Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2010, 14:01   #1
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard De zaak Borremans.

Eerst op het matje:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...d-gedrag.dhtml

Nadien de straat op:

----- Original Message -----
From: [email protected]
Subject: persmededeling
Date: Sat, 20 Mar 2010 10:51:41 +0000

Persbericht 20/3/2010

N-VA sluit activist Julien Borremans uit de partij

Vandaag, 19/3/10 werd Julien Borremans, OCMW-mandataris te Geraardsbergen, ervan op de hoogte gebracht dat de “Verzoenings- en Tuchtcommissie” van de N-VA hem uit de partij heeft gezet, en dit via een besloten vergadering zonder zijn aanwezigheid.
Julien Borremans staat binnen en buiten de partij bekend als sociaal-flamingante activist. In de regio Geraardsbergen was hij bovendien pleitbezorger van een brede Vlaamse alliantie tussen de drie VL-partijen op locaal niveau, en publiceerde hierover een aantal opiniestukken.

J. Borremans:
“Ach, dit zat er aan te komen. Maar de ondemocratische, Nacht-und-Nebel stijl verrast me toch. De N-VA stelt zich naar buitenuit verlicht en breeddenkend op, maar binnen is er geen plaats voor debat. Men handhaaft er een kadaverdiscipline. Er leeft binnen de partij nochtans een brede stroming die zich distantieert van het maatschappelijk conservatisme van Bart De Wever en diens koudwatervrees inzake échte Vlaamse onafhankelijkheid..
Ook groeit het idee aan de basis dat een strategisch front van de drie V-partijen noodzakelijk is. Het heeft geen zin om het Vlaams Belang verder te demoniseren, zeker niet als de Valkeniers-lijn verder wordt doorgezet.
De top wil daar niet van weten en heeft zich, in de euforie van de verkiezingsoverwinning, uitgeroepen tot de enige politieke spreekbuis van de Vlaamse beweging.
Allicht zal het bij mijn ontslag niet blijven. De radicale Vlaams-republikeinen moeten zich beraden over de vraag of er binnen N-VA nog wel plaats is voor hen.”

Julien Borremans beraadt zich over zijn politieke toekomst en is niet van plan zijn mandaat ter beschikking te stellen. Hij wil zijn engagement afmaken en ziet binnen de N-VA geen geschikte opvolger.
Julien Borremans was jarenlang actief in de Volksunie en vervolgens binnen de N-VA. Hij heeft nooit een andere partij gekend. Het klopt dat er met de voozitter van de plaatselijke afdeling communicatiestoornissen waren, maar Borremans weigert te aanvaarden dat dit de basis kan zijn van een uitsluiting. Hij maakt gewag van een laffe sluipmoord, waarbij de ware redenen niet worden weergegeven. Ook de wijze woorop de procedure is hoogst eigenaardig voor een democratische partij. Julien Borremans betreurt de gang van zaken.

0476 97 78 24

Wie zonder zonde is blablabla eerste steen... jajaja... maar wat willen de heren en dames n-va'ers hier eigenlijk mee bereiken? Dit is nu eens echt iets wat er bij mij niet ingaat... en als het zo is dat het is omdat hij samenwerking bepleit met het vb en omdat hij is komen spreken op een colloquium van ons.... waarom dan gooien jullie pakweg Jan Jambom er ook niet uit?
Oud 23 maart 2010, 14:07   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Eerst op het matje:

Nadien de straat op:

Persbericht 20/3/2010

Vandaag, 19/3/10 werd Julien Borremans, OCMW-mandataris te Geraardsbergen, ervan op de hoogte gebracht dat de “Verzoenings- en Tuchtcommissie” van de N-VA hem uit de partij heeft gezet, en dit via een besloten vergadering zonder zijn aanwezigheid.
Julien Borremans staat binnen en buiten de partij bekend als sociaal-flamingante activist. In de regio Geraardsbergen was hij bovendien pleitbezorger van een brede Vlaamse alliantie tussen de drie VL-partijen op locaal niveau, en publiceerde hierover een aantal opiniestukken.

