Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2010, 17:15   #1
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard Peter R. De Vries: Nederland moet voorbeeld nemen aan Belgische pers

Citaat:
En dan heb je natuurlijk ook nog de schriftgeleerden van de NVJ, de Nederlandse Vereniging van JOURNALISTEN, die ook meteen klaar stond met een verklaring dat ik het aanzien van de onderzoeksjournalistiek schaadde met het negeren van het vonnis. Het is dezelfde NVJ die zweeg toen ik als journalist tot twee keer toe op straat werd aangevallen en gemolesteerd vanwege het werk dat ik doe. En evenmin heb ik de NVJ gehoord toen ik veelvuldig werd bedreigd met de dood omdat ik als journalist alleen maar verbaal stelling nam tegen Wilders en zijn PVV. Nee, wat dat betreft heb ik zelf meer respect voor de vaak verguisde en belachelijk gemaakte Belgische pers, die het niet pikte toen er een gerechtelijk verbod kwam om een foto van seriemoordenaar Marc Dutroux te publiceren – de Belgische Koos H. – en dit massaal negeerde. Soms moet je in opstand komen. Soms moet je een rechterlijke uitspraak durven negeren. Soms moet je je natuurlijke volgzaamheid laten varen. Kan de pers in Nederland nog iets van leren.
Peter R. De Vries in een persoonlijk relaas naar aanleiding van de Koos H. reportage van gisteravond:

http://www.peterrdevries.nl/cover/wi...aadjournalist/

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 19 april 2010 om 17:21.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 00:12   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De NVJ - hij (P.R. de V.) weet heel goed dat het een vrij krachteloze en zieltogende organisatie is die, nu de meeste dagbladen in een klein aantal conglomeraten zijn opgegaan, weinig meer in te brengen heeft.
Ik heb het idee dat er velen zijn die erg last hebben van een jalousie de metier en de vele aandacht voor zijn programma's niet al te serieus nemen.
De zaak met het meisje Holloway in combinatie met dat pooiertje uit Aruba - als je het goed bekijkt is het crême Chantilly, veel lucht en weinig massa.
Het bewuste pooiertje loopt nog steeds vrij rond ondanks al het geld dat is besteedt aan uitzendingen en reizen. De zaak is nog steeds niet opgelost.

Dat er héél wat mis is bij het OM weten we al lang. Maar we kunnen er niets tegen ondernemen want een daadkrachtige minister van justitie is er niet - en zoal die er zou zijn werken talloze criminele ambtenaren tegen hem.
Oud 20 april 2010, 13:45   #3
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Het roer moet dus flink om op Justitie zowel in de Noordelijk-en Zuidelijke Nederlanden.
Schijnbaar heeft de Witte mars nog niet genoeg effect gehad.
Tijd voor een tweede met ook in herinnering Milly Boele.
Hopelijk stopt Peter R niet met zijn werk, das juist wat die gasten willen.
Mensen als hem zijn hard nodig.
Dus Peter R de Vries, ga door !!!
Oud 8 juni 2010, 07:22   #4
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Door: Novum, Vernieuwd: 8-6-2010

Van der Sloot bekent moord Flores
(Novum) - Joran van der Sloot heeft de moord op Stephany Flores bekend. Dat heeft politiekolonel Abel Gamarra van de Peruaanse politie bevestigd.

Hij heeft de moord volgens Peruaanse media vorige week zondag om 08.11 uur gepleegd omdat Flores op zijn laptop informatie over Natalee Holloway had gezien.

Van der Sloot had net een kop koffie gedronken. Toen hij terug op zijn kamer kwam zag hij dat Flores op zijn laptop keek. Hij reageerde heftig en kneep volgens de Peruaanse krant El Commercio haar nek dicht.

Om 08.56 uur verliet hij het hotel met al zijn bezittingen, inclusief laptop. De informatie op de laptop wordt nu geanalyseerd door de Peruaanse politie. Op een video op de website van de krant zijn beelden te zien van agenten die de laptop openklappen, met een beteuterd kijkende Van der Sloot op de achtergrond.
http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/ar...ntid=153687277

Voilá se, ze hebben hem. Maar dat wist PR de Vries allang en heeft de autoriteiten voorzegd.
Ze zouden eens wat meer naar hem moeten luisteren. Hij lijkt meer een profiler dan journalist.
En Joran mag voor de rest van zijn leven brommen. Hopelijk laten ze die never, nooits, jamais meer vrij.
Oud 8 juni 2010, 07:58   #5
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Peter R. De Vries in een persoonlijk relaas naar aanleiding van de Koos H. reportage van gisteravond:

http://www.peterrdevries.nl/cover/wi...aadjournalist/
Zou die man tot een ander soort relaas in staat zijn?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 08:25   #6
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En Joran mag voor de rest van zijn leven brommen. Hopelijk laten ze die never, nooits, jamais meer vrij.
Ik hoop het ook. Hij heeft al teveel geluk gehad, en teveel levens verwoest.

