Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2010, 15:18   #1
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard Broodroof ?

Fransdolle politici zijn niet de enige bron van overspannen vergelijkingen... ook 'journalisten' (OK OK ik weet dat dit een fel overdreven term is voor dit sujet, maar het staat toch zo op zijn visitekaartje...) van het slag van Douglas de Coninck kunnen er wat van !

Broodroof is wat de 'Randburgemeester' plegen volgens hem. Broodroof op de arme verkavelaar.

Hé, tiens, 'verkavelaar'. Is dat een beroep ? Ik dacht dat om het even wie kon zijn die over een goedgelegen lap grond beschikte en daarvan op voordelige wijze vanaf wou.

Maar dat blijkt toch even anders : het gaat om 'verenigingen mét winstoogmerk' die landbouwgrond opkopen en die dan door het gemeentebestuur laten omzetten tot 'woonuitbreidingsgebied' waarop vervolgens 'groepswoningbouw' wordt gepleegd.

Tja, dan zal het toch broodroof zijn, zeker ?

Al zit dat 'institutionele' luik van die operaties me toch een beetje dwars.
Het gaat om een verhonderdvoudiging van de prijs, want landbouwgrond kost ongeveer 1€/m²... En in ruil mag de gemeente niks vragen want dat is dan...
Wel nee, geen broodroof want die grond wordt wel verkocht, hé, alleen krimpt 'de vraag' een beetje.

Ik stel dus voor om de term te preciseren tot kaviaarbelegroof.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be