J. Borremans:
“Ach, dit zat er aan te komen. Maar de ondemocratische, Nacht-und-Nebel stijl verrast me toch. De N-VA stelt zich naar buitenuit verlicht en breeddenkend op, maar binnen is er geen plaats voor debat. Men handhaaft er een kadaverdiscipline. Er leeft binnen de partij nochtans een brede stroming die zich distantieert van het maatschappelijk conservatisme van Bart De Wever en diens koudwatervrees inzake échte Vlaamse onafhankelijkheid.. Ook groeit het idee aan de basis dat een strategisch front van de drie V-partijen noodzakelijk is. Het heeft geen zin om het Vlaams Belang verder te demoniseren, zeker niet als de Valkeniers-lijn verder wordt doorgezet.
De top wil daar niet van weten en heeft zich, in de euforie van de verkiezingsoverwinning, uitgeroepen tot de enige politieke spreekbuis van de Vlaamse beweging.
Allicht zal het bij mijn ontslag niet blijven. De radicale Vlaams-republikeinen moeten zich beraden over de vraag of er binnen N-VA nog wel plaats is voor hen.”Julien Borremans beraadt zich over zijn politieke toekomst en is niet van plan zijn mandaat ter beschikking te stellen. Hij wil zijn engagement afmaken en ziet binnen de N-VA geen geschikte opvolger.
Julien Borremans was jarenlang actief in de Volksunie en vervolgens binnen de N-VA. Hij heeft nooit een andere partij gekend. Het klopt dat er met de voozitter van de plaatselijke afdeling communicatiestoornissen waren, maar Borremans weigert te aanvaarden dat dit de basis kan zijn van een uitsluiting. Hij maakt gewag van een laffe sluipmoord, waarbij de ware redenen niet worden weergegeven. Ook de wijze woorop de procedure is hoogst eigenaardig voor een democratische partij. Julien Borremans betreurt de gang van zaken.

0476 97 78 24

Wie zonder zonde is blablabla eerste steen... jajaja... maar wat willen de heren en dames n-va'ers hier eigenlijk mee bereiken? Dit is nu eens echt iets wat er bij mij niet ingaat... en als het zo is dat het is omdat hij samenwerking bepleit met het vb en omdat hij is komen spreken op een colloquium van ons.... waarom dan gooien jullie pakweg Jan Jambom er ook niet uit?
openlijk separatisme, dat moet er nog uit ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 15:37   #3
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

sociaal-flamingant en samenwerken met LDD ?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 15:44   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
openlijk separatisme, dat moet er nog uit ...
Stilaan moet nu toch ook wel voor de blinden duidelijk worden waar Bart "we zijn geen separatisten" De Wever voor staat.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 15:46   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stilaan moet nu toch ook wel voor de blinden duidelijk worden waar Bart "we zijn geen separatisten" De Wever voor staat.
wsl

maar als die hun ogen open gaan, stemmen ze wsl gewoon terug CVP volgende keer
Oud 23 maart 2010, 16:39   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Komen er een boek en een verfilming?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 18:01   #7
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wsl

maar als die hun ogen open gaan, stemmen ze wsl gewoon terug CVP volgende keer
Zodat het VB terug een monopolie krijgt op alles wat met Vlaanderen en Vlaamsgezindheid geassocieerd kan worden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 18:53   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zodat het VB terug een monopolie krijgt op alles wat met Vlaanderen en Vlaamsgezindheid geassocieerd kan worden?
Liever niet, maar dat betekent nog lang niet dat datzelfde monopolie dan maar aan N-VA moet worden overgelaten.

Ik vind het echt jammer dat ik zo'n gloeiende hekel heb aan het opgeven van mijn relatieve anonimiteit en privacy, en zo gehecht ben aan rust en kalmte.

De enige bijeenkomsten van grotere groepen individuen die ik niet graag ontloop, zijn de markt en concerten van relatief onbekende musici.

Was ik wat minder 'mensenschuw', dan was ik allang in de politiek gestapt, want ik kan niet bepaald beweren dat ik van oordeel ben dat 'men' goe bezig is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 maart 2010 om 18:54.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 18:56   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Liever niet, maar dat betekent nog lang niet dat datzelfde monopolie dan maar aan N-VA moet worden overgelaten.

Ik vind het echt jammer dat ik zo'n gloeiende hekel heb aan het opgeven van mijn relatieve anonimiteit en privacy, en zo gehecht ben aan rust en kalmte.

De enige bijeenkomsten van grotere groepen individuen die ik niet graag ontloop, zijn de markt en concerten van relatief onbekende musici.

Was ik wat minder 'mensenschuw', dan was ik allang in de politiek gestapt, want ik kan niet bepaald beweren dat ik van oordeel ben dat 'men' goe bezig is.
²
en voor z&g te troosten, ik vind dat zowel van nva als van vb op t moment hoor
Oud 23 maart 2010, 19:05   #10
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Zoals vaak heeft de waarheid vele gezichten. Ik hoop dat de N-VA zelf ook haar versie van de feiten naar buiten brengt.

(edit). J. Borremans, de man die op nauwelijks twee jaar tijd van het verwijt dat Bart De Wever te rechts was, opschoof naar een oproep tot samenwerking met het Belang.

Laatst gewijzigd door backfire : 23 maart 2010 om 19:10.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 19:25   #11
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zoals vaak heeft de waarheid vele gezichten. Ik hoop dat de N-VA zelf ook haar versie van de feiten naar buiten brengt.

(edit). J. Borremans, de man die op nauwelijks twee jaar tijd van het verwijt dat Bart De Wever te rechts was, opschoof naar een oproep tot samenwerking met het Belang.
En dat is niet zijn eerste bocht. Alleen: de manier waarop N-VA hierop reageert is nogal straf. Het gaat hier wel over de consequentie als N-VA tegen het cordon sanitaire is.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 19:28   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En dat is niet zijn eerste bocht. Alleen: de manier waarop N-VA hierop reageert is nogal straf. Het gaat hier wel over de consequentie als N-VA tegen het cordon sanitaire is.
Er zit hier op het forum iemand die daar ook wel het nodige over kan vertellen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 19:33   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Eerst op het matje:

Nadien de straat op:

Persbericht 20/3/2010

J. Borremans:
“Ach, dit zat er aan te komen. Maar de ondemocratische, Nacht-und-Nebel stijl verrast me toch. De N-VA stelt zich naar buitenuit verlicht en breeddenkend op, maar binnen is er geen plaats voor debat. Men handhaaft er een kadaverdiscipline. Er leeft binnen de partij nochtans een brede stroming die zich distantieert van het maatschappelijk conservatisme van Bart De Wever en diens koudwatervrees inzake échte Vlaamse onafhankelijkheid..
Ook groeit het idee aan de basis dat een strategisch front van de drie V-partijen noodzakelijk is. Het heeft geen zin om het Vlaams Belang verder te demoniseren, zeker niet als de Valkeniers-lijn verder wordt doorgezet.
Allicht zal het bij mijn ontslag niet blijven. De radicale Vlaams-republikeinen moeten zich beraden over de vraag of er binnen N-VA nog wel plaats is voor hen.”

Julien Borremans beraadt zich over zijn politieke toekomst en is niet van plan zijn mandaat ter beschikking te stellen. Hij wil zijn engagement afmaken en ziet binnen de N-VA geen geschikte opvolger.

0476 97 78 24

Olijke Bart en de media zijn nu eenmaal onafscheidelijk. Bartje wil steeds op het voorplan komen in de media. Allemaal weinig ernstig. En dat soort mensen dragen nu bestuursverantwoordelijkheid... Niet te verwonderen dat alles in het honderd loopt in de Vlaamse regering.

Weinig ernstig.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 22:27   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal zou dat toch moeten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 06:23   #15
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

BDW kan niet anders dan elkeen van zijn partij die streeft naar samenwerking vd niet traditionele Flamingante partijen, het VB in bijzonder , eruit te gooien , zoniet riskeert hij de steun vd media te verliezen.

Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2010 om 06:23.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 06:53   #16
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er zal wel meer aan de hand zijn dan wat die borremans beweerd.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 10:54   #17
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
D�*t, mijn beste, is een goede opmerking. Ik verdenk er de partij van om intern even hard vast te houden aan dat cordon als dat ze het in het openbaar veroordelen.
Oud 24 maart 2010, 10:57   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
D�*t, mijn beste, is een goede opmerking. Ik verdenk er de partij van om intern even hard vast te houden aan dat cordon als dat ze het in het openbaar veroordelen.
²
Oud 24 maart 2010, 11:29   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zeker nu, nu dat ze van de Belgische vetpotten hebben mogen proeven van de CD&V.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 12:52   #20
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En zeker nu, nu dat ze van de Belgische vetpotten hebben mogen proeven van de CD&V.
Het VB heeft zijn pijlen nu gericht op China las ik vandaag in de krant. Wat Fliere Flup toch allemaal niet uit zijn mouw moet schudden om nog aandacht te kunnen krijgen.

T'es erreg. Iejl erreg.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 12:52.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be