![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samengevat:
voor de periode dat de buitenlander moet doorbrengen in een gevang in zijn thuisland, zou ons belastingsgeld als volgt toegekend worden: - dat buitenland, om de kosten van hun gevang te dekken: 50 € - spaarboekje van de krimineel: 13 € - (maakt een winst uit tegenover nu, van 63 €, vermits een gevangene 126 € per dag kost in een gevang van hier) Maar één vraag van mijnentwege: hoeveel krijgt het slachtoffer ??????? (afgezien van het feit dat misdaad niet zou mogen lonen: ik ben een werkloze sukkelaar in het verre land x, ik kom illegaal naar hier, pleeg een misdrijf met de bedoeling om van het sisteem te genieten .... en ik verdien meer dan mijn broer die thuis gebleven is, maar hard moet werken ...) Ik ben wel voorstander om buitenlanders te verplichten naar een gevang te gaan in hun thuisland (mits akkoord met dat land), en daarvoor dat land fatsoenlijk te vergoeden. Zo kreëeer je werkgelegenheid in dat land (sipiers ...), ik gun ze dat. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100413_029 titel: CD&V: 'Gevangenen met zakgeld naar hun thuisland terugsturen' stukje tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de ene kant ben ik er ook voor te vinden aangezien het ons minder kost en op die manier kunnen we de autochtone criminelen ook hun straf laten uitzitten. Aan de andere kant zie ik niet in waarom er 13 euro per dag op de rekening van een crimineel gestort zou moeten worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 13 euro per dag, ach gezellig, een schoolverlater krijgt evenveel van de RVA ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Diegenen van "buitenlandse origine" vormen toch nog niet de helft van onze bevolking dacht ik, terwijl ze wel voor bijna de helft de gevangenissen vullen, alle gegoochel met zogenaamde "nieuwe Belgen" ten spijt... En voor de kostprijs hoeven we het ook niet te laten. O ja! We vergeten er nog de kosten bij te doen voor de vele "asiel"zoekers, oa voor diegenen waarvoor er geen plaats is! En de kosten van de velen die hier al zijn maar wellicht voor het grootste deel van hun leven hier hun "inkomsten" uit ons ocmw zullen halen. Waarmee ik niet bedoel dat deze laatste groepen ook allemaal bajesklanten zijn! En voor wat betreft naar de gevangenis vliegen van het land waar ze vandaan komen of eigenlijk thuis horen (diegenen die hier "geboren zijn" maar evengoed vreemdeling blijven)... - de landen waar die lieden vandaan komen moeten niet "de keuze" krijgen of ze hun eigen onderdanen nog terug willen of niet! Anders gewoon geen vreemdelingen uit dat land meer binnenlaten, ze zullen het rap snappen! - vreemdelingen die hier aankomen moeten de eerste tien jaar zorgen dat ze niet voor ernstige feiten voor het gerecht moeten komen (belet hen niet "Belg" te worden, maar dat kan ook weer ontnomen worden!) Wie zich "normaal" gedraagt heeft daar dus geen enkel probleem mee! - vanzelfsprekend moeten wij de kosten niet dragen van hun verblijf in hun gevangenis in het land van herkomst. Hun familie doet wat ze wil: blijven of vertrekken. enz Zo "onmogelijk" is dat toch niet! Laatst gewijzigd door andev : 13 april 2010 om 15:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misdaad loont in den belziek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() En dat is dan 13 euro per dag? Maal hoeveel gevangen?
![]() Welke debiel heeft dat uitgevonden, die "verwijderingsvergoeding"? EDIT: ok, heb nu het stukje tekst gelezen. Dus groot licht Beke stelt voor om de gevangen 13 euro per dag te geven als ze hun straf in 't buitenland gaan uitzitten? Waarom zouden we dat doen, 13 euro geven aan die gevangenen? Laatst gewijzigd door Sammael : 13 april 2010 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Niet echt nee.
Bon, ik zal dat stukske Beke dan maar toevoegen aan mijn lijstje "politiekers waarvan ik graag eens de nek zou omwringen". Moest hij nu zeggen 63 euro per dag voor het land waar ze naartoe gaan, maar 50 euro voor het land en 13 euro voor de gevangene? Op sommige fora is er een smileyke van een ventje dat zijn hoofd tegen de muur slaat; ik heb dat nu nodig om mezelf uit te drukken. Laatst gewijzigd door Sammael : 13 april 2010 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Weer zo'n voorstel dat zo gek is dat het maar uit 1 land ter wereld kan komen: Belgique.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Als je dan 8 keer geregistreerd zou zijn onder een andere naam heb je meer dan een gemiddeld inkomen per maand.
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Er lijkt me geen reden om met 'Belgique' het franstalige deel van het land te benadrukken, daar het voorstel van een CD&V-lid komt. Dat type zou immers ook in een autonoom Vlaanderen kunnen rondlopen.
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Het terugsturen naar hun land van herkomst, was dat niet een VB-voorstel?
Alleen was dat nogal populistisch, en zoals steeds niet concreet uitgewerkt. Er is een poging gedaan om een akkoord te sluiten met Marokko om gevangenen terug te sturen, maar dat is nog steeds niet in voege. Mogelijks door de kosten die marokko moet dragen. Ook gevangenen hebben rechten, en men kan die niet deporteren zonder hun toestemming. Dus twee wortels: geld voor de overheid om verdragen gemakkelijker te sluiten. geld voor de gevangene om zijn instemming te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Andere Belgen die in een illegale VS-basis worden vastgehouden en gefolterd krijgen die vergoeding eveneens niet. Let er wel op dat de vergoeding die je gaat betalen aan wapen- en drughandelaars dus ook ten goede gaat komen aan de Belgen in Guantanamo of een ander geheim VS-pretpark.)
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een zoveelste bewijs dat ze niet meer weten van wat hout pijlen maken. Hier geraakt niks maar ook niks definitief opgelost. En alle problemen stapelen zich op en worden erger en erger. OT maar het heeft er mee te maken. Turtelhaarbos vroeg zich vandaag nog af HOE die jongeren naar school te krijgen of van straat af te krijgen. Wij MOETEN naar school en die dus niet? Zou de reden kunnen zijn dat wij Belgen zijn? Wat zou die inzet van de politie in Sint-Gillis ons weer gekost hebben? Laatst gewijzigd door Tejokus : 13 april 2010 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben ook benieuwd of dat gespuis de rekening van de brandweer geprensenteert krijgt zoals die vrouw die een zwaar ongeval met haar fiets had en waarvan de brandweer de bloedsporen van het wegdek moest verwijderen. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2010 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |