![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende, handelend over een maximum netto-inkomen:
Voor elke cent die iemand meer heeft, heeft een ander een cent minder. De bijdrage aan de welvaart geleverd door het inkomen stijgt niet recht evenredig met het inkomen. Hierdoor haalt die cent minder de gemiddelde welvaart harder omlaag dan dat die cent meer de gemiddelde welvaart omhoog haalt. De gemiddelde welvaart stijgt bij het kleiner worden van het verschil tussen inkomsten. Toch is het geen goed idee om via herverdeling van de inkomens alle inkomens volledig gelijk te stellen, want niet veel mensen zijn nog bereid hun bijdrage aan de maatschappij te leveren wanneer ze er niet meer voor beloond worden dan iemand die geen bijdrage levert. Een maximum netto-inkomen is echter wel nodig om grote aanslagen op de gemiddelde welvaart te vermijden. Dit maximum mag geen statisch bedrag worden, aangezien het effect daarvan dan flexibel wordt, het moet een flexibel bedrag worden dat afhangt van het netto-inkomen van de mensen die op een bepaalde plaats van de ladder van inkomsten staan, zodat het effect van dit maximum netto-inkomen altijd even sterk blijft. De mensen die meer verdienen dan 90% van de anderen lijkt me een goede drempel. De extra inkomst voor de staat uit die 10% rijkste mensen wordt dan onder de werkende mensen van de overige 90% verdeeld en dat evenredig met hun normale netto-inkomen. Bron: eigen schrijfsel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan meer welvaart produceren, of minder, naargelang mijn ideeen, inzet, werkvaardigheid en zo voort. Als ik minder gemotiveerd ben, dan ga ik minder welvaart kreeren. Ik ga dan een cent minder verdienen, en dat wil niet zeggen dat iemand anders een cent meer gaat verdienen. We hebben dan gewoon allemaal samen wat minder welvaart om te verdelen. Vanaf deze verkeerde premisse wordt dus al de rest ook verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Dat hebben ze al eens geprobeerd, ze noemden dat toen communisme. In werkelijkheid is dat gewoon diefstal en afgunst. Van een ander afpakken waarvoor jij te lui bent om te gaan werken.
Heeft toen niet gewerkt. Zal ook nooit werken. Waarom zou ik dan meer gaan werken? Waarom nog studeren? waarom dan nog ambitie hebben. Laat een ander maar voor mij werken. Veeeeeel beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarentegen, ik zou er niks op tegen hebben om een maximum grens aan bezit in te voeren, op zulke wijze dat die grens heel hoog ligt. Vanaf een zeker persoonlijk vermogen kan men zich indenken dat de beslissingsmacht van die persoon op het openbare leven in verhouding te belangrijk wordt ten aanzien van democratische processen.
Bijvoorbeeld een bovengrens op bezit van om en bij de, kweenie, 500 miljoen Euro of zo. Dat is ruimschoots voldoende om het gros van de mensen te motiveren, en dat vermijdt dat er een paar verschrikkelijk rijke stinkerds zijn die bijvoorbeeld volledige de pers of zo in handen kunnen krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Doordat er geld binnenstroomt uit andere staten. Dit maakt de inkomens op wereldvlak nog niet hoger. 2° Doordat er geld bij gecreëerd wordt. Meer geld betekent echter ook dat er meer geld nodig is om hetzelfde te kopen, dus daar is niemand iets mee, behalve misschien diegene die op oneerlijke manier geld weet bij te toveren om in zijn eigen zak te steken. Ik kan dan misschien beter spreken over dezelfde koopkracht dan over hetzelfde aantal centen. 3° Doordat er minder zwartwerk is, hierdoor zijn er meer inkomsten waarvan men weet heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom willen of kunnen de linkiwinkies niet inzien dat het meer willen hebben een natuurlijke eigenschap is van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want jij wil zeggen dat de gemiddelde WERELDWELVAART per persoon 50 jaar geleden (of in de tijd van de Romeinen, voor 't zelfde geld) even groot was als nu, maar dat we dat gewoon niet doorhadden ??? Want jouw 1ste punt zegt dat de SOM van alle welvaart van de wereld dezelfde is gebleven, alleen hebben sommige landen er meer van en andere minder. Jouw tweede punt stelt dat de enige toename in "inkomen" gewoon inflatie is, en dat er geen daadwerkelijke welvaartsverhoging is geweest. Jouw derde punt stelt dat vroeger alles in het zwart gebeurde, en dat wat nu een schijnbare toename van welvaart is, gewoon maar het feit is van betere statistieken. Komaan ! Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2010 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve als ge lid wordt van de partaai neem ik aan, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor 1000 euro zal die wel zwijgen, ![]() Waarom zou ik ook nog moeite doen als ik toch niet meer dan 500 miljoen mag hebben, ... doe dat fabriek met 2000 werknemers dat voor het teveel aan bezit zorgt dan maar dicht, ... kan de staat mijn kloten kussen. Ja zo gaat dat dan he, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat zijn de natural dynamics of power, ... geen hond die zo veel verdient of zoveel macht heeft die zich door een paar flauwe linkse zeveraars laat tegenhouden, integendeel er een sport van maken om te laten zien wie er echt de baas is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Toch is het geen goed idee om via herverdeling van de inkomens alle inkomens volledig gelijk te stellen, want niet veel mensen zijn nog bereid hun bijdrage aan de maatschappij te leveren wanneer ze er niet meer voor beloond worden dan iemand die geen bijdrage levert." Citaat:
Ten tweede wil ik hiermee de mensen net meer zin geven om te gaan werken. Vandaag zijn er mensen die werken en amper meer of zelfs minder verdienen dan mensen die niet werken. Door die werkende mensen meer te geven is het minder aantrekkelijk om niet te werken, aangezien je dan voortaan veel minder verdient. Ook hierover had ik iets in mijn eerste post staan als ik me niet vergis: "De extra inkomst voor de staat uit die 10% rijkste mensen wordt dan onder de werkende mensen van de overige 90% verdeeld en dat evenredig met hun normale netto-inkomen." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat je doet met je 10 % regel is die rijken weer wegjagen, ...
Ze betalen al meer belastingen, ... en consumeren meestal meer, hebben geld om huizen te bouwen, die mensen kunnen huren, iets waar de staat zelf geen geld voor heeft. enz... enz... Je hebt er dus alle belang bij om zoveel mogelijk "rijken" te vriend te houden die dan uit zichzelf wel het geld laten rollen, en als ze dat niet doen het investeren in banken. Dat is iets wat links ook nooit schijnt te snappen, je moet je pas zorgen gaan maken als ze met hun poen gaan lopen, dus moet je het ontraden door positieve maatregelen, niet door mensen met geld te pesten, want uiteindelijk winnen die op hun manier toch. En de losers blijven de staat, en diegene die weinig hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ps: mijn prijs om iets illegaals te doen ligt een stuk hoger hoor. Minstens 7 of 8 nullekes. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2010 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met "10 %" of zo, is dat je bij Bill Gates en co begint, en uiteindelijk bij Jan-met-de-pet eindigt he. Want als die 10% afgeroomd zijn, dan is er een nieuwe 10% bij de 90% die overblijven, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door speurneus : 7 april 2010 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bvb een minimumloon bazeren op 50% van het mediaan inkomen. En verder moet dat niet gaan, een maximum bepalen is een exit wet schrijven voor al wie getalenteerd is , om zich te laten belasten via vennootschappen, of via fantasieeilandjes, en zeker in de huidig einternetmaatschappij is het hek dan van de dam. Wie gaat er zeggen waar jij zit te vertalen bvb ? Als je vanuit acapulco Mexico aan het zwembad uw vertalingskes zit te doen of reallife in Belgie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Iedereen met persoonlijke initiatieven die niet tot de rijkste 10% behoort, wordt hierdoor bevoordeeld en niet benadeeld. 2° Er zijn genoeg mensen die nog zo veel zullen willen verdienen als mogelijk is en dus zullen willen vechten om bij die top 10% te geraken. 3° Hoe meer persoonlijk initiatief, hoe meer het voor de winnende initiatiefnemers oplevert na deze maatregel, want door meer en doeltreffender persoonlijk initiatief zal diegene met 90% van de mensen onder zich qua inkomen meer verdienen. Ik zie dus niet in waarom elk persoonlijk initiatief hierdoor in de kiem gesmoord zou worden. Ik zie heel goed in dat mensen meer willen hebben als natuurlijke eigenschap hebben en ik vind ook dat de mensen zich daarin moeten kunnen ontplooien. Dan nog is het niet nodig dat een minderheid vele malen meer heeft dan anderen, ten koste van die anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |