![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Of wie is er allemaal kwaad omdat hij geen zakgeld krijgt?
Reacties misschien in uw krant of televisie? "Dit is een overwinning voor ons allemaal" Dat was volgens mij de beste uitspraak en mogelijke reactie. Met deze beslissing geeft de politiek zich een kans om opnieuw dichter bij de burger te komen. Iets wat bij de Overheden volledig spoorloos was geworden de afstand werd steeds groter. Ondertussen leert men in Vlaanderen hoe men moet omgaan met klachten, deze dienst heet de “klachtenbehandeling”. In Blankenberge hebben de staddiensten zich al verscheidene keren verontschuldigt. Helaas nog niet tegenover mijn vriend “ de Blankenbergse stalker”. Terwijl dat iedereen weet dat de talrijke mails alleen maar een reactie waren op de opvolgende “dagorde” van de gemeenteraden van Blankenberge. Mijn vriend reageerde gewoonweg op een van de punten die naar zijn mening niet in orde waren. Meestal over het openbaar domein waarin hij zich ging verdiepen. Ik ben er van overtuigd dat niemand zo een collectie heeft verzameld als hij, aan rechtspraak en rechtsleer en auteurs. Gaande van het “Romeinse recht tot de Franse revolutie en met de het brengen van de “Code Napoléon” welk ons “Burgerlijk recht” werd. Franse wetgeving die gedeeltelijk vandaag nog altijd van toepassing is omdat ze “imprescriptible” is. Maar dat net zoals inaliénable (onvervreemdbaar) zijn schijnbaar zaken die niemand interesseert, omdat het goederen zijn waarvan men zegt dat zij geen eigenaar hebben. Dat is juist, zij behoren niet tot mij of U maar ook niet tot de Overheden. Nee, zij zijn van ons allen. Verscheidene artikels van het B.W. bevestigen en geven daar kracht aan net zoals de talrijke (meer dan 100) arresten van het “Hof van Cassatie”. Wat kan men zeggen van een staat die geen rekening meer houdt van verworven rechten waarvoor er vroeger jaren een revolutie voor is ontstaan. Is deze “oplichting” van gemeenschapsgoederen (openbaar domein) zoals in het Leopoldpark allemaal bedrog. Waarom laat iedereen dit verder bestaan, waarom wordt mijn vriend de “Blankenbergse stalker” niet vrijgesproken, hij die alleen maar de waarheid vertelde in zijn mails. Waarom krijgt zijn vereniging het gebruik van het openbaar domein dat bestemd is voor allen niet terug in bezit? Waarom mag dat gesjoemel in West-Vlaanderen verder doorgaan? Hoe lang mag dat Parkgebied en park nog in bezit blijven van plaatselijke politieke vrienden. Waarom doen de partijen die de coalitie vormen niets aan dit bedrog en voor mijn vriend geen enkele rechtszekerheid. Dat open-vld zowel op Vlaams niveau (vroeger Vlaamse regering) als lokaal niets doet is een feit. Maar waarom de coalitie partner CDenV en NV&A niets doen dat is een democratisch raadsel. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...g_burgemeester Wie gaat dat park terug "buiten de handel" stellen en die profiteurs die een concessie in handen hebben voor twee keren niets, naar privé gronden sturen waar zij thuis horen. Wie heeft de politiek moed, het zou ons terig vertrouwen geven in een zekere politiek. Waar blijft de nieuwe minister opvolger van Marino Keulen die de gaanse tijd niets wilde ondernemen tegen zijn partijgenoot van Blankenberge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Loopt die tunnel tot in Blankenberge ?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raspoutine,
Weet jij waar je je vriend "de blankenbergse stalker" voor mijn part stilaan kunt gaan steken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris