Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 19:45   #1
PAJOT
Banneling

Standaard

10 mei : Kiesrecht

10.05.2004 - Maandag 10 Mei

Vandaag een spannende dag. Om 18h30 word ik verwacht op de Medialaan 1, voor de opname van de eerste aflevering van Kiesrecht. Het onderwerp is brandend aktueel: " Jeugdsanctierecht".
In tegenstelling tot wat Paars ons probeert voor te spiegelen, is er tot op heden nog altijd geen wettelijk kader waarbinnen jeugdmagistraten, minderjarigen kunnen bestraffen. De VLD en Verwilghen hadden het nochtans in 1999 met veel lawaai aangekondigd, maar - zoals zoveel - werd het door de PS volledig geblokkeerd. Resultaat: Verwilghen zien we enkel nog in Story als valiezendrager van Prinses Mathilde en het belangrijke departement Justitie werd overgelaten aan Laurette Onckelinckx van de PS. Dat noemt men nu : "Plat op de buik gaan".

Gevolg voor de burger is wel dat tot op heden de slachtoffers van minderjarige criminelen nog steeds in de kou blijven staan. Zo ook het betreffende geval in Kiesrecht. In 2001 werd de 23-jarige opvoedster Patricia Jans vermoord door twee minderjarigen. Ze werd de schedel ingeslagen voor haar auto ...
Eind van dit jaar komen de daders vrij zonder vermelding op hun strafregister. Ondertussen zitten ze in een regime te vergelijken met een internaat. De ouders van het meisje hadden het zeer moeilijk met deze gang van zake en vroegen een sterkere bestraffing van minderjarigen. Begrijpelijk.

Tegenstander in het debat was Guy Vanhengel van de Brusselse regering. Sympathieke kerel die eigenlijk alleen maar onze standpunten kon bijtreden. Namelijk dat er zo snel mogelijk een jeugdsanctierecht moet komen dat de jeugdrechters toelaat om jongeren onder de 18jaar te bestraffen. Momenteel zitten we nog steeds met de jeugdbeschermingswet van 1965, dat de PS natuurlijk zo lang mogelijk in leven wil houden. Die PS toch ... volgens mij moet iedere verstandig denkende Vlaming toch doorhebben, dat zolang justitie niet gesplitst wordt, we ter plaatste zullen blijven trappelen. Daar zal Laurette zelf voor zorgen.
Tuurlijk probeerde Guy Vanhengel het geknoei van de huidige regering nog wat te verdoezelen met "de top van justitie" die nu - enkele weken voor de verkiezingen - plots besliste een jeugdgevangenis te gaan bouwen. Op de vraag wanneer, waar, hoe, of er misschien een geschreven verslag van die top bestond, moest hij ons het antwoord schuldig blijven. Praat voor de vaak dus ...
Natuurlijk niet makkelijk voor Guy Vanhengel, om een partij te moeten verdedigen, die elke dag nieuwe ideeën lanceert, maar ze zelden in daden kan omzetten ...

Oordeel zelf maar of ik vanavond onze belangen goed heb verdedigd !
22h15, Kiesrecht op VTM

Marie-Rose Morel, een bijzonder mooie vrouw.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:21   #2
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Mijn oordeel is vlug gevormd: een pedante kakmadam.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:24   #3
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Gekeken en goed bevonden. Ziet er goed uit voor Mevr. Morel.
Oud 11 mei 2004, 22:26   #4
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Gekeken en goed bevonden. Ziet er goed uit voor Mevr. Morel.
Inderdaad, beter dan bij de N-VA waar het fluwelen zeteltje er niet meer in zat...
Benieuwd of ze volgend jaar nog vooraan zal lopen op Roze Zaterdag .
Oud 11 mei 2004, 22:29   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ach, van dhr. Decoorne hadden we niet anders verwacht. Mocht ze bij zijn club geweest zijn, dan zat hij er waarschijnlijk op te geilen. Maar ja, uit pure frustratie kan Decoorne niet anders dan op iedereen die nog maar de minste sympathie voor het Vlaams Blok toont (en dus a fortiori haar politici) de banbliksem loslaten. Allemaal weinig geloofwaardig. Ons oordeel is dan ook gauw gevormd: dhr. Decoorne, een gefrustreerde kwal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:39   #6
't Gezond Verstand
Burger

