zorgt namelijk de 'integratie'-zaalvoetbalploeg T-Interim Borgerhout.

De club kent haar oorsprong in een Borgerhouts jeugdhuis, waar autochtone jongeren niet echt welkom waren (zijn?), en is nog beter bekend om haar extreemlinkse sympathieën. De aanhang van de huidige sportclub houdt er een bijzonder bedenkelijk, zoniet verwerpelijk, gedachtegoed op na. Resultaat? Bij bijna elke wedstrijd incidenten en rellen.

De supporters van T-Interim zijn niet meteen welopgevoed of fijnbesnaard te noemen.. Herinner u bijvoorbeeld de racistische slogans genre "Hamas, Hamas, de Joden aan het gas" waarmee ze eind januari nog de nationale pers haalden. "Anti-Joodse slogans horen er blijkbaar bij," bevestigt Antwerps politiekorpschef Baelemans, "ze sympathiseren op de tribune openlijk met de AEL en scanderen slogans".

Deze week is het voor de zoveelste keer uit de hand gelopen. Zo erg dat er vandaag op het kabinet van schepen Chantal 'Visa' Pauwels over deze problematiek zowaar een overleg plaatsvindt tussen de sportdienst, de politie, T-Interim en de Voetbalbond.

De voetbalploeg in kwestie had volgens de beleidsmakers een voorbeeld moeten worden voor de heilzaamheid van integratie. Begin 2003 pakte dagdromer Renaat Landuyt immers uit met het prachtnieuws dat de club gesubsidieerd moest worden. En ook T-Interim ging de integratie stimuleren. Juist ja. De spelers zouden eigenlijk in de eerste plaats 'jongerencoaches' zijn. Ze zouden op de 'jongeren' een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ervan weerhouden om al spijbelend voor overlast in de buurt te zorgen. Ze zouden betaald worden voor hun 'sociaal werk' en tegelijkertijd veel kunnen trainen voor hun sport. Tot zover de theorie.

Iedereen voelt aan dat de maatregel van Laduyt eenvoudigweg neerkwam op regelrechte competitievervalsing. Het spreekt voor zich dat het Vlaams geld niet weggelegd is voor Vlaamse clubs. En daarnaast, wat zo mogelijk nog erger is, getuigde de maatregel van onvervalst racisme. De steun is enkel gebaseerd op de etnische afkomst van de spelers.

Ondanks het geïnvesteerde geld zijn T-Interim en Landuyt er niet in geslaagd integratie een stap dichterbij te brengen. Het is nog maar eens bewezen dat wanneer het over de multicul gaat, linkse theorieën allerhande enerzijds en de maatschappelijke realiteit anderzijds mijlenver uiteenliggen.
Oud 3 mei 2004, 15:48   #2
Attiladehun
Banneling

Standaard

Inderdaad ja. Maar gaat het beleid deze miskleun nu ook rechtzetten?
Gaan ze deze racistische subsidiëring stoppen? Gaat het 'Centrum' klacht neerleggen wegens herhaalde racistische uitlatingen?
'k ben eens curieus...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2004, 16:11   #3
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Landuyt is ook de man die zijn vriendje Vande Lanotte enkele miljoenen Vlaams belastingsgeld toestopte voor zijn professionele basketballploeg Oostende!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2004, 23:27   #4
Weisse Wolf
Minister

Standaard

En het is nog maar eens bewezen wanneer het over racistische allochtonen gaat dat onze linkse multiculers opvallend stil worden. Het utopisch gedachtengoed en de maatschappelijke realiteit liggen mijlenver uit elkaar.
Oud 5 mei 2004, 21:08   #5
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Héél stil zelfs. 8)
Oud 5 mei 2004, 22:41   #6
Hexa
Vreemdeling

Standaard

*zucht* oorspronkelijke post is iets mee fout gelopen, dus ik vat hem effe samen. Natuurlijk is er een probleem met een deel van de Marokkaanse jeugd, wie dat ontdekt is naïf. daar ben ik het dus met het Vlaams Blok eens. Echter met hun oplossing, harde repressie(= de gevolgen aanpakken), ben ik het totaal niet eens. De toestand zal er volgens mij enkel nog maar erger op worden.

