![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We horen hier regelmatig nationalisten pleiten voor een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel. Ook horen we hier steevast geklaag over hoe vuil, lelijk, gevaarlijk en onbetekenend Brussel wel niet is. Keer op keer wijzen internationale studies uit dat dit larie is en vandaag wordt dat nog eens bevestigd:
http://www.standaard.be/artikel/deta...R&word=brussel Een bloemlezing: "Dat blijkt uit het Wealth Report 2010 van vastgoedconsultant Knight Frank en Citi Private Bank. Elk jaar screenen onderzoekers de wereldsteden op basis van de economische activiteit, de politieke macht, het kennisniveau (opleidingsniveau van de bevolking, universiteiten en hogescholen) en hoe de stad die kennis wereldkundig maakt via de media, en - last but not least - de levenskwaliteit (veiligheid, cultureel aanbod, klimaat)." Of: "Alles samen doet Brussel het beter dan vorig jaar: qua economische activiteit prijkt het nu op plaats 15 in de top 40 en voor het kennisaspect staat het op 14. Voor de levenskwaliteit strandt Brussel zelfs op een zucht van de top 10, op plaats 11. 'Brussel is en blijft een strategische stad voor al wie een belangrijke positie bekleedt én geld heeft', zegt Bailey." Nu hoort u het eens van een ander |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() tja, vlaams nationalisten, het aloude verhaal van de zure druiven.
Ik kan me nog herinneren dat ze op elke meeting zeiden Brussel nooit los te laten. Ondertussen beseffen ze dat brussel niet voor vlaanderen kiest, maar onafhankelijk wil blijven, en staat Brussel de realisatie van hun natte droom in de weg en maken ze een bocht. Mensen met enig verstand geven Brussel niet op, als marketing naam, uithangbord voor de wereld. Vlaams nationalisten willen dat niet zien, en maken Brussel liever zwart omdat ze louter emotioneel hun doel nastreven, zonder enige economische onderbouw. Het totaal onbreken van een kosten/batenanalyse van een onafhankelijk vlaanderen spreekt voor zichzelf. Ze willen het gewoon niet realistisch en economisch bekijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard zal de volledige Vlaamse administratie uit Brussel weggetrokken worden naar een Vlaamse stad of steden. Tel daarbij het derde deel dat Brussel dan opzich neemt van de Belgische schulden en iedereen zal tevreden zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hebben we bvb al uitgemaakt welke stad we dan tot hoofdstad gaan bombarderen? Hebben we al een verdeelplan over welke steden de vlaamse administratie gaat verdeeld worden? maw welke steden zullen baten/lasten ondervinden? Hebben we met de andere gewesten dan al een verdeelsleutel afgesproken voor de schuld? Of neem je gewoon aan dat het zo zal zijn? Tenzij u hierop een bewijsbaar antwoord hebt, bevestig je alleen maar mijn stelling, dat men als kippen zonder kop naar een emotioneel doel streeft, los van elke realiteit en economische werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, u gaat ervanuit dus dat Brussel zich van Vlaanderen zal afscheiden? Omdat we een andere hoofdstad moeten kiezen? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 maart 2010 om 17:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en zelfs meer willen uitbreiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik u dan vragen hoe bereikbaar leuven dan wel is vanuit oost en west vlaanderen, antwerpen ? Of gaan we via brussel blijven gaan? Citaat:
Citaat:
Mijn wensdromen? Hoe lang gaan jullie nog jullie kop in het zand blijven steken, en iedereen die een fatsoenlijke studie wil vooraf voor belgicist of zo verslijten. Moet vlaming dan echt het synoniem van dommekloot worden? Laatst gewijzigd door spherelike : 24 maart 2010 om 17:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar spreek ik ten andere in jouw naam ? Heb jij dan al een kosten/baten van een onafhankelijk vlaanderen? Ik vraag het al jaren vergeefs kan u me helpen? Laatst gewijzigd door spherelike : 24 maart 2010 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u toch zo goed weet wat mijn droom zou zijn, waarom zit u dan nog op een forum? U legt andere mensen woorden in de mond, en gaat dan vol trots die woorden counteren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U vroeg om niet in uw naam te spreken, ook al werd die niet genoemd en was het geen antwoord op een post van u. Dat u of iemand anders zich aangesproken voelt als ik het over vlaams nationalisten heb, moet ik me zelfs niet aantrekken. Ik hoef mij niet te verdiepen in de idee fixes van iedere forumganger. Ik heb niemand ook maar enig woord in de mondgelegd, aangezien ik geen enkele naam genoemd heb. Blijkbaar voelde u zich wel persoonlijk aangesproken, vandaar mijn deductie over uw droom. U mag ten andere nog altijd die uitgewerkte studie over de haalbaarheid, kosten/baten, swot of wat dan ook vermelden om alsnog mijn volledig ongelijk te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt je diezelfde zever zelf soms niet moe?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 maart 2010 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik merk dat u niet in staat bent om te repliceren op berichten van personen en dat u dus maar moet overgaan tot het projecteren van een bepaald beeld op "de Vlaams-nationalisten", zodat u tenslotte dat zelf gecreëerde beeld kan gaan aanvallen. De zogenaamde stropoppendiscussie. Behalve wat intellectuele masturbatie brengen zo'n discussies zelden iets bij.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet echt, ik vind vlaanderen, en de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen te belangrijk om over telaten aan de huidige vlaams nationalisten. Die geven duidelijk aan geen onderbouwd dossier te hebben ondanks dat het het hoofdpunt van hun partijprogramma is.
U mag gerust "geloven" want dat is het tot nader order, dat het allemaal in orde komt, ik zie liever een studie, cijfers, akkoorden,.... om een beslissing van dergelijke omvang te onderbouwen. De meeste nationalisten zouden tenandere beroepshalve nooit dergelijke niet onderbouwde dossiers een kans geven, maar als het "vlaanderen" betreft hoeft dat blijkbaar allemaal niet meer. Dan zijn mensen met vragen ineens belgicisten. Eigenlijk een kinderachtige reactie op het besef dat de noodzakelijke onderbouw inderdaad ontbreekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |