Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2010, 16:51   #1
Wisord
Banneling

Standaard Uitgelicht: luxeappartementen of betaalbaar wonen voor iedereen?

Elsene - De gemeente Elsene verraadt haar eigen beleid van sociale verscheidenheid. Dat zegt Brussels parlementslid Sophie Brouhon (SP.A). Elsene zou de laatste bouwgronden van de Leopoldwijk verkocht hebben aan de privé-sector zonder voorwaarden voor betaalbare woningen. [1 reactie]

Donderdag heeft het gemeentebestuur de verkoop goedgekeurd van de laatste bouwgronden van de Leopoldwijk aan de privé-sector. Het gaat om onteigende gronden op de hoek van de Godecharle- en de Idaliestraat.

Die werden verkocht aan Promotion Léopold, het bedrijf dat al de infrastructuur van het Europees Parlement en de luxewoningen in de Godecharlestraat in handen heeft.

Volgens Brouhon gebeurde de verkoop zonder voorwaarden of garanties voor betaalbare woningen. Nochtans voert Elsene sinds 2004 een beleid om betaalbare woningen te voorzien in de Europese wijk. Brouhon vindt het ongehoord dat de gemeente dit beleid nu naast zich neerlegt.

"Deze zeldzame bouwgronden waren voorbehouden voor betaalbare woningen voor mensen met bescheiden middelen," zegt Brouhon. "Het gemeentebestuur is blijkbaar de strijd van de bewoners en het wijkcomité van de Leopoldwijk vergeten."

"Nu krijgt Promotion Léopold de vrije hand om, zoals in het verleden, gebouwen neer te poten die niet stroken met de huisvestingspolitiek van het Brussels Gewest." Brouhon vraagt nu dat de gemeente haar beslissing motiveert of dat het Gewest de beslissing van de gemeente aanpast.

© brusselnieuws.be
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:35   #2
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bedoelt u dat er slechts woningen mogen komen die geschikt zijn om iedere binnengewaaide vreemdeling zonder inkomsten in te huisvesten?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:40   #3
Wisord
Banneling

Standaard

U hebt een vreemdelingen obsessie ... kan u over iets anders schrijven ? Volgens mij droomt u er 's nachts van ...

Het gaat hier wel duidelijk om het creeeren van betaalbare woningen...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2010, 18:45   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
U hebt een vreemdelingen obsessie ... kan u over iets anders schrijven ? Volgens mij droomt u er 's nachts van ...

Het gaat hier wel duidelijk om het creeeren van betaalbare woningen...
En hoeveel betaalbare woningen moeten er volgens jou nog bijkomen? Een paar miljoen? En neen, ik droom er 's nachts niet van. Ik heb mijn eigen woning, en ik heb die niet cadeau gekregen van de tegen-hun-goesting-belastingbetalers.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be