![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Ik vond zojuist dit nieuwsbericht in Het Nieuwsblad en hoop via een discussie achter de ware toedracht van zijn dood te komen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=AN2KI2L7 Antipsychotica kunnen acuut fataal zijn, vooral als iemand het niet in zijn lichaam wil hebben. Er is dan kans op maligne neuroleptisch syndroom. Citaat:
Risicofactoren zijn: overmatige zelfcontrole (welke je verliest door antipsychotica) en stress. Ik weet via een website over de psychiatrie die ik beheer dat deze bijwerking in de doofpot wordt gestopt en dat het veel vaker voorkomt dan wordt voorgedaan. In rapporten doen psychiaters het vaak af als 'het hebben van stijve spieren' waarvoor ze een tegenmiddel geven (Akineton). De patiënt ervaart het als zeer ernstige spierverkramping tot op het hart en keel, waardoor iemand kan verstikken als hij niet goed terecht komt. Het is ongeveer gelijk aan zeer ernstige kuitkramp, maar dan in alle andere spieren van je lichaam, zoals je rug en nek. Antipsychotica is zéér giftig. Mensen die het toegediend krijgen sterven gemiddeld 30 jaar eerder, waarbij ze aan het einde van hun leven niet meer op eigen benen kunnen staan en waarbij de haren uitvallen: http://www.independent.co.uk/life-st...em-951821.html Ik ben benieuwd of iemand wellicht meer informatie heeft over deze zaak, en evt. hoop ik dat aan het licht komt hoe gevaarlijk antipsychotica is indien dit de werkelijke oorzaak is geweest van zijn dood! Laatst gewijzigd door ArjanD : 7 januari 2010 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() U vergeet rekening te houden met
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Overigens wil ik benadrukken, zeggen: "iemand was verward" is in principe nogal loos en nietszeggend.
Dat de man extreem agressief werd omdat de agenten hem afvoerde naar een psychiatrische inrichting, en vervolgens boos bleef, kan best een zeer goede en normale reden hebben. Als jij gemarteld bent met injecties onder dwang, isoleercel en wat al niet meer voor wrede psychiatrische behandeling. Zou jij dan niet agressief worden? Je zegt nu mogelijk: ik ben altijd beleefd en netjes, maar als je een paar jaar van die martelingen achter de rug hebt, dan denk ik dat er toch een moment komt dat er iets breekt. Laatst gewijzigd door ArjanD : 7 januari 2010 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens helemaal niet altijd beleefd en netjes. Een van de voordelen van ouder worden is volgens mij dat er steeds minder redenen te bedenken zijn waarom ik tegen bepaalde mensen beleefd of netjes zou moeten zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die gast agressief was omdat m vol speed of god weet wat allemaal zat, ja dan proberen ze die te kalmeren... Vroeger gingen daar dan een paar stevige rijkswachters met matrak op af, die mits enige toeken, en een dwangbuis het agressieve subject kalmeerden, buiten wat blauwe plekken en wat gekrekte trots, verder niks aan de hand.
Nu durven die zelfde orde handhavers niet meer uit schrik zelf vervolgd te worden, en roepen ze maar rap een dokter, die man kan ook nie meer doen dan het lastige geval ne shot met het een of ander geven. Als die gast dan toevallig zwakke hartkleppen heeft, of al ne cocktail naar binnen heeft met al de smeerlapperij die erop de markt te krijgen is, ja dan durft dat wel eens fataal aflopen natuurlijk. Hetzelfde gebeurd overigens ook met zatte buzzes, vroeger staken ze die een nacht in de cel , als ze lastig waren, nen toek op hune kop en de doos in. Nu zetten ze die af in t ziekenhuis waar dan in het beste geval 2 nachtverpleegsters er mee zitten, maar meestal is dat er maar 1. Fijn he, zo een halve agressieveling rap, rap dumpen in t hospitaal en laat die vrouwen er hune plan maar mee trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ho, heb eens zo'n vrac gezien van een mens die gewoon zich verzet had tegen de griepvaccinatie en waar de dokter zijn willetje opgelegd heeft: die gast was 60jaar en liep daar rond in het rusthuis, zat daar te beven en de schudden even erg als een parkinsonpatient, en liep te dolen door de gangen...
je kunt je dus wel vragen stellen bij dit geval ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 januari 2010 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Iemand onder invloed van drugs kan zich soms nauwelijks herinneren wat die allemaal ingenomen heeft. De dokter geeft intraveneus kalmeringsmiddelen, slechte wisselwerkingen tussen medicatie en drugs en het hart valt stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() iets zegt mij dat die gast zo opgefucked was met pijnstillers, anabolica, caffeinecoctails en erger spul, dat die kalmeringsspuit er gewoon teveel aan is geworden.
