Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2010, 20:47   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard zou ik mijn moto taks wel betalen?

Zou ik mijn moto taks wel betalen?

Iedereen weet het. De autowegen liggen er na de winter 2009-2010 armzalig bij. Bijna dagelijks rij ik over snelwegen en nationale wegen met “kraters” die me doen denken aan het maanlandschap. Een diepe krater op de snelweg, in een bocht. Met de auto voel je dat. Met de moto ervaar je dat ……. En het kan uw leven kosten…….

Even een bocht nemen op twee wielen en op de ideale lijn een kanjer van een krater te verwerken krijgen. In het donker dan nog wel. Uw moto wordt naar het andere vak gedreven. Aan 120 km/uur op de autosnelweg met uw voorwiel net de rand van een krater aansnijden De moto gaat zijn eigen leven leiden en alle aandacht is nodig op dit te counteren. De klappen in het voorwiel en de polsen zijn iet aangenaam

Ik durf met het komende lenteweer bijna niet de moto uithalen om te gaan touren in de streek van Bouillon. Daar was het wegdek verleden zomer al op het randje af

Wat als ik weiger mijn moto taks te betalen, wegens onveilige wegen?
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 20:49   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Iedereen weet het. De autowegen liggen er na de winter 2009-2010 armzalig bij. Bijna dagelijks rij ik over snelwegen en nationale wegen met “kraters” die me doen denken aan het maanlandschap. Een diepe krater op de snelweg, in een bocht. Met de auto voel je dat. Met de moto ervaar je dat ……. En het kan uw leven kosten…….

Even een bocht nemen op twee wielen en op de ideale lijn een kanjer van een krater te verwerken krijgen. In het donker dan nog wel. Uw moto wordt naar het andere vak gedreven. Aan 120 km/uur op de autosnelweg met uw voorwiel net de rand van een krater aansnijden De moto gaat zijn eigen leven leiden en alle aandacht is nodig op dit te counteren. De klappen in het voorwiel en de polsen zijn iet aangenaam

Ik durf met het komende lenteweer bijna niet de moto uithalen om te gaan touren in de streek van Bouillon. Daar was het wegdek verleden zomer al op het randje af

Dat kunt U, maar dan moet U wel uw kenteken inleveren.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:13   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Blijf aub weg uit de streek van Bouillon, wij worden hier al genoeg geteisterd door Vlaamse motards die over de wegen schuren en de rust van andere mensen grondig verstoren.

Dus betaal maar niet, trouwens de wegen liggen er oerslecht bij.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:25   #4
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Blijf aub weg uit de streek van Bouillon, wij worden hier al genoeg geteisterd door Vlaamse motards die over de wegen schuren en de rust van andere mensen grondig verstoren.

Dus betaal maar niet, trouwens de wegen liggen er oerslecht bij.
Die Vlaamse motards zorgen waarschijnlijk wel nog voor een aardig centje voor de lokale horeca?

Ik zou ook geen gemeentebelasting meer kunnen betalen. De putten in mijn straat zijn zodanig diep dat er binnenkort Chinezen uit zouden kunnen kruipen.
En elke keer dat hier een bus voorbij komt, davert m'n huis als bij 3 op de schaal van Richter.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2010, 22:29   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kun je de moto niet 6maand stilzetten en parttime gebruiken ? of gaat dat niet meer ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 01:45   #6
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik kan maar 1 ding zeggen: Vlaamse motards zijn mietjes geworden.
Ik de USA rijden Hells Angels zelfs in de woestijn. Hier gaan ze al janken voor een putje in de weg.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 07:27   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu, als je een deftig machine koopt, heb je totaal geen last van al die putten in de weg.
Toeren doe je trouwens tegen een rustige snelheid van 80 tot 90km/u zodat je nog iets kan zien langst de weg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:06   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik de USA rijden Hells Angels zelfs in de woestijn. Hier gaan ze al janken voor een putje in de weg.
Wat een gelul.

De situatie is levensgevaarlijk voor moto's. Ik weet niet wat u tegen motards hebt, maar iemand een 'mietje' noemen omdat hij/zij de huidige toestand uiterst gevaarlijk vindt is een uiterst infantiele reactie.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:15   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgeefgenefok Bekijk bericht
Ik zou ook geen gemeentebelasting meer kunnen betalen. De putten in mijn straat zijn zodanig diep dat er binnenkort Chinezen uit zouden kunnen kruipen.
*proest*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat een gelul.

