Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2018, 09:45   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Privacy tips voor surfen. uBlock Origin, Facebook Container, ...

In dit topic wil ik tips verzamelen om meer reclamevrij en propagandavrij te surfen.

1. Firefox.
Firefox vindt zijn geschiedenis in Netscape van vorige eeuw. Het wordt onderhouden door Mozilla corporation. Dit bedrijft heeft bijna miljardeninkomsten die het bijna uitsluitend krijgt van Google. Mozilla krijgt vergoeding van Google omdat deze standaard als zoekmachine is ingesteld in Firefox.
Ik prefereer al jaren Firefox. Als een website niet laadt met Firefox probeer ik het met Internet Exploreer of Edge.
Tips voor betere alternatieven zijn welkom.
2. uBlock Origin op firefox.
Van deze advertentieblokker ben ik tevreden. Zelfs de reclamefilmpjes op Youtube worden onderdrukt. Niet alle websites laten advertentieblokkers toe. Zijn er die niet gedetecteerd worden ?
3. ctrl+shift P
Dit is handig om een privé sessie te openen. Het laat toe om meerdere artikels te lezen op Tijd.be. De geschiedenis van je surfsessie wordt niet opgeslagen. Ook cookies van de surfsessie worden verwijderd bij het afsluiten van de browser. Ik vermoed dat er echter wel sporen achter blijven van afbeeldingen op websites.
Betere alternatieven zijn welkom.
4. Facebook Container.
Dit gebruik ik recent. Het voorkomt dat er een profielfoto en profielnaam wordt weergegeven met de Facebook "vindt ik leuk" icoontjes onderaan vele website-artikels.
5. Duckduckgo.
Dit gebruik ik sporadisch. Ik twijfel of ik ga overstappen om dit als standaard zoekmachine te gebruiken.
6. Privacy instellingen Windows 10.
Ik zet alle instellingen zodanig dat ik geen toestemming geef.
7. Privacy instellingen Microsoft account.
Ik gebruik enkel Microsoft lokale accounts om mijn PC op te starten. Bij de microsoft accounts die ik sporadisch nodig heb controleer ik de privacy instellingen.
8. Uitschrijven nieuwsbrieven.
Ik schrijf systematisch uit als ik een email krijg die in bulk is gestuurd. Bij outlook 2013 gebruik ik het spamicoon voor bulk-emails die geen uitschrijving mogelijk maken.
9. Privacy instellingen Facebook.
Bij Facebook heb ik de notificaties zoveel mogelijk uitgezet. Facebook gebruikte ik sporadisch in de vakantie en nu minder dan vroeger.
10. Privacy instelling Google account.
Met een android smartphone kan je niet zonder google account. Ik check alle privacy instellingen.
11. Privacy instellingen Google; niet ingelogd.
Deze check ik ook zodat ik geen "relevante" advertenties krijg.

Ik hoop dat ik wat kan bijleren op dit forum uit jullie ervaring.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 13:10   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Simpelste methode van allemaal, gewoon Facebook niet gebruiken.
Oud 6 april 2018, 13:47   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat lijkt mij inderdaad ook de eenvoudigste oplossing.

Ik gebruik het niet daar ik al jaar- en dag van mening ben dat het rommel (<- niet de Maarschalk ) klasse A is dat smoelboek.
Oud 7 april 2018, 07:09   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Facebook heeft op bijna alle sites plug-ins die zelfs over niet-facebookgebruikers informatie verzamelen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 08:24   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Facebook heeft op bijna alle sites plug-ins die zelfs over niet-facebookgebruikers informatie verzamelen.
tja, als je dat wil vermijden kan je beter in een grot gaan wonen, zo rond de zuidpoolcirkel, zonder enige communicatie met de buitenwereld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be