Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2010, 14:35   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard Schisma in Open-VLD?

de cirque wordt nog beter... volgens 'geruchten' lijkt open-VLD verdeeld te zijn over de uitstap uit de regering en zou vanhengel werken aan een persbericht dat jonge decroo in het diskrediet zou brengen...

link: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0422_Vanhengel

Lijkt me nogal een enorme draaibeweging na zijn vorige commentaar:
link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...de-Kamer.dhtml

waarheid of gewoon geroddel?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 14:38   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Gespin is de juiste term.
Oud 22 april 2010, 14:44   #3
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft de huidige leiding van Open VLD er voor gekozen om uit electorale overwegingen uit de regering te stappen en om haar stempel op de VLD te drukken. Een externe vijand is daarvoor altijd welkom.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 14:46   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Volgens mij heeft de huidige leiding van Open VLD er voor gekozen om uit electorale overwegingen uit de regering te stappen en om haar stempel op de VLD te drukken. Een externe vijand is daarvoor altijd welkom.
kan, maar dat zou wel een zeer domme redenering zijn. ze kunnen nooit zo Vlaams zijn als NVA of VB. maw, ze riskeren meer dat al die stemmen naar die partijen gaan en niet naar hun.

goed, het kan zijn dat ze zo dom zijn binnen de VLD, maar mss zit er meer achter.
Oud 22 april 2010, 15:30   #5
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
de cirque wordt nog beter... volgens 'geruchten' lijkt open-VLD verdeeld te zijn over de uitstap uit de regering en zou vanhengel werken aan een persbericht dat jonge decroo in het diskrediet zou brengen...

Wat overdreven om over een splitsing te praten omdat de oude Hengel de kant van de MR kiest.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 15:40   #6
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Wat overdreven om over een splitsing te praten omdat de oude Hengel de kant van de MR kiest.
met schisma doel ik op twee totaal verschillende meningen binnen de open-vld; ik heb het niet over een splitsing van de partij

en volgens wat ik zie op villa politica is er toch iets aan de hand met die vanhengel
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 15:42   #7
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
met schisma doel ik op twee totaal verschillende meningen binnen de open-vld; ik heb het niet over een splitsing van de partij

en volgens wat ik zie op villa politica is er toch iets aan de hand met die vanhengel
Villa politica komt me niet erg betrouwbaar over.
Ze hebben wel erg veel begrip voor de Francofonie.
Volgens mij zijn het ras-belgicisten.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 22 april 2010 om 15:42.
Oud 22 april 2010, 15:43   #8
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat dan zo erg??
De meerderheid beslist niet?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 15:43   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kan, maar dat zou wel een zeer domme redenering zijn. ze kunnen nooit zo Vlaams zijn als NVA of VB. maw, ze riskeren meer dat al die stemmen naar die partijen gaan en niet naar hun.

goed, het kan zijn dat ze zo dom zijn binnen de VLD, maar mss zit er meer achter.
Tja kunnen we zeggen van SP.a, CD&V en VLD. Ze lopen allemaal NVA achterna waardoor ze de partij alleen maar groter maken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 april 2010 om 15:46.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 15:47   #10
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Begrijpelijk toch?
Zoontje De Croo is er alleen op uit om nieuwe verkiezingen te kunnen organiseren uit eigenbelang.
In de drang naar meer macht, geld, status enz. houdt dergelijke carrière- zoeker geen rekening met andere mensen en zal ze nog eerder vertrappelen.
Het feit dat de appel niet ver van de boom valt en dat er veel appels van de zelfde bomen vallen in het politieke wereldje is er de oorzaak van dat ons land verdeeld werd in stukken waarbij elk stuk haar eigen regeringen kreeg.
Elke boom heeft een eigen stuk grond opgeëist waar de appeltjes op konden terugvallen...
Nu ontdekken de 'collegae' van zoontje De Croo, dat zoontje De Croo hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor 'hun' ontslag met daaraan verbonden het verlies van 'hun' schoon inkomen en schoon jobke.
Wie heeft graag dat een ander hierover ongevraagd beslist (uit eigenbelang)?

Laatst gewijzigd door Marc Spandel : 22 april 2010 om 15:48.
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 16:12   #11
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Begrijpelijk toch?
Zoontje De Croo is er alleen op uit om nieuwe verkiezingen te kunnen organiseren uit eigenbelang.
In de drang naar meer macht, geld, status enz. houdt dergelijke carrière- zoeker geen rekening met andere mensen en zal ze nog eerder vertrappelen.
Het feit dat de appel niet ver van de boom valt en dat er veel appels van de zelfde bomen vallen in het politieke wereldje is er de oorzaak van dat ons land verdeeld werd in stukken waarbij elk stuk haar eigen regeringen kreeg.
Elke boom heeft een eigen stuk grond opgeëist waar de appeltjes op konden terugvallen...
Nu ontdekken de 'collegae' van zoontje De Croo, dat zoontje De Croo hoogstpersoonlijk verantwoordelijk is voor 'hun' ontslag met daaraan verbonden het verlies van 'hun' schoon inkomen en schoon jobke.
Wie heeft graag dat een ander hierover ongevraagd beslist (uit eigenbelang)?
De VLD heeft de rug recht gehouden.
De tsjeven zijn weer eens op de knieen gegaan.
Dat is het verschil
Oud 22 april 2010, 16:23   #12
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
zou dit een mogelijk scenario kunnen zijn:

ze willen nu een snelle stemming, wetende dat de Franstaligen dan de alarmbelprocedure in gang zetten, wat -als ik me niet vergis- 30 dagen uitstel betekent. Intussen kan er toch een akkoord worden bereikt. Is dit het geval kan de VLD zeggen dat zij, door het mes op de keel te zetten, een akkoord afdwongen. Komt er in deze 30 dagen geen akkoord, dan nog kan de VLD zeggen dat zij deze vaudeville niet meer konden aanzien, en daarom al op 22 april er de stekker uittrokken.

Te langen leste wou de VLD allang uit deze regering, en biedt deze BHV-toestand hen het ideale voorwendsel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 22 april 2010 om 16:25.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:13   #13
Kempenaer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is het verschil
Dit heeft niets met "de rug rechthouden" te maken, dit is puur uit eigenbelang.
Of er zou geen oplossing zijn gekomen, of er zou een voor Vlaanderen slechte oplossing zijn gekomen, die de politieke spanningen en burgerlijke onvrede, nog verder zou opvoeren.
VLD had heel goed begrepen, net als enkele andere partijen, dat er nooit iets goeds uit bus kon komen, en dat de regering toch, op korte termijn, zou vallen.
Als men op het journaal goed naar de woorden van Alexander De Croo heeft geluisterd, dan heeft men gemerkt dat dit eveneens een echte verkiezingstoespraak was.
Daar is het open-VLD om te doen, populisme in het zicht van nieuwe verkiezingen, en om thevens hun anti-Vlaams karakter wat wegfoefelen.
Al dagenlang stoere taal, om de burger te imponeren.
Hopenlijk zal de kiezer niet vergeten, dat het de liberalen zijn geweest die altijd het meest naar de pijpen van de Franstaligen hebben gedanst.
Kempenaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 20:16   #14
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is geen schisma bij de open VLD. Nog niet in de verste verte.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 21:35   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het verschil
Inderdaad: Hun slechte gewoonten hebben hen parten gespeeld.
Die gewoonten zijn: Woordbreuk, gemaakte afspraken verkrachten,
Deadlines voortdurend opschuiven m.a.w. (bijna) nooit consequent zijn.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 21:47   #16
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de VLD inzag dat ze , als de regering zo verder aanmodderde ze geen kans hadden om zich te profileren tegen de volgende verkiezing( er wordt in de federale NIETS gedaan)Vermits ze al op een historisch dieptepunt zaten moest er dringend iets gebeuren, dus stellen ze zich Vlaams op om een oplossing te forceren , want BHV blokkeert alles.

Als ze nu toch gaan toegeven , gaan ze zeker de dieperik in, en dus vermoed ik dat ze zullen doorzetten, niettegenstaande het vuile spelletje van onze koning die een directe stemming klaar en duidelijk verhinderde!!!

Als de koning nog enige hoop had op de steun van de Vlaming, dan heeft hij die vandaag dubbel en dik verspeeld!!

Wat Van Hengel betreft: ik stond perplex van zijn uitspraken, want hij is vrij mild zoniet zelfs fransgezind. Als zelfs hij zegt dat het nu genoeg was en dat er van franstalige kant helemaal geen wil was om te onderhandelen op een redelijke manier, dan moet het wel heel hoog zitten!!

Als ze hun slag thuis halen, zullen ze toch wel wat stemmen gewonnen hebben, als ze terugkrabbelen vallen ze misschien onder de kiesdrempel.

Ik zie meestal een gemanipuleer achter de schermen van de VLD, als ze nu doordrijven, al is het uit eigenbelang, dan krijg ik een heel klein beetje respect ( nog niet genoeg echter om hen mijn stem te geven)
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be