Misschien was hem zo ook doodgevallen.
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() De wetenschap heeft aangetoond dat het maligne neuroleptisch syndroom een reactie is op antipsychotische medicatie die op dat moment in het lichaam aanwezig is. Van ander of/en reeds lang uitgewerkt "spul" kon dat niet gezegd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien kan je beginnen met te vertellen hoe jij situaties als deze zou aanpakken.
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Onlangs moest bijvoorbeeld GlaxoSmithKine aan een gezin 2,5 miljoen dollar schadevergoeding betalen omdat hun antidepressivum Paxil, geboorteafwijkingen had veroorzaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar sta je dan, geconfronteerd met een zeer agressieve man, en dan denk je: goh, hoe zou ik dit oplossen, laat ik eens een fabrikant aanklagen?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga even een beetje kort door de bocht gaan, maar als artsen gericht voorschrijven, dan zul je wel moéten verwachten dat zij die antipsychotica nemen er slechter aan toe zijn (ook bij gebruik) dan zij bij wie antipsychotica geen optie hoeft te zijn. Maar misschien zijn de gebruikers er wel nog steeds beter vanaf dan wanneer ze helemaal niks zouden gebruiken. Het is allemaal echt niet zo eenvoudig als je hier wil afschilderen. Heel wat mensen met een psychose geef ik nog geen jaar zonder enige medicatie ![]() Dat antipsychotica "vuilen boel" is ga ik overigens niet ontkennen. Maar wat is het alternatief? Er IS gewoon (nog) geen alternatief. Maar dat betekent niet dat je meer moet gaan afleiden uit cijfers dan er te vinden valt, zoals ik de anti's hier nogal vaak zie doen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een beschermde omgeving en een luiserend oor doet soms wonderen. Na een eerste acute aanval kunnen zij en die omgeving leren met de restschade om te gaan, en de medicatie af te bouwen. Vaak geven ze echter tot 60 euro voor ieder gesprek van een paar minuten. De medicatie beschermt dan vooral de maatschappij: de patiënt zelf wordt een plant. Laatst gewijzigd door DannyS : 8 januari 2010 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan natuurlijk ook toegeven dat je tevreden bent met de dodelijke injectie, of doen alsof er niks is gebeurd, en alsof het hier niet gaat over een "Belgische man (26j) gestorven na injectie met antipsychoticum".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de deelnemers in het primaire cohort die antipsychotica gebruikten had 21,3% een diagnose schizofrenie, ten opzichte van 1,4% van de personen die geen antipsychotica gebruikten. In hun gematchte sample zonder personen met een psychotische problematiek hebben ze bij matching geen rekening gehouden met factoren die klinisch gezien écht van belang zijn, enkel met "demographic characteristics, cardiovascular risk score, and prior psychiatric diagnoses/medications". Dat ze dezelfde symptomen moesten hebben (en liefst dan nog met dezelfde ernst) was helemaal niet het geval. Een beschermde omgeving en een luisterend oor geneest zelden schizofrenie en langdurige psychotische stoornissen. Ook kunnen er geen wonderen verricht worden: de thuisomgeving kan meestal niet zomaar 'beschermd' of 'beschermend' gemaakt worden als het net op dat vlak misloopt. Dat er best zo weinig mogelijk medicatie gebruikt wordt lijkt me logisch. Echter: het aantal "sudden cardiac deaths" ligt ook hoger bij mensen die maar kort antipsychotica gebruiken, en het risico verdwijnt bij former users. Aan wat die overlijdens bij kort gebruik te wijten is kan niét uit die studie worden vastgesteld, maar het is alvast geen argument om voor slechts kortdurend gebruik te zijn. Als je denkt dat het louter aan die antipsychotica ligt schrijf je er best gewoon géén voor, maar ik kan je verzekeren: dat gaat ook overlijdens teweeg brengen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook helemaal niet duidelijk of dat antipsychoticum de doodsoorzaak is. Ik vraag gewoon om het alternatief, liefst zonder de man te doden. Isoleercel was geen optie, ze kwamen net van de psychiatrie en hij mocht niet binnen. In de politiecel laten zitten met alle mogelijkheden tot zelfverwonding van dien? Kan even goed tot de dood leiden. Een ander verdovend middel? Kan ook even goed tot de dood leiden. Er een vriendelijk woordje mee praten (luisterend oor enzo)? Dat zal hem vast in 1-2-3 kalmeren. Naar huis laten gaan dan?
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ---------
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 januari 2010 om 15:31. |
![]() |
![]() |