Standaard

Citaat:
Ach jongen,

Geef nu toch gewoon eens toe dat het Blok met Morel een natuurtalent heeft binnengehaald. Polspoel zal zeer slecht slapen. Wat een afgang om steeds maar moeten zitten hameren op zijn na veel zoeken gevonden zinnetje. Hij slaat ook niet op kinderen. Woeha! Zielig gewoon en totaal naast de kwestie. Desmet staakte wijselijk na één poging - is dit nu uw standpunt of dat van uw partij ? Magistraal gewoon, hoe Morel ze beiden heel vriendelijk te kakken zette. Mét argumenten én beleefd. Klasse.
Oud 11 mei 2004, 22:41   #7
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Was inderdaad pachtig om zien, zij krijgt mijn sem!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 22:46   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
De mijne ook, maar ook andere VB'ers krijgen mijn stem. Er zijn immers nog enkele andere verdienstelijke mensen die jammer genoeg niet voor de grote camera's verschijnen maar toch goed werk leveren.
Oud 11 mei 2004, 22:52   #9
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
De mijne ook, maar ook andere VB'ers krijgen mijn stem. Er zijn immers nog enkele andere verdienstelijke mensen die jammer genoeg niet voor de grote camera's verschijnen maar toch goed werk leveren.
Wel, een kwestie van 'goede ?' smaak... Laat het kort houden, ze is bij het Blok eindelijk "Thuis" !
Oud 11 mei 2004, 23:35   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, een kwestie van 'goede ?' smaak... Laat het kort houden, ze is bij het Blok eindelijk "Thuis" !
Dhr. Decoorne kan het nog altijd niet verwerken dat hij wandelen is gestuurd bij het Vlaams Blok. Hij hoopte op een groot mandaat met veel centjes, maar dat ging niet door. Nu zien we de gevolgen: er kan hier geen bericht door hem gepost worden of het moet over het Vlaams Blok gaan. Over andere zaken heeft hij blijkbaar geen ideeën.
Oud 11 mei 2004, 23:43   #11
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik vond ze veel te kinderlijk debatteren. Een Freya Vandenbossche-kloon zo lijkt het wel. Maar ze kan wel iets, zeer spontaan en duidelijk. Mits wat media-training zit dat wel goed. Benieuwd wat Anke Vandermeersch daarvan zal vinden
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:45   #12
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik zoiets lees, kan ik niet anders dan denken : gefrustreerde frittenbakker. 8)
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 23:45   #13
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dhr. Decoorne kan het nog altijd niet verwerken dat hij wandelen is gestuurd bij het Vlaams Blok. Hij hoopte op een groot mandaat met veel centjes, maar dat ging niet door. Nu zien we de gevolgen: er kan hier geen bericht door hem gepost worden of het moet over het Vlaams Blok gaan. Over andere zaken heeft hij blijkbaar geen ideeën.
Mijnheer de zeveraar, IK heb deze topic niet geplaatst. En lieg er maar verder op los, je hebt al meermaals bewezen goed de kneepjes van het Blok te kennen. Goe bezig.
Oud 11 mei 2004, 23:47   #14
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
ik vond ze veel te kinderlijk debatteren. Een Freya Vandenbossche-kloon zo lijkt het wel. Maar ze kan wel iets, zeer spontaan en duidelijk. Mits wat media-training zit dat wel goed. Benieuwd wat Anke Vandermeersch daarvan zal vinden
Nope, zij mikt op een ander publiek dan pakweg een Dewinter. En dat is goed.

Eerlijk gezegd (en nu bega ik in de ogen van velen een doodzonde, denk ik ) : ik zie haar liever debateren dan Anke.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 11 mei 2004, 23:50   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Wanneer ik zoiets lees, kan ik niet anders dan denken : gefrustreerde frittenbakker. 8)
Ik heb al gezegd: elk zijn goesting en smaak. En inderdaad heb je weeral gelijk, brama, om die madam 'aantrekkelijk' te vinden ( nog iets anders dan schoonheid !), moet je echt gefrustreerd zijn...
Oud 11 mei 2004, 23:54   #16
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eerlijk gezegd (en nu bega ik in de ogen van velen een doodzonde, denk ik ) : ik zie haar liever debateren dan Anke.
laat het mij zo zeggen: Anke Vandermeersch heb ik nooit goed gevonden in debatten. Die Morel heeft veel meer potentieel. Ik voorspel enorm veel stemmen voor haar. Het VB heeft een voornamelijk mannelijk publiek en het is geen misse verschijning.
Oud 12 mei 2004, 00:00   #17
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

laat het mij zo zeggen: Anke Vandermeersch heb ik nooit goed gevonden in debatten. Die Morel heeft veel meer potentieel. Ik voorspel enorm veel stemmen voor haar. Het VB heeft een voornamelijk mannelijk publiek en het is geen misse verschijning.
wat was die verkiezingsslogan van het Blok weer: Vlaams Blok-inhoudt telt?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 00:03   #18
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb al gezegd: elk zijn goesting en smaak. En inderdaad heb je weeral gelijk, brama, om die madam 'aantrekkelijk' te vinden ( nog iets anders dan schoonheid !), moet je echt gefrustreerd zijn...
Wie spreekt hier over "aantrekkelijk" ? Dat heeft hier niets mee te maken.

Zij is wél ontwapenend in haar debating style, en d�*t is weinigen gegeven.

Ik respecteer dat.
Oud 12 mei 2004, 00:11   #19
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

wat was die verkiezingsslogan van het Blok weer: Vlaams Blok-inhoudt telt?
natuurlijk. Dat doet toch niets af van de vaststelling dat vrouwen goed scoren bij het VB-electoraat dat overwegend mannelijk is.
Oud 12 mei 2004, 00:59   #20
stijn
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
heb hen allebei zéér vriendschapppelijk zien omgaan op de BHV-betoging, dus dat zit waarschijnlijk wel goed.
't leek écht te klikken...
stijn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be