Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 17:19   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Blok ziet af van kliklijn illegalen

Uitgegeven: 13 mei 2004 17:56
Laatst gewijzigd: 13 mei 2004 17:57

BRUSSEL - Het Vlaams Blok ziet af van de plannen om in Antwerpen een kliklijn voor illegalen op te zetten. Dat meldde donderdagmiddag de Vlaamse publieke omroep VRT. Het Blok zet die stap na forse kritiek op het initiatief in het Belgische parlement.

De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Dewael noemde de kliklijn donderdag in de Kamer "onwettig en verwerpelijk''. De Franstalige groenen omschreven het Blok-initiatief als een nazi-methode.

De extreemrechtse partij wilde het mogelijk maken dat Antwerpenaren via een mobiel nummer konden melden waar illegalen wonen of werken. Het Blok zou deze informatie dan vervolgens weer doorgeven aan politie of stadsbestuur. De partij verwijt het Antwerpse gemeentebestuur te weinig te doen tegen de ongeveer 10.000 illegalen die naar eigen schatting in de stad leven.

nu.nl
Lekker de (Joodse) buren verklikken? Klinkt wel erg nazi-Duitsland-achtig he?
Dé ware inborst van de échte goeie (VB) Vlaming: de buren verklikken bij de overheid als ze hun gras twee kontjes hoger laten groeien dan wat toegestaan is!
(Ordnung Muss Sein ofzoiets?)

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:15   #2
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Vlaams Blok ziet af van kliklijn illegalen

Uitgegeven: 13 mei 2004 17:56
Laatst gewijzigd: 13 mei 2004 17:57

De extreemrechtse partij wilde het mogelijk maken dat Antwerpenaren via een mobiel nummer konden melden waar illegalen wonen of werken. Het Blok zou deze informatie dan vervolgens weer doorgeven aan politie of stadsbestuur. De partij verwijt het Antwerpse gemeentebestuur te weinig te doen tegen de ongeveer 10.000 illegalen die naar eigen schatting in de stad leven.

nu.nl
Het is blijkbaar verboden om zijn burgerplicht te doen en zo de politie te helpen. Blijkbaar ontbreekt bij 'die Altparteien' de politieke wil om het illegalenprobleem effectief aan te pakken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:25   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Het is blijkbaar verboden om zijn burgerplicht te doen en zo de politie te helpen. Blijkbaar ontbreekt bij 'die Altparteien' de politieke wil om het illegalenprobleem effectief aan te pakken.
Ik las: "Het Vlaams Blok ziet af van kliklijn". Dus blijkbaar voelen ze zich aangesproken door de kritiek die erop kwam?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 19:26   #4
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik las: "Het Vlaams Blok ziet af van kliklijn". Dus blijkbaar voelen ze zich aangesproken door de kritiek die erop kwam?
het zijn echte doetjes aant worden
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 20:11   #5
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is blijkbaar verboden om zijn burgerplicht te doen
Er is een hemelsbreed verschil tussen het uitvoeren van zijn burgerplicht - het 'verklikken' van illegalen valt daar trouwens helemaal niet onder, maar kom - en de taken van de politie proberen over te nemen. Vandaar dat ik het mij nogmaals permiteer om in herhaling te vallen: "De partij zou natuurlijk ook gewoon kunnen oproepen om dit rechtstreeks te melden aan de politie, maar dat zou natuurlijk een veel minder spectaculair voorstel zijn hé!"
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be