De waanzin bij onze noorderburen is er trouwens niet naast: massa's mensen geloven in de onschuld van "onze Joran". De wildste complottheorieën worden erbij gesleurd, van de FBI tot de CIA, de Peruviaanse politie is incompetent en compleet corrupt, de camerabeelden werden vervalst, de hoteluitbaters zitten in het complot, de moeder van Natalee Holloway zou een duistere rol spelen enz.

Pure waanzin daar in het voor de rest nuchtere Nederland. Enkele jaren geleden wou men hem nochtans nog aan de hoogste boom opknopen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 08:56   #7
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

De waanzin bij onze noorderburen is er trouwens niet naast: massa's mensen geloven in de onschuld van "onze Joran". De wildste complottheorieën worden erbij gesleurd, van de FBI tot de CIA, de Peruviaanse politie is incompetent en compleet corrupt, de camerabeelden werden vervalst, de hoteluitbaters zitten in het complot, de moeder van Natalee Holloway zou een duistere rol spelen enz.

Pure waanzin daar in het voor de rest nuchtere Nederland. Enkele jaren geleden wou men hem nochtans nog aan de hoogste boom opknopen.
Euhm, onze bronnen verschillen duidelijk (geenstijl?)

De moeder van Holloway heeft hij trouwens ook nog ns afgeperst om de plaats van het lijk te verklappen
Hoe ziekelijk kan je zijn? Die gaat er aan.
hIj probeert ondertussen wel voor doodslag ipv moord te gaan (8-25 ipv 35 max)

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 09:42   #8
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van wat ik nu hoor willen mensen hem ook alleen maar aan de hoogste boom knopen. Ik zelf kan enkel blij zijn dat wij als nieuwslezers van die amateur af zijn, hoeven we ons niet meer groen en geel te ergeren dat een sukkel die gewoon bekent en kennelijk ook nog eens bewijs op zijn laptop had staan vrijuit kan gaan en elders weer amateuristisch kan doorcriminelen.
Oud 8 juni 2010, 09:48   #9
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Euhm, onze bronnen verschillen duidelijk (geenstijl?)
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments
Hoe bedoel je ? Ik heb vooral gekeken op een forum (ben de naam kwijt en dankzij mijn overijverige cookie- en historyverwijderaars vind ik het niet meer terug) en ook op de site van de Telegraaf, en het viel zeer erg op hoe verdedigd hij werd.

Hier een zeer kleine greep die een goed beeld geven van de paranoia van blijkbaar veel Nederlanders:

Citaat:
sterke vermoeden dat dit in scene gezet is en hij het dit keer helemaal niet gedaan heeft. do not trust the FBI!!

