Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 10:30   #1
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Sorry van deze lang post , maar het moet allemaal eens van hart.
Ik heb in deze post een aantal punten die u mij toch eens gaat moeten verduidelijken.
Eerst en vooral: u en de media. Hoe komt het dat u nooit eens direct wilt antwoorden op een vraag? Ik heb u nu bezig gezien op een aantal politieke programma´s. Als u in het nauw wordt gedreven, dan begint u altijd met: daar ligt het probleem niet...,wij vertegenwoordigen 800.000 kiezers... volgens het Vlaams Blok...
Kortom, u draait rond de pot, maar een gefundeerd en geargumenteerd antwoord komt er niet direct uit. En als de tegenstander of de moderator aan het woord is, blijft u er maar tussen praten en uw ding zeggen. Ik dacht dat u voor vrije meningsuiting was, maar u laat de moderator en de tegenstander nooit hun mening verkondingen.
Ik stel u voor om daar iets aan te doen, want het is echt waar hatelijk. Ik heb nu nog nooit een debat gevoerd met u, maar ik zou het ook niet willen. Er valt namelijk niet te praten met u.

2) U en uw vrije meningsuiting. Allemaal goed en wel. Maar wat zei het vlaams blok toen er in Amerika een soap werd uitgezonden waar in ze zeiden: "ow, that is the flemisch blok. A bunch of guys dressed in black costums and they wan´t all black people out of Belgium. Their god is Hitler"? Inderdaad, wat zei uw partij dan? Ze moeten van het net gehaald worden omdat ze een verkeerd beeld geven van het Vlaams Blok. Maar door het feit dat te zeggen, schaad u dan uw eigen "vrije meningsuiting-regel" niet? Want het was nu gewoon de mening van die soap-schrijver, maar hij mag hem blijkbaar niet verkondigen.
Het ruikt hier naar het feit: jullie, het vlaams blok, mogen jullie mening verkondigen, maar owee als iemand iets negatief zegt over het Vlaams blok.

3) Ik heb het enorm moeilijk met uw vreemdelingenpolitiek. U beweert altijd dat wij, Vlamingen, beter zijn dan de allochtonen. U zegt dat er een vreemdelingenprobleem is. Ooit al aangedacht dat er ook een Vlamingen-probleem is? Dat de vlamingen gelijk zijn aan allochtonen? Ja, u zegt:als ze zich aanpassen aan onze normen en waarden van ons land, dan mogen ze blijven. Nu, ik heb al Italianen,Amerikanen, Fransen ontmoet die in ons land leven. Zij spreken nog altijd hun eigen taal, ze eten nog altijd hun eigen eten, ze hebben nog steeds hun eigen cultuur. Maar daar wordt niets op gezegd? Maar als het een individu is, met een andere huidskleur die nog altijd zijn eigen taal spreekt? Ow, dan moet die kerel zich aanpassen of vertrekken.
En op alle illegalen dat hier zitten hebt u ook kritiek. Wel, ik weet niet of u zich kan inbeelden wat de meeste van die illegalen hebben meegemaakt. Het is niet voor hun plezier dat zij in een container zitten voor uren,dagen weken en soms maanden. Vaak zijn zij op de vlucht, omdat ze juist hun familie en vrienden hebben zien vermoord,verkracht, verbrand... worden. U kan u dat niet inbeelden wat sommige mensen meemaken. En het is niet dat zij zeggen: "oke, we maken eventjes een reisje naar België en we passen ons daar direct aan". De meeste vluchtelingen weten zelfs België niet liggen. Ze hebben ook geen diploma, ze hebben niets!. Dus als u verwacht dat een mens dat zo iets meegemaakt heeft, zich direct aanpast aan een land, dan heeft u het mis. Dat is een werk van jaren, waarschijnlijk generaties. U en ik zouden het ook niet kunnen.Die mensen willen gewoon leven, en niet steeds op de vlucht zijn. Is het niet voor rebellen, dan is het niet voor het Vlaams blok en hun vreemdelingenpoltiek

4) En u wilt vlaanderen autonoom maken. Omdat we dan sterker staan zonder Wallonie. Wat gaat u dan doen, ook uit de EU treden? Want als we dan leven in het autonome Vlaanderen, we zullen hier niets te zeggen hebben, want de EU bepaalt het schema. En voor het geval u het nog niet zou weten, in de EU wonen er ook vreemdelingen hé.

Dus kijk eens langer dan uw neus lang is.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 12 mei 2004, 13:52   #2
Frank Vanhecke
Vreemdeling

Standaard

Wij zeggen nergens dat Vlamingen beter zijn dan vreemdelingen. Wij hebben dat ook nooit gezegd. Indien u onze standpunten aanhaalt, moet u wel correct blijven (en dus zelf verder kijken dan uw neus lang is).
Frank Vanhecke is offline  
Oud 12 mei 2004, 13:57   #3
benonie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vanhecke
Wij zeggen nergens dat Vlamingen beter zijn dan vreemdelingen. Wij hebben dat ook nooit gezegd. Indien u onze standpunten aanhaalt, moet u wel correct blijven (en dus zelf verder kijken dan uw neus lang is).
Is dat echt alles wat u gelezen heeft in deze post? Ik dacht dat er interessantere punten waren om op in te gaan. Maar dan moet u natuurlijk uw gezicht laten zien.
benonie is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:20   #4
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Punt 1 : moeilijk te beantwoorden, aangezien bakkebaard het bij een vage en wazige beschuldiging houdt, die hij niet staaft met voorbeelden. Ik zou persoonlijk begot niet weten waarover hij het heeft...
Welke vragen worden volgens bakkebaard ontweken ?

Punt 2 : U verliest uit het oog dat die scene in die serie een rechtstreeks gevolg was van een lastercampagne gericht op één specifieke partij. Ik laat in het midden of "laster en eerroof" nu al dan niet onder "vrije meningsuiting" valt. Daar moet u zelf maar over oordelen, want het doet hier in wezen niks terzake. Wat wél terzake doet is dat het Vlaams Blok evengoed wél het recht heeft duidelijk te maken dat het dergelijke toestanden, waarin de waarheid geweld wordt aangedaan ivm de partij, niet fijn vindt. De schrijvers van die serie uiten hún mening (ingelepeld door de berichtgeving die de belgische pers kwistig rondstrooit), met name dat het Blok een Hitler-adorerende partij van zwarzakken is. Het Vlaams Blok op zijn beurt uit zijn mening dat een serie die zich zo licht laat meeslepen door lastercampagnes en bijgevolg onwaarheden verspreidt, beter van de buis kan gehaald worden. Binnen mijn weten heeft het VB niets meer gedaan dan daar eens "zijn gedacht van zeggen". Nee ?
Vrije meningsuiting : u mag zeggen wat u niet aanstaat aan mij, maar u moet dan ook kunnen verdragen dat ik daar mijn antwoord op geef. Vrije meningsuiting werkt nu eenmaal in 2 richtingen.
Kortom : wat is nu eigenlijk uw punt ???

Punt 3 : is een discussie zonder einde. Illegalen zijn vaak economische vluchtelingen, maar... zijn zij de echte sukkelaars, of zijn de échte sukkelaars diegenen die zich niet eens een reis naar het westen kunnen betalen ? Wat het verschil tussen westerse en niet-westerse (lees : vnl islamitische) vreemdelingen betreft moet u maar de nieuwsbulletins volgen om in te zien dat er wel degelijk - én overal ter wereld - én dagelijks - conflicten zijn tussen beide groepen. Tenzij u selectief blinf bent natuurlijk...

Overigens stel ik vast dat u meent dat integreren en de hier geldende wetten aanvaarden en toepassen een werk van zeer lange adem is. Hoe verklaart u dan dat er zo een verschil is tussen maghrebijnse en aziatische immigranten (om het eens allebei in de groep niet-Westerse vreemdelingen te zoeken) ? Toeval ? Me thinks not...De laatsten slagen daar doorgaans wél in, en nog wel op een zeer korte tijd. Zou de culturele kloof dan toch zo diep zijn ? Of is het onwil ? Zegt u het maar...

Punt 4 : "Europa" is een samenwerkingsverband tussen een groep lidstaten. Bovendien gaat het over een vrijwillige keuze. Da's al heel andere koek dan een gedwongen parasitair samenlevingsverband met een groep mensen die vertegenwoordigd worden door politici die de hand bijten die hen voedt. De onstaat belgië is een kunstmatig samenraapsel dat een efficiënt (lees : regionaal doelgericht) beleid nagenoeg onmogelijk maakt.

Kortom :

Op het Europese niveau wordt samengewerkt op die vlakken waar de lidstaten ee gemeenschappelijk beleid KUNNEN voeren zonder aan efficientie in te boeten, of zelfs aan efficientie kunnen winnen.
Op het belgische niveau is het beleid een kwestie van 'rijden met de handrem op', gezien beide landshelften op zowat alle cruciale themata lijnrecht tegenover elkaar staan, en bijgevolg een eenvormig en efficient beleid een onmogelijke klus wordt. Of dacht u dat de steeds weerkerende communautaire spanningen een verzinsel van de pers zijn of zo ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:42   #5
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Eerst en vooral: u en de media. Hoe komt het dat u nooit eens direct wilt antwoorden op een vraag? Ik heb u nu bezig gezien op een aantal politieke programma´s. Als u in het nauw wordt gedreven, dan begint u altijd met: daar ligt het probleem niet...,wij vertegenwoordigen 800.000 kiezers... volgens het Vlaams Blok...
Kortom, u draait rond de pot, maar een gefundeerd en geargumenteerd antwoord komt er niet direct uit. En als de tegenstander of de moderator aan het woord is, blijft u er maar tussen praten en uw ding zeggen. Ik dacht dat u voor vrije meningsuiting was, maar u laat de moderator en de tegenstander nooit hun mening verkondingen.

Bakkebaard, ik geloof dat u een aparte tv zender hebt.
Als er nu één partij is die zo snel door interviewers, moderators wordt onderbroken, dan is het precies het VB. Sommigen kunnen zich nauwelijks bedwingen Blokvertegenwoordigers méér dan 5 woorden te laten zeggen.
Als Vanhecke blijft doorpraten dan heeft hij groot gelijk. Beleefdheid en duidelijkheid vragen om op zijn minst één zin te laten afmaken.
(ter uwer attentie, zelf ben ik niet partijgebonden, maar zelfs dan - of misschien juist d�*n - is dat vast te stellen. Zoveel blindheid - doofheid eigenlijk - aan de andere kant , da's ook niet meer normaal )
kirie is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:23   #6
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) U en uw vrije meningsuiting. Allemaal goed en wel. Maar wat zei het vlaams blok toen er in Amerika een soap werd uitgezonden waar in ze zeiden: "ow, that is the flemisch blok. A bunch of guys dressed in black costums and they wan´t all black people out of Belgium. Their god is Hitler"? Inderdaad, wat zei uw partij dan? Ze moeten van het net gehaald worden omdat ze een verkeerd beeld geven van het Vlaams Blok. Maar door het feit dat te zeggen, schaad u dan uw eigen "vrije meningsuiting-regel" niet? Want het was nu gewoon de mening van die soap-schrijver, maar hij mag hem blijkbaar niet verkondigen.
Het ruikt hier naar het feit: jullie, het vlaams blok, mogen jullie mening verkondigen, maar owee als iemand iets negatief zegt over het Vlaams blok.

Kabouter Plop,
ge leeft nog in Plopsaland zeker.
Als ik zeg dat Steve Stevaert een SS'er is, dan lieg ik.
Dus wat gij hier zegt zijn ook leugens want het VB wil GEEN BLACK PEOPLE uit Belgie en Hitler is niet hun GOD!
Dus ge zijt goed aant liegen.

Kijkt langer dan uwen baard stinkt, en stop met nutteloze topics te openen, Plop!

op 13 juni kunt ge gaan janken bij uw moeder want dan krijgen alle andere partijen een dik pak slaag!!
Zorro is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:47   #7
kirie
Burger

Standaard

[quote="Zorro"]
Citaat:

Kabouter Plop,
Dus wat gij hier zegt zijn ook leugens want het VB wil GEEN BLACK PEOPLE uit Belgie en Hitler is niet hun GOD!

Kijkt langer dan uwen baard stinkt, en stop met nutteloze topics te openen, Plop!

op 13 juni kunt ge gaan janken bij uw moeder want dan krijgen alle andere partijen een dik pak slaag!!
en zijn dit nu niet precies d�*t soort replieken die een behoorlijk aantal mensen van een Blokstem afhoudt ? Walgelijke antwoorden , da's mijn "vrije mening".

[size=6]Mijnheer Vanhecke, wat denkt u van dergelijke antwoorden ? [/size]
Nu weet ik wel ( veronderstel dat toch ) dat deze persoon nergens een Blok vertegenwoordiger is en u niet persoonlijk kunt instaan voor iemand zijn antwoord, maar dit is wel een militant mogen we aannemen.
kirie is offline  
Oud 12 mei 2004, 20:05   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat een volksvertegenwoordiger niet op het taalgebruik van een militant kan aangekeken worden.

Frank Vanhecke kan enkel op zijn eigen taalgebruik aangekeken worden en daar lijkt mij niets mis mee te zijn.

Het is natuurlijk het gemakkelijkst je taal helem�*�*l niet te laten horen zoals Karel De Gucht.

Een dikke proficiat dus voor een man die de ballen heeft voor-én tegenstanders alsnog te woord te staan na al wat er gebeurde!
Oud 12 mei 2004, 20:25   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benonie
Citaat:
Is dat echt alles wat u gelezen heeft in deze post? Ik dacht dat er interessantere punten waren om op in te gaan. Maar dan moet u natuurlijk uw gezicht laten zien.
En op wat is er volgens u geen antwoord gekomen ?
Op de illegalen ?
Illegalen zijn bij mijn weten nog steeds onwettelijk in het land verblijvende vreemdelingen.
Bakkebaard verwart blijkbaar illegalen met asielzoekers.
Bobke is offline  
Oud 13 mei 2004, 07:49   #10
kirie
Burger

Standaard

Tuurlijk Knuppel, heb toch ook niets op taalgebruik van Frank Vanhecke aangemerkt. En dat hij hier een behoorlijk aantal posts plaatst ( of laat doen ) is zeker niet af te keuren.

Een aantal militanten daarentegen, da's soms wel eens een fraai voorbeeld van crapuul zonder meer ( en dat weet u even goed als ik en u kent zeker nog beter dan ik die andere fora waar het soms tiert van die onzin ) in hun postings. Ik wil enkel zeggen dat door hun soort reactie bij een niet onaanzienlijk aantal mensen een rem tegen het VB onstaat en het VB nog al eens gezien wordt als een clubje van zulke gasten.
Eigenlijk breken ze hun "lieve" partij daar mee een goed stuk af.

Eigenlijk zou ik toch wel eens willen weten wat Frank Vanhecke daar zelf over denkt, maar ja...
kirie is offline  
Oud 13 mei 2004, 09:05   #11
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Tuurlijk Knuppel, heb toch ook niets op taalgebruik van Frank Vanhecke aangemerkt. En dat hij hier een behoorlijk aantal posts plaatst ( of laat doen ) is zeker niet af te keuren.

Een aantal militanten daarentegen, da's soms wel eens een fraai voorbeeld van crapuul zonder meer ( en dat weet u even goed als ik en u kent zeker nog beter dan ik die andere fora waar het soms tiert van die onzin ) in hun postings. Ik wil enkel zeggen dat door hun soort reactie bij een niet onaanzienlijk aantal mensen een rem tegen het VB onstaat en het VB nog al eens gezien wordt als een clubje van zulke gasten.
Eigenlijk breken ze hun "lieve" partij daar mee een goed stuk af.

Eigenlijk zou ik toch wel eens willen weten wat Frank Vanhecke daar zelf over denkt, maar ja...
ach ja, ik kan mij goed inbeelden dat er in elke partij van die militanten zitten....
zat laatst in mijn stamcafe en daar zaten 2 militanten van spa en abvv, na een pint of 10 begonnen ze daar luidkeels het communisme te prediken en de "patroons" uit te maken van uitzuigers. ik kan mij voorstellen dat de spa ers die in het cafe binnenzaten ook wel even zullen nagedacht hebben over het behouden van hun partij.....
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:40   #12
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pardon?? Wordt dat niet overduidelijk gesteld door een slogan als "eigen volk eerst"?
nou nou is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:44   #13
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Citaat:
Pardon?? Wordt dat niet overduidelijk gesteld door een slogan als "eigen volk eerst"?
ik zie echt niet in hoe u in de slogan "eigen volk eerst" racsisme kunt zien, het is immers in de meeste landen de normaalste zaak van de wereld. of bent u er voorstander van dat we iedere vreemdeling die het slecht heeft naar hier halen en hem geld toe stoppen? of een sociale woning?

en dat terwijl onze eigen bevolking in de kou staat. u zegt dan resoluut "ander volk eerst"
ik zie echt het verschil niet
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:46   #14
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Kabouter Plop,

Daar gaat het hem niet om. Bakkebaard vraagt zich aan de hand van dat voorbeeld af of het Blok het "recht op vrije meningsuiting" niet wat selectief toepast. Met zo'n avatar kan jij er misschien ook een zinnig antwoord op geven?
nou nou is offline  
Oud 14 mei 2004, 16:52   #15
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik zie echt niet in hoe u in de slogan "eigen volk eerst" racsisme kunt zien, het is immers in de meeste landen de normaalste zaak van de wereld. of bent u er voorstander van dat we iedere vreemdeling die het slecht heeft naar hier halen en hem geld toe stoppen? of een sociale woning?

en dat terwijl onze eigen bevolking in de kou staat. u zegt dan resoluut "ander volk eerst"
Wie heeft het hier over racisme?? Ik heb het over de intrinsieke betekenis van een slogan als "eigen volk eerst". Het woord "eerst" impliceert een voorkeur, een waardeoordeel zeg maar. Ik laat het aan de leden van het Blok om het "eigen volk" te definieren.
nou nou is offline  
Oud 14 mei 2004, 17:40   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wie heeft het hier over racisme?? Ik heb het over de intrinsieke betekenis van een slogan als "eigen volk eerst". Het woord "eerst" impliceert een voorkeur, een waardeoordeel zeg maar. Ik laat het aan de leden van het Blok om het "eigen volk" te definieren.
Mag ik ook meespelen of moet het een blokker zijn?
Als het u op weg kan helpen in afdalende volgorde:
1. Eigen gezin.
2. Eigen familie.
3. Dorpsgenoten.
4. Werknemers van het eigen bedrijf.
5. Vlamingen.
6. Belgen.
7. Europeanen.
8. De wereld.
Bobke is offline  
Oud 14 mei 2004, 19:13   #17
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Mag ik ook meespelen of moet het een blokker zijn?
Als het u op weg kan helpen in afdalende volgorde:
1. Eigen gezin.
2. Eigen familie.
3. Dorpsgenoten.
4. Werknemers van het eigen bedrijf.
5. Vlamingen.
6. Belgen.
7. Europeanen.
8. De wereld.
mag ik ook medoen?
1.Iedereen die ik persoonlijk ken
2.Alle anderen

iedreen staat op gelijke voet, met welke achtergrond ook, waar hij/zij ook vandaan komt.
En met dat argument van het VB dat zegt dat de huidige machthebbers buitenlanders voortrekken moet ik het ten stelligste oneens zijn.
jorisjeroen is offline  
Oud 15 mei 2004, 10:11   #18
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zie echt niet in hoe u in de slogan "eigen volk eerst" racsisme kunt zien, het is immers in de meeste landen de normaalste zaak van de wereld. of bent u er voorstander van dat we iedere vreemdeling die het slecht heeft naar hier halen en hem geld toe stoppen? of een sociale woning? en dat terwijl onze eigen bevolking in de kou staat. u zegt dan resoluut "ander volk eerst"
Rasisme betekent letterlijk rassenhaat. Laten we het over discriminatie hebben in plaats van rasisme, al geloof ik dat het woord discriminatie zo ongeveer dezelfde gevoelswaarde heeft als het woord lopende stront voor het Vlaams Blok maar aangezien we hier op een debatsite zitten en niet in het cafe met onze vrienden ga ik het er toch nog maar eens uitgebreid over hebben.
Discriminatie betekent letterlijk (ik heb t al vele malen te berde gebracht) ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling (dank u Van Dale)
Ik zal u uitleggen hoe het werkt want u heeft het namelijk niet helemaal begrepen. In uw post hierboven gequote zegt u hoe u niet begrijpt dat eigen volk eerst als discriminerend zou kunnen worden gezien WANT het is in de meeste landen van de wereld zo. Awel. first of all, hier maakt u werkelijk een hele rare kromme gedachtenkronkel. De rest van de wereld en dan met zekerheid de landen waar het verschil tussen de rassen hoogtij viert is namelijk helemaal niet zo'n paradijsje. Een Israel waar de Palestijnen en de Iraeliers elkaar de hersens uit het hoofd vreten is een klein voorbeeldje van hoe het niet moet. Hoe men daar vindt dat eigen volk eerst niet verkeerd gedacht is en hoe men er alles aan doet om te zorgen dat het andere volk dan ook pijnlijk aan zijn of haar einde komt.
Maar ik hoor het alweer gonsen: Belgie is Israel niet. Sterker nog, ik hoor u Blokkers stiekem denken: juist! en die kannibalen willen we hier in Belgie niet hebben. En daar draait het Vlaams Blok de zaken zo heerlijk opzichtig om. Stel namelijk dat Belgie het paradijs zou zijn. Hier is het perfect en in de rest van de wereld is het oorlog en ellende. Stel. Stel dat we hier in belgie alleen maar te kampen zouden hebben met dagelijkse kleine strubbelingen zoals het wc papier dat schuurt en niet fluweelzacht is of een avond ruzie met je echtgenoot. Of dat het regent terwijl je had bedacht naar het strand te gaan. Stel. Stel dat er in andere landen van de wereld grote oorlog heerst. Dat sommige extremisten volledig onschuldige burgers kapot knallen om een statement te maken. Stel dat wij dat zouden weten, van die oorlogen. Stel dat we gemiddels 1x per dag naar de tv kijken of een krant lezen en horen of zien welke ellende er in andere landen plaatsvindt op het moment dat de goudbruine croissants bij ons uit de oven rollen. Het is enkel hypothetisch hoor dus voordat u en uw medemakkers nu al begint te briesen, lees nog even door.
Ik neem aan dat u het met mij eens bent dat zulke oorlogen niet zouden moeten mogen. Dat onschuldige burgers niet het slachtoffer zouden mogen zijn van geweld. Vinden we hier namelijk ook als een onschuldige jonge meisjes worden verkracht door akelige mannen. En terecht. Is namelijk ethisch oncorrect. Nu snap ik alleen niet hoe het Vlaams Blok en dan even met name u, meneer Muys, ergens rond deze constatering die we net hebben gemaakt kan denken dat dat allemaal heel zielig en ellendig is, maar tegelijkertijd: wat hebben wij daar mee te maken?
Zolang mijn vrouw en kinderen het goed hebben, is het goed?
U zegt letterlijk:
moeten we dan maar iedere vreemdeling die het slecht heeft geld toestoppen?
draai ik de vraag om. Moeten we dan maar iedere vreemdeling die het slecht heeft het land uitstampen en denken: jammer, je bent hier niet geboren dus je hebt geen recht hier?

Dat, beste mensen, heet nu discriminatie.
En uw redenering dat het toelaten van vreemdelingen hier en ze hetzelfde recht zouden geven als de autochtone bevolking hetzelfde zou zijn als zeggen: ander volk eerst is krom. We staan namelijk niet in de kou beste man. We staan echt niet in de kou.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 mei 2004, 11:17   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
U zegt letterlijk:
draai ik de vraag om. Moeten we dan maar iedere vreemdeling die het slecht heeft het land uitstampen en denken: jammer, je bent hier niet geboren dus je hebt geen recht hier?

En uw redenering dat het toelaten van vreemdelingen hier en ze hetzelfde recht zouden geven als de autochtone bevolking hetzelfde zou zijn als zeggen: ander volk eerst is krom. We staan namelijk niet in de kou beste man. We staan echt niet in de kou.
Wel beste man, dat noem ik helemaal geen discriminatie.
Vindt gij dat U uw hele leven moet sparen voor een goede pensioenverzekering en we op het einde van de rit uw gespaarde bedrag mogen uitdelen aan de mensen in de derde wereld omdat zij het slechter hebben dan u.
Bobke is offline  
Oud 15 mei 2004, 11:24   #20
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
U zegt letterlijk:

Wel beste man, dat noem ik helemaal geen discriminatie.
Vindt gij dat U uw hele leven moet sparen voor een goede pensioenverzekering en we op het einde van de rit uw gespaarde bedrag mogen uitdelen aan de mensen in de derde wereld omdat zij het slechter hebben dan u.
Je zal je pensioen wel krijgen hoor, of er nu mensen van een andere origine in België leven die het minder goed hebben of niet. Sterker nog (maar hier zijn al verschillende discussies over) : wees blij dat zij de scheve geboortecurve rechttrekken.
jorisjeroen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be