Mijn oplossing, de oorzaken wegnemen. en die zijn volgens mij: a) kansarmoede; b) slechte opvoeding, te weinig sociale controle van de eigen familie. Waarom waren er bij mijn weten bv geen problemen met de 1ste generatie marokkanen?

Trouwens, met dat zaalvoetbal, je moet niet overdrijven hé, 200 man maximum? Het aantal hooligans (bijna uitsluitend blanken) bij het "veldvoetbal", hoeveel zijn dat er?; hoeveel kost ons dat per jaar?
Hiermee wil ik natuurlijk het zaalvoetbal geweld niet goedpraten
Hexa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2004, 22:53   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

terugstuur naar eigen land is toch ook oorzaken aanpakken.
met migratiestop natuurlijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2004, 22:56   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hexa
Trouwens, met dat zaalvoetbal, je moet niet overdrijven hé, 200 man maximum? Het aantal hooligans (bijna uitsluitend blanken) bij het "veldvoetbal", hoeveel zijn dat er?; hoeveel kost ons dat per jaar?
200 lijkt mij een groot aantal in verhouding tot het totaal aan supporters.
Vergelijk dat eens met veldvoetbal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 08:29   #9
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

En ik die dacht dat T-Interim een uitzendbureau was...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 15:46   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kent duidelijk niets af van de materie als je heden ten dage naar het veld voetbal gaat laat ons zeggen gemiddeld 4.500 toeschouwers zitten daar misschien 50 hooligans (al dan niet blank) bij het zaalvoetbal misschien 400 man waarvan 200 criminelen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 18:01   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
je kent duidelijk niets af van de materie als je heden ten dage naar het veld voetbal gaat laat ons zeggen gemiddeld 4.500 toeschouwers zitten daar misschien 50 hooligans (al dan niet blank) bij het zaalvoetbal misschien 400 man waarvan 200 criminelen
Bestaat er geen interpunctie in uw taal?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2004, 22:03   #12
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
terugstuur naar eigen land is toch ook oorzaken aanpakken.
met migratiestop natuurlijk.
Als hun "eigen land" de hardleerse criminelen onder hen, terugwil, mij best.
Migratiestop, met het huidige geboortecijfer?
Oud 6 mei 2004, 22:11   #13
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hexa
200 lijkt mij een groot aantal in verhouding tot het totaal aan supporters.
Vergelijk dat eens met veldvoetbal.

Ik had het er eerder over dat je het incident niet moet opblazen hé. Dat er in erhouding meer "hooligans" zijn, zie ik ook wel.

Maar met die 200 bedoelde ik dus het aantal supporters, en niet het aantal heethoofden, die ik op zo'n groep van 20-40 schat (afgaande op de beelden van atv).
Oud 6 mei 2004, 22:22   #14
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
En ik die dacht dat T-Interim een uitzendbureau was...
T-Interim de integratie-stimulator, er moet wel eerst iets te stimuleren zijn natuurlijk.
Oud 6 mei 2004, 22:27   #15
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie

gelukkig weet jij er zoveel van http://www.hln.be/hln/art/cache/sportjupilerleague.html

jupiler league--->statistieken----->toeschouwers: rechtsvanonder: algemeen gemiddelde Belgisch kampioenschap: 9936 toeschouwers
Oud 11 mei 2004, 15:59   #16
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ok het gemiddelde van de Antwerpse eerste klasse ploegen is ongeveer 4.500 betalende toeschouwers zonder abonnementen mee te rekenen ... daarvan mag je op max 100 hooligans per club rekenen over heel belgie ken ik de cijfers niet

van de zaalvoetbalwedstrijden heb ik er twee gezien van Borgerhout
ik schat toen een 400 personen in de zaal misschien wel minder ... waarvan bijna de helft die er herrie schopte
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be