Citaat:
Dat Joran vd sloot niet helemaal zuiver is daar is geen twijfel over mogelijk, maar net als in aruba klopt er hier weer het een en ander echt niet.
Citaat:
Voor diegene die niet geloven in het erin luizen van mensen? Kijk eens naar de film Rendition met Reese Witherspoon en Jake Gyllenhal...en je gaat die gasten met andere ogen bekijken, geloof me
Citaat:
Had ook meteen het gevoel dat dit niet klopt.
Citaat:
hij moet gestraft worden voor de zaak nathaly, maar aan deze zaak klopt volgens mij iets niet . Het hele circus de opnames die niet kloppen. (is hij er nu echt ingeluisd)?
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd.....ik vind Joran een stiekem gluiperig eng mannetje en ben er ook echt van overtuigd dat hij Natalee heeft vermoord en dus daar moet hij ABSOLUUT voor boeten MAAR.....ik denk niet dat hij dit meisje heeft vermoord,ik denk echt dat iemand dit gepland heb,
Citaat:
Allereerst, ik mag die Joran v/d Sloot helemaal niet, een arrogant door zijn vader altijd in bescherming genomen ventje, da's mijn beeld. Maar.... als ik lees dat de FBI zich al jarenlang bemoeid met Joran's gangen dan krijg ik kriebels. Dan geef ik dat joch de voordeel v/d twijfel, trouwens vinden jullie deze foto niet erg veel lijken op die van Lee Harvey Oswald vlak voor hij werd vermoord.. Standaard opstelling?
Citaat:
Is Stefany wel dood?
Citaat:
ik vind het een ongeloofelijke loser die gozer, maar dit zaakje stinkt ontzettend.
Citaat:
Dat er nu nog mensen twijfelen aan een setup van de FBI? Wordt steeds meer duidelijk dat dit vuil spel is van de FBI (Holoways). Barbertje moest hangen. De zogenamde afpersing is ook een initiatief van de FBI. Zij hebben JvdS (via Holloway)benaderd met het aanbod van $250.000 voor informatie. Onmiddellijke aanbetaling van $25.000 (Ongevraagd). JvdS zelf oppakken wilden ze niet omdat dit al speelde. Tevens zelf geen vuile handen!!! Nu Peru de klos. Dit is helemaal in elkaar gestoken. Knap werk FBI!
Citaat:
Ook niet mag worden uitgesloten dat de geheime dienst Joran dit in de schoenen schuift.
Citaat:
Waarom zijn er geen beelden dat Joran met twee kopjes koffie de kamer inging.Er klopt geen barst van. Er zijn bewust beelden weggelaten.
Citaat:
Hier klopt iets niet ik denk dat hij eringeluist is door de FBI De FBI had hem eerder kunnen arresteren waarom hebben ze hem laten gaan amerikanen zijn niet te vertrouwen.
Citaat:
Joran is onschuldig. Hij is er ingeluisd door de autoriteiten daar. In de hotel kamer zijn er ook ramen waar iemand naar binnen kan zijn gegaan om het meisje je vermoorden. Hoeft niet perse via de voordeur.
Citaat:
Ik geloof er helemaal niks van dat hij het heeft gedaan...Als je kijkt op internet bij het profiel psychopaat, zoals deskundigen hem omschrijven gaan deze zelden over tot moord. En ik denk idd dat Holloway een ongeluk was en dat hij die in paniek weggewerkt heeft(stom maar goed)..hij is geen cold blooded moordenaar! Geloof ik echt niet...dit gedoe is echt een set-up!!
Citaat:
Volgens mij heeft Peter R de Vries hem er willen inluizen. Deze Joran is onschuldig. Hij moet door Maxim Verhagen zo snel mogelijk naar Nederland worden gebracht
Citaat:
Ik vind de gast een eikel, maar: hier klopt iets niet. De "Joran" die de kamer uitkomt is NIET Joran... Vergelijk de beelden, Joran heeft diepere inhammen in zijn haarlijn, niet zo'n zware wenbrauwen. FBI heeft het leuk voorbereid...
Citaat:
Joran is zwaar ingeluisd. Nederland haal hem hier terug. Hij is onschuldig.
Citaat:
Ben ik naast Rene de enige die het wel een beetje vreemd verhaal vind ? Eerst een perfecte moord zonder lijk en vervolgens een zo opzichtige moord ??
Citaat:
Tuurlijk is ie nog verdachte, maar er zijn net teveel toevalligheden en met z'n Holloway verleden heeft ie gewoon de schijn tegen.
Oud 8 juni 2010, 09:52   #10
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je ? Ik heb vooral gekeken op een forum (ben de naam kwijt en dankzij mijn overijverige cookie- en historyverwijderaars vind ik het niet meer terug) en ook op de site van de Telegraaf, en het viel zeer erg op hoe verdedigd hij werd.

Hier een zeer kleine greep die een goed beeld geven van de paranoia van blijkbaar veel Nederlanders:
Gewoon een linkje naar het artikel was voldoende hoor
Oud 8 juni 2010, 14:44   #11
D'ARTOIS

Standaard

We hebben niet alle feiten op een rij staan maar dat hij haar vermoord heeft zal het voorlopige onderzoed wel uitgemaakt hebben.
Toch kijk ik met afgrijzen hoe de Peruanen het bewijsmateriaal tegen dit pooiertje behandelen. Zonder blikken of blozen pakken ze met blote handen zijn laptop op waar allerhande bewijsmateriaal op kan zitten zoals vingerafdrukken en DNA materiaal van het meisje.

