![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal Benedictus XVI vervolgd worden ??? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
23 | 79,31% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal niet makkelijk worden, maar voor Richard Dawkins en Christopher Hitchens lijkt het toch wel menens. En terugdenkend aan de arrestatie van Chileens dictator Pinochet in 1998 (ook in Groot Brittannië) lijkt het dus niet onmogelijk.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...PausArrestatie Wat denken jullie ??
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 13 april 2010 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() [Quran 6:164] Say: "Shall I seek for (my) Cherisher other than God, when He is the Cherisher of all things (that exist)? Every soul draws the meed of its acts on none but itself: no bearer of burdens can bear of burdens can bear the burden of another. Your goal in the end is towards God: He will tell you the truth of the things wherein ye disputed." Vervolgen als hij zelf het misdrijf pleegt. Dat is terzijde, maar nu iets anders, omdat je daar Hitchens en Dawkings aanhaalt. Atheïst/niet-religieus Waarom zou iemand vervolgd worden voor welk misdrijf dan ook? Waarom? Wat is het probleem met pakweg "moord"? Als ik in de schoenen van Dawkings zou staan, dan zou ik mijn mond dood dicht doen en zwijgen over "moord", "misdrijf", "goed", "wet".. En bovendien: leven? Wa's da? Waarom? Eten, drinken, slapen, vrijen, werken en eten, drinken, slapen..?? En dan? Pfff, naast mond dood dicht doen zou ik ook euthansiekliniek moeten gaan zoeken, hoor. Het determinisme bestaat op fysisch niveau. Nu, wat gelooft Daniel Dennett bijvoorbeeld? Vrije wil bestaat gewoon niet. Je vermoordt iemand of je pleegt misdrijf? Je doet niets, je hebt geen vrije wil om iets te doen. Er is geen verschil tussen iemand vermoorden of tegen deze iemand hallo zeggen, het zijn uiteindelijk fysische processen die (greedy reductionistisch gezien) herleidbaar zijn tot puur materie. Daniel Dennett, Dawkings, Hitchens en Pat Condell is een bende die je niet serieus moet nemen hoor. Ze vertellen veel onzin. Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds zijn er streken op onze planeet, waar je je leven riskeert door openlijk sommige mensen niet au sérieux te nemen... Maar die streken ken je vast beter dan ik ... Is het hier niet beter dan ginder, porpo?? Zeg het eens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
touché !!
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Stellingen, meningen niet delen.
Mensen die uw mening niet delen op de korrel mogen nemen. (Neem dit niet letterlijk aub ![]() Herlees toch gewoon mijn eerste zin... Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 april 2010 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 13 april 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan ipv van vrijheid ook dodderendheid gebruiken en als ik u vraag wat het is, dan kan u ook zeggen stellingen, meningen niet delen, is. Geen probleem, maar wat is "stellingen, meningen niet delen" ? En dan zeg je ook naast """vrijheid""": Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 17:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-hier iets posten -petities opstellen -opiniestukken schrijven -maar ook gewoon mondeling met iemand discussieren. -... "Stellingen, mening niet delen" is een ander gedacht, een andere opinie hebben. Dat kan gaan over de rol van de sociale zekerheid, aanleggen van rotondes, de kwaliteiten van Lukaku, ... Of Dawking en Dennett idioten vinden, of net niet ... Duidelijk genoeg? Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 april 2010 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is dat verscheidenheid en wat is een gedachte of opinie? De oorspronkelijke vraag was wat vrijheid is, en nu ga je dingen opsommen die op hun beurt meer uitleg vergen. En wat risico en leven? Laatst gewijzigd door porpo : 13 april 2010 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Spreken we nog dezelfde taal of gaan we eerst enkele jaren spraakkunst overdoen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noch tijd noch zin. Echter, mensen die het moeilijk hebben met het woord, kennen meestal enkel de negatieve invulling van vrijheid (doen of zeggen waar men zin in heeft) Verscheidenheid: mijn buur is een christendemocraat, mijn overbuur een belanger, ik een liberaal. Wij zijn het zelden eens over politieke thema's. Risico = kans Leven = cerebrale- "en" pulmonaire activiteit. Sommige beweren enkel pulmonaire activiteit. Zelfs daar kan men een verscheidenheid aan opinies en gedachte over hebben, waar vrijheid heerst. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 april 2010 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |