![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Eerst op het matje:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...d-gedrag.dhtml Nadien de straat op: ----- Original Message ----- From: [email protected] Subject: persmededeling Date: Sat, 20 Mar 2010 10:51:41 +0000 Persbericht 20/3/2010 N-VA sluit activist Julien Borremans uit de partij Vandaag, 19/3/10 werd Julien Borremans, OCMW-mandataris te Geraardsbergen, ervan op de hoogte gebracht dat de “Verzoenings- en Tuchtcommissie” van de N-VA hem uit de partij heeft gezet, en dit via een besloten vergadering zonder zijn aanwezigheid. Julien Borremans staat binnen en buiten de partij bekend als sociaal-flamingante activist. In de regio Geraardsbergen was hij bovendien pleitbezorger van een brede Vlaamse alliantie tussen de drie VL-partijen op locaal niveau, en publiceerde hierover een aantal opiniestukken. J. Borremans: “Ach, dit zat er aan te komen. Maar de ondemocratische, Nacht-und-Nebel stijl verrast me toch. De N-VA stelt zich naar buitenuit verlicht en breeddenkend op, maar binnen is er geen plaats voor debat. Men handhaaft er een kadaverdiscipline. Er leeft binnen de partij nochtans een brede stroming die zich distantieert van het maatschappelijk conservatisme van Bart De Wever en diens koudwatervrees inzake échte Vlaamse onafhankelijkheid.. Ook groeit het idee aan de basis dat een strategisch front van de drie V-partijen noodzakelijk is. Het heeft geen zin om het Vlaams Belang verder te demoniseren, zeker niet als de Valkeniers-lijn verder wordt doorgezet. De top wil daar niet van weten en heeft zich, in de euforie van de verkiezingsoverwinning, uitgeroepen tot de enige politieke spreekbuis van de Vlaamse beweging. Allicht zal het bij mijn ontslag niet blijven. De radicale Vlaams-republikeinen moeten zich beraden over de vraag of er binnen N-VA nog wel plaats is voor hen.” Julien Borremans beraadt zich over zijn politieke toekomst en is niet van plan zijn mandaat ter beschikking te stellen. Hij wil zijn engagement afmaken en ziet binnen de N-VA geen geschikte opvolger. Julien Borremans was jarenlang actief in de Volksunie en vervolgens binnen de N-VA. Hij heeft nooit een andere partij gekend. Het klopt dat er met de voozitter van de plaatselijke afdeling communicatiestoornissen waren, maar Borremans weigert te aanvaarden dat dit de basis kan zijn van een uitsluiting. Hij maakt gewag van een laffe sluipmoord, waarbij de ware redenen niet worden weergegeven. Ook de wijze woorop de procedure is hoogst eigenaardig voor een democratische partij. Julien Borremans betreurt de gang van zaken. Contact: [email protected] 0476 97 78 24 Wie zonder zonde is blablabla eerste steen... jajaja... maar wat willen de heren en dames n-va'ers hier eigenlijk mee bereiken? Dit is nu eens echt iets wat er bij mij niet ingaat... en als het zo is dat het is omdat hij samenwerking bepleit met het vb en omdat hij is komen spreken op een colloquium van ons.... waarom dan gooien jullie pakweg Jan Jambom er ook niet uit?
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() sociaal-flamingant en samenwerken met LDD ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komen er een boek en een verfilming?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het echt jammer dat ik zo'n gloeiende hekel heb aan het opgeven van mijn relatieve anonimiteit en privacy, en zo gehecht ben aan rust en kalmte. De enige bijeenkomsten van grotere groepen individuen die ik niet graag ontloop, zijn de markt en concerten van relatief onbekende musici. Was ik wat minder 'mensenschuw', dan was ik allang in de politiek gestapt, want ik kan niet bepaald beweren dat ik van oordeel ben dat 'men' goe bezig is.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 maart 2010 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en voor z&g te troosten, ik vind dat zowel van nva als van vb op t moment hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Zoals vaak heeft de waarheid vele gezichten. Ik hoop dat de N-VA zelf ook haar versie van de feiten naar buiten brengt.
(edit). J. Borremans, de man die op nauwelijks twee jaar tijd van het verwijt dat Bart De Wever te rechts was, opschoof naar een oproep tot samenwerking met het Belang.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 23 maart 2010 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit hier op het forum iemand die daar ook wel het nodige over kan vertellen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Weinig ernstig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() BDW kan niet anders dan elkeen van zijn partij die streeft naar samenwerking vd niet traditionele Flamingante partijen, het VB in bijzonder , eruit te gooien , zoniet riskeert hij de steun vd media te verliezen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2010 om 06:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Er zal wel meer aan de hand zijn dan wat die borremans beweerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() D�*t, mijn beste, is een goede opmerking. Ik verdenk er de partij van om intern even hard vast te houden aan dat cordon als dat ze het in het openbaar veroordelen.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
T'es erreg. Iejl erreg. Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2010 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |