Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2010, 21:54   #1
Europahater
Banneling

Standaard Is Jurgen Verstrepen(LDD) een hollanderhater.

Hieronder vind je een stuk van een beruchte reportage 20 jaar geleden nadat enkele tokkies van bij ons de Antwerpse kathedraal hadden ondergeplast. Hier zien we Jürgen Verstrepen, destijds blijkbaar uitbater van Dancing Luna. Kijk even mee....

http://www.youtube.com/watch?v=nRdcP7KNlGY

Laatst gewijzigd door Europahater : 8 april 2010 om 21:55.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 22:38   #2
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Hieronder vind je een stuk van een beruchte reportage 20 jaar geleden nadat enkele tokkies van bij ons de Antwerpse kathedraal hadden ondergeplast. Hier zien we Jürgen Verstrepen, destijds blijkbaar uitbater van Dancing Luna. Kijk even mee....

Toen ik voor de eerste keer in Vlaanderen kwam, tijdens een schoolreisje naar de Antwerpse dierentuin, zag ik voor een kroeg een bord staan met daarop de boodschap dat buitenlanders en Nederlanders daar niet welkom waren. Men noemde mij hier op dit forum een leugenaar toen ik dat vertelde.

Op dat moment was ik nog te jong om het allemaal te duiden. Pas vele jaren later werd het me duidelijk, toen ik de hollanderhaat van veel Vlamingen wat beter had leren kennen. En die gaat ver hoor. Zo ken ik iemand die na een dagje winkelen in Antwerpen terugkwam bij zijn auto en daar een briefje vond onder de ruitenwisser. Alle auto's met een Nederlands kenteken hadden zo'n briefje. Daar stond op, mischien in iets andere woorden: Rot op naar Holland! Ook toen ik dat vertelde hier werd ik uitgemaakt voor leugenaar.

Wat ik nog het ergst vind is dat er Nederlanders zijn die zich laten overtuigen door de giftige tong van veel Vlamingen. Die laten zich wijsmaken door de Vlamingen dat Hollanders echt gierig, arrogant en onbetrouwbaar zijn. Zo ken ik een meisje die het echt niet meer leuk vindt om als Hollander(zij komt echt uit die provincie) te worden gezien. Na zoveel jaar in Vlaanderen heeft ze een hekel gekregen aan haar eigen identiteit.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 22:46   #3
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toen ik voor de eerste keer in Vlaanderen kwam, tijdens een schoolreisje naar de Antwerpse dierentuin, zag ik voor een kroeg een bord staan met daarop de boodschap dat buitenlanders en Nederlanders daar niet welkom waren. Men noemde mij hier op dit forum een leugenaar toen ik dat vertelde.

Op dat moment was ik nog te jong om het allemaal te duiden. Pas vele jaren later werd het me duidelijk, toen ik de hollanderhaat van veel Vlamingen wat beter had leren kennen. En die gaat ver hoor. Zo ken ik iemand die na een dagje winkelen in Antwerpen terugkwam bij zijn auto en daar een briefje vond onder de ruitenwisser. Alle auto's met een Nederlands kenteken hadden zo'n briefje. Daar stond op, mischien in iets andere woorden: Rot op naar Holland! Ook toen ik dat vertelde hier werd ik uitgemaakt voor leugenaar.

Wat ik nog het ergst vind is dat er Nederlanders zijn die zich laten overtuigen door de giftige tong van veel Vlamingen. Die laten zich wijsmaken door de Vlamingen dat Hollanders echt gierig, arrogant en onbetrouwbaar zijn. Zo ken ik een meisje die het echt niet meer leuk vindt om als Hollander(zij komt echt uit die provincie) te worden gezien. Na zoveel jaar in Vlaanderen heeft ze een hekel gekregen aan haar eigen identiteit.
Het enige wat ik als Antwerpenaar kan zeggen is dat ik zulk gedrag nog nooit gezien of gehoord heb. Heb ook Antwerpse vrienden van Nederlandse afkomst en ook bij hen nog nooit zulke verhalen gehoord...

Mij lijkt het echt iets van het verleden te zijn. Zeer spijtig en zielig allemaal, dat wel. Slechte reclame voor onze prachtige stad (waar Nederlanders zich echt thuis voelen overigens). Ik denk/hoop wel dat die achterlijke haatapen nu ondertussen uitgeroeid zijn.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 22:54   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu ja, Jurgen Verstrepen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 23:00   #5
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nu ja, Jurgen Verstrepen...
Alsof hij de enige is. Sommige Belgische politici(eigenlijk alleen Vlaamse) zeggen dingen over Hollanders die Wilders nog niet eens over moslims zegt.
Oud 8 april 2010, 23:01   #6
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En we zijn weer vertrokken...
Oud 8 april 2010, 23:02   #7
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En we zijn weer vertrokken...
Tja, er zijn al genoeg Nederlanders die dit met de mantel der liefde bedekken.
Oud 8 april 2010, 23:04   #8
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wil je dan oorlog om een stel aandachtszoekers?
Oud 8 april 2010, 23:11   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...subsection=104
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 23:12   #10
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wil je dan oorlog om een stel aandachtszoekers?
Nee, maar ik vind wel dat er op z'n minst iets van gezegd moet worden. Door steeds maar te doen alsof er niets is gebeurd veranderd er nooit iets. Tenminste, ik neem aan dat zelfs de grootste "aandachtszoekers" hechten aan goede betrekkingen tussen Nederland en Vlaanderen.
Oud 8 april 2010, 23:31   #11
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn voornamelijk Antwerpenaars. Niet zozeer andere Vlamingen.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 23:45   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn voornamelijk Antwerpenaars. Niet zozeer andere Vlamingen.
Vanuit Rotterdam heb je daar natuurlijk een perfect zicht op
Oud 9 april 2010, 07:15   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als uw verhaal klopt dan mogen Shadowke, Ernst en Co het percentage van LDD waar zij rekening mee hielden als zijnde voorstanders van hun horror-verhaal op hunne buik schrijven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 07:22   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hieronder vind je een stuk van een beruchte reportage 20 jaar geleden
Typerend voor die mensen zonder echte argumenten, dat ze steeds maar weer gebeurtenissen van decennia terug moeten oprakelen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 11:39   #15
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik als Antwerpenaar kan zeggen is dat ik zulk gedrag nog nooit gezien of gehoord heb. Heb ook Antwerpse vrienden van Nederlandse afkomst en ook bij hen nog nooit zulke verhalen gehoord...

Mij lijkt het echt iets van het verleden te zijn. Zeer spijtig en zielig allemaal, dat wel. Slechte reclame voor onze prachtige stad (waar Nederlanders zich echt thuis voelen overigens). Ik denk/hoop wel dat die achterlijke haatapen nu ondertussen uitgeroeid zijn.
Dat klopt helemaal, zeno!
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 11:42   #16
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als uw verhaal klopt dan mogen Shadowke, Ernst en Co het percentage van LDD waar zij rekening mee hielden als zijnde voorstanders van hun horror-verhaal op hunne buik schrijven.
Een azijnpisser Jurgen Verstrepen is absoluut niet maatgevend voor Antwerpen, laat staan voor Vlaanderen, dus schrijf jij je ijdele hoop die je ongetwijfeld uit dit soort berichten put, maar op je buik.
Oud 9 april 2010, 11:46   #17
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Typerend voor die mensen zonder echte argumenten, dat ze steeds maar weer gebeurtenissen van decennia terug moeten oprakelen.
Deze spijkers-op-laag-water-zoekenmentaliteit is te treurig voor woorden. Gebrek aan argumenten zeker, maar ook een gebrek aan besef dat de tijd voor klein-Nederlanders en belgofiele Vlamingen wegtikt.
Oud 9 april 2010, 16:08   #18
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Een azijnpisser Jurgen Verstrepen is absoluut niet maatgevend voor Antwerpen, laat staan voor Vlaanderen, dus schrijf jij je ijdele hoop die je ongetwijfeld uit dit soort berichten put, maar op je buik.
Meer en meer kom ik tot het inzicht dat jouw mening over de Vlamingen niet serieus te nemen is. Verstrepen is zeker geen geisoleerd geval. Maar blijf jij maar lekker wegdromen. Je zal nog wel ruw ontwaken als de Nederlanders de Vlamingen beter leren kennen. Dan zal je droom in duigen vallen.
Oud 9 april 2010, 16:11   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
U verandert elke keer weer uw uitleg om het in uw kraam doen te passen ?
Oud 9 april 2010, 16:12   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer en meer kom ik tot het inzicht dat jouw mening over de Vlamingen niet serieus te nemen is. Verstrepen is zeker geen geisoleerd geval. Maar blijf jij maar lekker wegdromen. Je zal nog wel ruw ontwaken als de Nederlanders de Vlamingen beter leren kennen. Dan zal je droom in duigen vallen.
Eén voor allen, allen voor één.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be