![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vervolging van holebi’s. Vroeger & nu
De film “Un amour �* taire” (verkrijgbaar op DVD met Nederlandstalige ondertitels) is één van de weinige films over de deportatie en vervolging van holebi’s onder het nazisme. De centrale figuren in de film zijn Jean en Philippe die van elkaar houden. In het Parijs van 1942 was dat een misdaad. Het volstond om met een roze driehoek te worden gebrandmerkt en vervolgd. Artikel door Pablo V (Brussel) Toen de nazi’s in 1933 aan de macht kwamen, werden al snel wetten ingevoerd tegen “erfelijke rampen”. Daarbij werd onder meer overgegaan tot het steriliseren van homoseksuelen. Deze vervolging begon meteen na 1933. In de eerste twee jaar van de nazimacht werden volgens Albert Knoll (archivaris in Dachau) 50.000 tot 63.000 mensen veroordeeld wegens homoseksualiteit. Uiteindelijk werden meer dan 100.000 homoseksuelen naar concentratiekampen afgevoerd. De wrede vervolgingen door de nazi’s zorgden ervoor dat het aantal sterfgevallen onder holebi’s in de kampen erg hoog lag: zowat 60%. In de film wordt getoond hoe één van de hoofdpersonages zich verzet als een gevangene met roze driehoek door een bewaker in elkaar wordt geslagen. Dit verzet wordt beantwoord door hem naar een ander kamp te sturen en te vergassen. De politie had een uitgebreid overzicht van alle homoseksuelen in Frankrijk gemaakt en bood dit overzicht aan de nazi-bezetters aan. Jean en Philippe werden slachtoffers van de collaboratie van het Vichy-regime. De Franse wet waarmee homoseksualiteit strafbaar werd gesteld, bleef ook na de oorlog bestaan. Deze wet werd pas in 1981 afgeschaft en pas in 2001 werd de deportatie van homoseksuelen officieel erkend door de overheid. Ook in andere landen bleef de vervolging van holebi’s na de Tweede Wereldoorlog dagelijkse kost. In de Sovjetunie werd homoseksualiteit verboden onder Stalin, die met de wet van 7 maart 1934 holebi’s met vijf jaar werkkamp in de Goelags bestrafte. Die positie werd ook overgenomen door Cuba, waar de laatste homofobe wetten pas in 1997 werden afgeschaft. Vandaag zijn er nog steeds zeven landen waar op homoseksualiteit de doodstraf staat. In 2005 werden twee jonge Iraniërs openbaar geëxecuteerd omwille van hun geaardheid. In een zestigtal landen zijn er andere bestraffingen voor homoseksualiteit. In 2009 nog werd in Oeganda een wetsvoorstel ingediend om de doodstraf voor holebi’s in te voeren. De strijd is duidelijk nog niet gestreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest ik Homo zijn zou ik niet graag ingedeeld worden onder de categorie HOLIBI.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
't is trouwen holebi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het BI is er teveel aan.
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik snap er niets van
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk:
- ik heb niets tegen homo's - Ik heb niets tegen lesbienes - ik heb wel iets tegen mensen die niet kunnen kiezen tussen appelen of peren. Homo's en lesbiennes zijn meestzal trouw in hun relatie, een BI daarentegen fladdert van het ene naar het andere.
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, je snapt het niet, laat al maar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homo's en lesbiennes zijn meestal trouw. Een BI moet fladderen, vandaag voor de mannen, morgen voor de vrouwkes.
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk heb ik dit nooit echt begrepen. Wat maakte dat iemand werd bestempeld als homoseksueel? Je kon dit er toch helemaal niet aan zien, en in die tijden was het niet de gewoonte om zich te gaan outen. Werd iemand bestempeld als homoseksueel na een of andere (valse) beschuldiging? Volstond zoiets simpels en gebrekkigs om mensen te bestempelen als homoseksueel en hen te vervolgen? Of waren dat mensen die op heterdaad werden betrapt? Door wie werden ze dan betrapt? Want als ik hier de getallen lees, het waren er veel. Er moet wellicht een gehele dienst bestaan hebben met als taak het opsporen van homoseksuelen? Ik weet over deze affaire heel weinig zeg maar niks.
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
*Edit: neemt niet weg dat er in het homo-milieu ook heel wat "gefladderd" wordt. Laatst gewijzigd door xrc : 11 april 2010 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() 1. het gaat niet om kiezen, je geaardheid kies je niet, je kan dat niet veranderen
2. Niet alle bi's fladderen, ik zou zelfs zeggen dat het een minderheid is van alle bi's is die fladdert 3. Wat is het probleem met fladderen? Zolang het tussen consenting adults is: vrijheid blijheid Laatst gewijzigd door toccata : 11 april 2010 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Er wordt overal "gefladderd", zowel in homo-, lesbi-, heteromilieu. Hetero's zijn geen haar 'beter' dan homo's. Je hebt nu eenmaal mensen die er een promisque levenstijl op nahouden, en anderen die een nogal monogame levensstijl op nahouden. En dit is zo zowel voor homo's, hetero's, lesbische personen, biseksuelen.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe misleid kan je zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die biseksueel is, kan zich aangetrokken voelen tot zowel mannen als vrouwen. Dat betekent niet dat men alle vijf minuten van gedacht (of van partner) verandert. Het feit dat jij heteroseksueel bent, betekent toch ook niet dat je je tot alle vrouwen aangetrokken voelt, of dat je er maar op los neukt met alles wat borsten en een polsslag heeft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 11 april 2010 om 14:18. |
![]() |
![]() |