![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Guilty or not ? | |||
Guilty ! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
Not guilty ! Blame high ranking officers ! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 40,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() Ze kijken onschuldig maar zijn ze schuldig aan de folteringen of zijn ze slachtoffer van het systeem ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Leuk leventje dat ze hadden. Beetje hanky-panky en nog wat Irakeesjes folteren. En dat moet dan de Great American Army voorstellen. Gimme a break. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen toch, als er SM restaurants opengaan in Tel Aviv, rechters in België hun job kwijt geraken omdat vrouwtjelief meer wil dan manlief can of wil geven, waarom zouden er in Irak geen kwistembiebels rondkrossen die er geld voor geven eens lekker vernedert te worden voor een klein freel blank vrouwtje uit de satanistische VS.
Voor de een een foltering ,voor de ander een orgasme. Ik vraag me nog steeds af waarom er foto's gemaakt zijn van de "folteringen". Geen enkele weldenkende persoon laat enig multimedia apparaat in zijn buurt toe als ie aan het martelen is-althans niet zonder zelf onherkenbaar te zijn.Trouwens, een goeie beul is gemaskerd.. dat maakt het "indrukwekkender" voor de gemartelde.Dat is kennis die al in de middeleeuwen werd gebruikt.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik snap niet goed waarom er gestraft moet worden.
geef die mensen een kleine berisping en tis goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Never trust a guy with a moustache:
Hitler, Stalin, Dutroux,... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK denk het heel systeem , die soldaten in iraq zijn daarvoor opgeleid, een volgen alleen orders van het systeem ,niet meer een niet minder!!
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Heb je ooit gehoord van geheime dienst van D.I.A, !!! alles wordt geregistreerd bad or good !!
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die foto's dienen om mee uit te pakken bij hun makkers.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lincoln. Ik ken de CIA en de FBI, de NSA, en de Mossad van naam. Ook de respectivelijke geheime diensten van bepaalde landen. Maar dat ze bestaan is alles wat ik weet.
Wat ik niet zou begrijpen is dan, waarom die foto's zodanig laten vrijkomen voor de pers. Een beetje leuk gebruik van computers om de gezichten van de beulen te vermommen, of een beetje creatief gebruik van uit te lekken foto's zodanig het Irakezen zijn die Irakezen folteren, geen VS of Britse militairen.Een dom zwart balkje zou enkee mensen hun leven een stuk rustiger maken. Zowel Bush als Blair , op zijn minst hun adviseurs ,moeten toch weten dat martelen niet kan als je jezelf " vrij en democratisch" noemt.En dat zulke info en foto's funest zijn voor verkiezingen.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef,
Citaat:
Citaat:
Dan mag U mij uitleggen waarom een VS of Britse militair dan blijkbaar de intelligentie van een doorsnee Belgische ambtenaar heeft, dat zij niet weet dat met de moderne multimedia hun gezichten voor eeuwig en altijd op de moderne media zal verschijnen, effectief de desbetreffende toekomsten vermorzelend. Een foto met een zwart balkje over het gezicht zorgt voor de nodige graad van anonimiteit, terwijl de houder van de orginele foto's toch kan "uitpakken tegenover zijn/haar maten".
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Dat de foto's echt zijn, dat geeft zelfs de Amerikaanse regering toe.
Het is inderdaad vreemd dat deze foto's het daglicht zien. Maar men kan zich afvragen of -zoals verschillende mensenrechtenorganisaties (en nu ook een Amerikaanse militair) zeggen- dat niet het systematische karakter van dit soort praktijken aantoont?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
"A few good man" gezien? Ik weet het, het is "maar" een film. Maar de eindscene, waar Nicholson in de rechtzaal tekeer gaat tegen de advocaat en de rechter, schetst een goed beeld van hoe soldaten neerkijken op de burgerij. Zij vinden zelfs dat zij aan hen geen verantwoording verschuldigd zijn.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat de mensen die ik ken, die in het leger geweest zijn-of zijn, een mooie doorsnee geven van de Belgische bevolking, slimme en minder slimme, mensen met een geweten en mensen met vooral eigenbelang. Maar geen enkele van die personen zou ik dom noemen.Integendeel, een geslaagd ingenieur met oficierservaring in de genie, een syndicaal secretaris met een rits diploma's boekhouden in al zijn vormen geuren en kleuren, nu net onslagen van zijn reservistenoficiersstatus-wegens rotte knieen- bij de artillerie.
Of een flight engineer bij de hercules toestellen, toch ook geen domme jongen. Daarentegenover, er waren ook slimme en vriendelijke vaders en broers bij diegenen die de concentratiekampen bewaakten, dus intelligentie en karakter zijn daarom geen referentie. Oftewel , deze foto's lijken me eerder een afleidingsmaneuver.Ze moeten niet onwaar zijn, maar ik heb mijn twijfels.Nu is alleen de vraag, waarom?
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de wereldpers is minder makkelijk te chanteren en onder de duim te houden dan bvb... de belgische ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() http://www.prisonexp.org/slide-1.htm
Misschien is er hier toch ene die de moeite wilt nemen om het verslag van het Stanford experiment te bekijken. Geeft een heel ander beeld op de zaak vind ik. |
![]() |
![]() |