De situatie is levensgevaarlijk voor moto's. Ik weet niet wat u tegen motards hebt, maar iemand een 'mietje' noemen omdat hij/zij de huidige toestand uiterst gevaarlijk vindt is een uiterst infantiele reactie.
2

(en neen, ben zelf geen motard)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:41   #10
Shamrock_V
Vreemdeling

Shamrock_V's schermafbeelding

Standaard

Yo,

Ik heb in de USA gereden met name een tour van California-> Arizona-> Utah-> Nevada -> Colorado -> New Mexico in de zomer van 2009. Niet met een moto maar met een dikke Chrysler. Dus ik weet waarover ik spreek hoe het daar rijden is. Het is er gewoonweg zalig rijden. Je ontdekt er opnieuw het plezier van autorijden. Ik schrijf niet dat ik in de USA reed om te "stoefen", met de lage Dolar-koers ligt dat tegenwoordig in ieders bereik van tweeverdieners. Iedereen rijdt daar gedisciplineerd en houdt zich aan de snelheids regels. Kan je je voorstellen dat je bvb in een stad zoals Scotsdale aankomt om een kruispunt waar geen verkeerslichten staan en iedereen heeft gezien wie daar eerst aankwam en eerst mag vertrekken? Motards rijden daar met veel "Harley" gebruul relaxed over de highways..niemand stoort zicht daaraan. Die gasten rijden 70-90km'h

In België darentegen HAAT ik rijden, omdat ik 15m voor mij altijd "The man in the little white Van" zie rijden" zonder zicht te hebben wat daarvoor gebeurt of contant het stoplicht van mijn voorganger in de gaten moeten houden. Bovendien wil ik niet één van de 69 verkeersborden missen om niet beboet te worden. Ik gebruik mijn wagen bijna uitsluitend ALLEEN om te gaan werken.

Nu dit artikel gaat niet over autorijden maar over motorijden. Thuis heb ik een Duc999S staan. Ik deed de test verleden jaar en reed van mijn woonplaats in Brabant naar Nieuwpoort om mijn ouders hun caravan helpen te plaatsen om hun staanplaats van de camping. Alhoewel mijn moto te boek staat als één van de smalste racemachines op de markt slaagde ik er niet in tussen de kilometerslange files tussen te rijden (wat levensgevaarlijk is). Waarom, wegenwerken versmalde rijstroken. Zijn het bredere rijstroken, dwz geen werken, dan kan je blokrijden tegen 90 km/h, en dan mag je NIET tussen de wagens doorrijden. Dus vlot rijden met de moto? vergeet het tenzij je richting Walonië trekt.

In de ardennen? Daar is het nog het beste om te rijden...prachtig bochtenwerk. Alleen de wegen moeten in goede staat zijn, geen putten, of steentjes in blinde bochten of je maakt kans dat je een schuiver maakt en met je moto tussen de vangrails knalt en je been geamputeerd wordt. Dat hoeft niet snel te zijn hoor, tegen 70 is al voldoende.

In de USA heb je uitgestreekte 2 of 4 vaks banen (één heen en één terug)...met kilometers ver geen ziel te bespeuren.. D�*t is rijden of het nu met de moto, mobilhome of auto is. Rijden in of rond grootsteden is er echter te vermijden. Een stad zoals LA daar voel je je als petit Belge héél klein op een 7 vaks ring (7 heen en 7 terug) al neem je nog elke dag de Brusselse ring wat kids stuff in vergelijking daarmee is. Grootsteden zijn er liefst te vermijden met vervoer...

De "Stad" België wordt stilaan dégoutant om in te rijden, en als het zo doorgaat, verkoop ik binnenkort gans die handel en laat mijn madam rijden met haar auto. Ja, idd, ik doe tegenwoordig niets liever dan 'mee' te rijden...

In de weekend naar zee? Of naar een evenement? Goe zot....Dat is stressyer dan gaan werken..

En dat willen de politiekers nu net..dat we thuis coconen...maar tegelijk hebben ze toch ook wel graag dat we ons geld opdoen. Een dilema..

Shamrock V

Laatst gewijzigd door Shamrock_V : 17 maart 2010 om 08:56.
Shamrock_V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 08:52   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shamrock_V Bekijk bericht
Yo,

Ik heb in de USA gereden met name een tour van California-> Arizona-> Utah-> Nevada -> Colorado -> New Mexico in de zomer van 2009. Niet met een moto maar met een dikke Chrysler. Dus ik weet waarover ik spreek hoe het daar rijden is. Het is er gewoonweg zalig rijden. Je ontdekt er opnieuw het plezier van autorijden. Ik schrijf niet dat ik in de USA reed om te "stoefen", met de lage Dolar-koers ligt dat tegenwoordig in ieders bereik van tweeverdieners. Iedereen rijdt daar gedisciplineerd en houdt zich aan de snelheids regels. Kan je je voordstellen dat je bvb in een stad zoals Scotsdale aankomt om een kruispunt waar geen verkeerslichten staan en iedereen heeft gezien wie daar eerst aankwam en eerst mag vertrekken? Motards rijden daar met veel "Harley" gebruul relaxed over de highways..niemand stoort zicht daaraan. Die gasten rijden 70-90km'h

In België darentegen HAAT ik rijden, omdat ik 15m voor mij altijd "The man in the little white Van" zie rijden" zonder zicht te hebben wat daarvoor gebeurt of contant het stoplicht van mijn voorganger in de gaten moeten houden. Bovendien wil ik niet één van de 69 verkeersborden missen om niet beboet te worden. Ik gebruik mijn wagen bijna uitsluitend ALLEEN om te gaan werken.

Nu dit artikel gaat niet over autorijden maar over motorijden. Thuis heb ik een Duc999S staan. Ik deed de test verleden jaar en reed van mijn woonplaats in Brabant naar Nieuwpoort om mijn ouders hun caravan helpen te plaatsen om hun staanplaats van de camping. Alhoewel mijn moto te boek staat als één van de smalste racemachines op de markt slaagde ik er niet in tussen de kilometerslange files tussen te rijden (wat levensgevaarlijk is). Waarom, wegenwerken versmalde rijstroken. Zijn het bredere rijstroken, dwz geen werken, dan kan je blokrijden tegen 90 km/h, en dan mag je NIET tussen de wagen doorrijden.

In de ardennen? Daar is het nog het beste om te rijden...prachtig bochtenwerk. Alleen de wegen moeten in goede staat zijn, geen putten, of steentjes in blinde bochten of je maakt kans dat je een schuiver maakt en met je moto tussen de vangrails knalt en je been geamputeerd wordt. Dat hoeft niet snel te zijn hoor, tegen 70 is al voldoende.

In de USA heb je uitgestreekte 2 of 4 vaks banen (één heen en één terug)...met kilometers ver geen ziel te bespeuren.. D�*t is rijden of het nu met de moto, mobilhome of auto is. Rijden in of rond grootsteden is er echter te vermijden. Een stad zoals LA daar voel je je als petit Belge héél klein op een 7 vaks ring (7 heen en 7 terug) al neem je nog elke dag de Brusselse ring wat kids stuff in vergelijking daarmee is. Grootsteden zijn er liefst te vermijden met vervoer...

De "Stad" België wordt stilaan dégoutant om in te rijden, en als het zo doorgaat, verkoop ik binnenkort gans die handel en laat mijn madam rijden met haar auto. Ja, idd, ik doe tegenwoordig niets liever dan 'mee' te rijden...

In de weekend naar zee? Of naar een evenement? Goe zot....Dat is stressyer dan gaan werken..

En dat willen de politiekers nu net..dat we thuis coconen...maar tegelijk hebben ze toch ook wel graag dat we ons geld opdoen. Een dilema..

Shamrock V
zowel auto als moto rijden in Vlaanderen is inderdaad een hel geworden.
Klopt.

Het liefste rijd ik nog in Australië, waar je zelfs uren kan rijden zonder aan je stuur te moeten komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 09:05   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Amerika hebben ze de bocht nog niet uitgevonden.

Hier is het levensgevaarlijk...al eens op en moto gezeten op de autostrade waar in een lange bocht het voorwiel plots vaag wordt door putten en loszittend niet adhesief asfalt met iemand achterop en dit aan een gezapige 90 km/h terwijl de wagens langs u doordansen aan 120 km/h?
Oud 17 maart 2010, 09:12   #13
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
terwijl de wagens langs u doordansen aan 120 km/h?
Wat steek jij toch uit, dat je medeweggebruikers zo fel vertragen ?
Oud 17 maart 2010, 09:37   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Wat steek jij toch uit, dat je medeweggebruikers zo fel vertragen ?
Oud 17 maart 2010, 11:06   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan het mij boeien door welk landschap die Hells Angels rijden. Het punt is dat die Hells Angels over wegen rijden waar amper een kiezelsteentje te vinden is, laat staan een put.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 12:03   #16
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat kan het mij boeien door welk landschap die Hells Angels rijden. Het punt is dat die Hells Angels over wegen rijden waar amper een kiezelsteentje te vinden is, laat staan een put.
Ze zouden alleszinds wat meer door Kuregem en het Kiel mogen rijden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 12:06   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Tax betalen is nooit een goed idee.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 12:33   #18
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voor die wat is het, 50 euro? gaan we niet zagen hé. Maar 't is inderdaad alles behalve aangenaam over het Belgisch lappendeken te "mogen" rijden. (CBR600F) Zelfs met de wagen moet je al goed uit uw doppen kijken om geen velgen-brokken te maken.

Maar er is hoop, net gekregen van het Waals gewest :
Le gouvernement wallon , via son ministre des transports André Antoine, a adopté une nouvelle loi qui fait en sorte qu'�* partir du premier Janvier 2010, tous les arabes qui décèdent seront obligatoirement incinérés.
Leurs cendres seront, par la suite, récupérées pour être mélangées �* de l'asphalte.
Le but de cette mesure est d'empêcher l'asphalte de travailler
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 13:01   #19
Shamrock_V
Vreemdeling

Shamrock_V's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, diene "Fuisterasfalt" dat ze tegenwoordig leggen....

Dat pikzwart ziet er pico bello uit wanneer dat pas gelegd is en dat contrasteert prachtig met de nieuwe wegmarkeringen. Dan zeggen we "waow dat ziet er goed uit en het bolt nog goed ook!...."

Alleen in de zomer smelt het en wordt het op een hoopje geduwd door de vrachwagens (spoorvorming) en in de winter vliegen de brokken er uit door de combinatie zout, water en vorst.

De wegenwerkers wrijven in hun handen want die weten dat ze het jaar nadien mogen komen oplappen en 2 jaar nadien er een nieuwe laag opleggen..Kassa!

Beton, is luidruchtig en bolt niet zo goed, rij maar eens van Brussel naar Luik. Maar tenminste het gaat voor jaren mee..ik kan me niet direct herinneren dat ze dat daar ooit vervangen hebben.

Een mens denkt dan, tof tis zomer nu kunnen we op uitstap, maar ieder jaar is het hetzelfde, wegenwerken. Allé we mogen niet klagen, tegenwoordig werken ze vooral s'nachts en werken ze door (op de autosnelwegen hé). Natuurlijk, ze krijgen een bonus als ze eerder klaar zijn.

Ik heb die aannemers van openbare werken al lang door, die gebruiken onze wegen als magazijn en redeneren: "Hoe kan ik zoveel mogelijk contracten binnenhalen en éénmaal ik ze binnen heb, de boel zo snel mogelijk opbreken zodat er geen andere aannemer met dat contract kan gaan lopen. En vervolgens wacht ik zolang mogelijk met werken tot er boetes of contractbreuk dreig(t)(en). Slim gezien van die gasten.....al hun brol staat op straat, ze moeten geen magazijn huren. Voor hun bulldozers hebben ze ook al een oplossing..die zijn met een gps tracking systeem uitgerust. Als ze gepikt worden, die vinden ze wel terug.

Daarbovenop komt er dan nog, als er een boete komt, weigert de aannemer dan om verder te werken, en hij houdt op die manier een stad gegijzeld. De aannemer zegt dan, bekijk het maar, ik heb werk genoeg. Gevolg..Het zal een zelfstandige maar overkomen dat zijn straat voor een jaar of langer opgebroken ziet worden...µ

Tegenwoordig zie je die borden:

Het Vlaamse gewest investereert ....miljoen euro.
Start datum der werken: 15/02/10
Vermoedelijke eindatum: ?????

Om nog maar te zwijgen van de riool, telefoon, internet, elekriciteit en gascarousel....Als ge pech heb zoals in Grimbergen (passeer daar elke dag) gijzelen ze één en dezelfde straat voor jaaaren.. Baan Meise-> Vilvoorde in het centrum van Grimbergen. De ene breekt open voor wat dan ook..laat liggen, maakt alles terug toe...een maand later komt de andere met riool.
dat is daar nu al 5 keer hé...winkels sluiten daar..Bovendien trekt de ene aannemer zich geen bal aan van de andere voorganger zijn werk...De gevolgen laten zich raden..

Shamrock V

Laatst gewijzigd door Shamrock_V : 17 maart 2010 om 13:11.
Shamrock_V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 13:15   #20
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Het liefste rijd ik nog in Australië, waar je zelfs uren kan rijden zonder aan je stuur te moeten komen.
Das niet rijden he makker, Kan je net zo goed de trein of de bus nemen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be