Dat het pooiertje het lichaam van het meisje Holloway ongemerkt en niet traceerbaar weg heeft kunnen werken dankt hij aan zijn talloze criminele vriendjes op dat evenzeer criminele eiland. Dat feit hoeft niemand te verbazen. Ook zijn overleden vader heeft behoorlijk wat invloed gehad op dat eiland en die ook gebruikt.
Dat hij nu de familie Holloway afperst is no shocking news - Joran is een crimineel. Hij is ook nooit van plan geweest de daadwerkelijk plaats van Nathalie' s lichaam te verraden, getuige zijn vlucht naar Zuid-Amerika.
Dat hij incriminerend materiaal over zichzelf op zijn meegebrachte laptop heeft staan, bewijst te meer dat hij niet helemaal in orde is.
Opvallend is dat hij precies de juiste weg heeft gevonden om een zo minimaal mogelijke straf te krijgen.
Daar komt nog bij dat vanuit NL met een op een hellend vlak zittende justitie, er wellicht gepoogd zal worden dit stuk menselijk afval in NL zijn straf uit te laten zitten.
Ik zou de vader van het meisje ernstig adviseren hem die uitweg niet te gunnen!

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 8 juni 2010 om 14:46.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 14:47   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Zou die man tot een ander soort relaas in staat zijn?
Oud 8 juni 2010, 15:02   #13
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dat hij incriminerend materiaal over zichzelf op zijn meegebrachte laptop heeft staan, bewijst te meer dat hij niet helemaal in orde is.
Niet noodzakelijk.
Zo'n dominant egotrippertje kan er niet tegen dat iemand aan zijn spullen komt.

Meer moet je daar soms niet achter zoeken.
Opsluiten , sleutel weg.
Oud 8 juni 2010, 16:01   #14
D'ARTOIS

Standaard

@ CDude

Volgens het relaas van zijn bekentenis doodde hij haar doordat ze ontdekte wie hij in feite was (door het Holloway materiaal op zijn laptop).
Of dit verhaal waar is? Joran is een pathologische leugenaar. Je kunt hem niet veroordelen op gedane uitspraken of bekentenissen. Van dat feit heeft hij driftig gebruik gemaakt zo er in Aruba de wil er al was om hem achter de tralies te krijgen. Ik denk het niet, zijn vader zat in het bank- en geldwezen en was bevriend met alle sleutelfiguren. Dat eiland leeft van witwassen en aanverwante dienstverlening en drijft voornamelijk op misdaadkapitaal. Daarin staat Aruba overigens niet alleen. Joran zal uit de coca wereld vermoedelijk wel namen kennen, getuige het feit dat hij 1e klas juridische hulp krijgt.
Het hele verhaal is nog te slecht voor een misdaadroman.
Toch vraag ik me af op P.R. de Vries niet nog een paar troefkaarten achterhoudt.
Oud 8 juni 2010, 16:16   #15
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat trouwens met dat "Joran"-gedoe ?

"Onze Joran" wordt verdacht van twee brutale moorden, het is misschien beter naar hem te verwijzen met zijn naam, dus gewoon van der Sloot ?

Niemand zegt Marc als men eigenlijk Dutroux bedoelt hoor. En ook bij Fourniret spreekt iedereen over Fourniret, niet over Michel.
Oud 8 juni 2010, 17:15   #16
D'ARTOIS

Standaard

Geen bijzondere reden maar Jóran pakt iets beter. Iedereen weet dan wie je bedoelt. Van der Sloot is een algemene naam.
Oud 8 juni 2010, 17:16   #17
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

PRDV is een mongool. Voila, my two cents.
Oud 8 juni 2010, 18:55   #18
kameleon
Minister

Standaard

Ik vind het toch maar raar dat de 10 minuutjes die hij weg is ze meteen van de gelegenheid gebruik maakt om op Joran zijn laptop te gaan.
Ten eerste is dat al heel onbeleefd, ten tweede wat ging ze daar zoeken ?
Het klinkt mij heel onwaarschijnlijk dat het meisje op zijn laptop is gegaan.

Joran heeft hier weer iets mooi verzonnen. Hij maakt er doodslag van i.p.v. moord. 'Ik heb het zo niet bedoeld' zegt hij zelf. Alles gebeurde in een opwelling.

In het dossier op Aruba heeft hij maar liefst 24 verschillende versies gegeven. Je weet dat hij gewoon staat te liegen, alleen kan je het niet bewijzen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:05   #19
kameleon
Minister

Standaard

Eerst was ze met messteken afgeslacht, dan een baseball bat, daarna een tennis racket en nu heeft hij haar nek dichtgeknepen.
Ach ja....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 19:16   #20
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Eerst was ze met messteken afgeslacht, dan een baseball bat, daarna een tennis racket en nu heeft hij haar nek dichtgeknepen.
Ach ja....
Maakt het uiteindelijk zoveel verschil ? Hij heeft bekend dat hij haar vermoord heeft - wie zag die plotwending aankomen ? - einde verhaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be