Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welk oplossing moet er komen voor de overbevolking van de gevangenissen ?
Meer gevangenissen bijbouwen 34 37,36%
Meer 'enkelband'-gevangenen 8 8,79%
De gevangenen wat dichter bij elkaar zetten 10 10,99%
De zwaarste gevallen boven de 10.000 afknallen 13 14,29%
Meer alternatieve straffen 23 25,27%
De gevangenen vrijlaten en opvullen met bedrijfsleiders 3 3,30%
De minst erge misdadigers niet opsluiten 0 0%
Er is geen probleem, ons Laurettetje doet het perfect 0 0%
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2005, 10:42   #1
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard Oplossing gevangenisprobleem

Het gevangenisprobleem blijft maar aanslepen. De gevangenissen zitten overvol en er komen steeds meer 'klanten' voor een verblijf.

Wat vind je de beste oplossing ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 10:43   #2
Skempi
Vreemdeling

Standaard

Gevangen zelf laten betalen voor hun kosten in de gevangenis indien ze het kunnen betalen. Met die inkomsten meer gevangenissen betalen en onderhouden.

Zowiezo mag het gebrek aan plaats in gevangenissen geen excuus zijn voor straffeloosheid!
Skempi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 10:53   #3
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skempi
Gevangen zelf laten betalen voor hun kosten in de gevangenis indien ze het kunnen betalen. Met die inkomsten meer gevangenissen betalen en onderhouden.

Zowiezo mag het gebrek aan plaats in gevangenissen geen excuus zijn voor straffeloosheid!
Hmm, dat was nog een mogelijkheid die ik vergeten ben : zelfbedruipende gevangenissen. Dit is wel een goed idee. We kunnen dit eventueel uitgeven aan het buitenland. Bvb. dat gevangenen hun straf moeten gaan uitzitten in een Marokaanse gevangenis, daar zullen ze dan veel minder noten op hun zang hebben dan hier.
Oud 19 april 2005, 11:14   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Meer 'enkelband'-gevangenen en meer alternatieve straffen.
Maar ik kan niet beide aanduiden.
Oud 19 april 2005, 11:54   #5
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

privatisering van de gevangenissen en stoppen met er hotels van te maken. Op dat vlak kunnen we nog wat leren van een aantal arabische landen.
Oud 19 april 2005, 12:33   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het gevangenisprobleem blijft maar aanslepen. De gevangenissen zitten overvol en er komen steeds meer 'klanten' voor een verblijf.

Wat vind je de beste oplossing ?
Een combinatie van mogelijkheden

Meer gevangenissen bouwen, en ik stel voor de gevangen hun eigen gevangenis in te laten richten, zo kost ons dat minder en hebben ze hun bezigheid.

In de limburg liggen nog een paar verlaten steenkoolmijnen, plaats genoeg niet ?

En dan moeten we de zwaarste gevallen boven de 10 000 niet afknallen, ... Alhoewel ik de allerzwaarste gevallen wel zou laten afknallen, de zwaare pedofiele recidiverende verkrachters, recidiveirende verkrachters , Roofmoordenaars, serial killers en frauderende politiekers...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 12:45   #7
Geertje

Standaard

Wat mij telkens opvalt bij discussies i.v.m. dit onderwerp, is dat mannen meestal voor de hardere aanpak kiezen en vrouwen nog steeds blijven geloven in alternatieve straffen. Zou deze verschillende visie aan de opvoeding liggen of is het louter toevallig ?
Oud 19 april 2005, 12:49   #8
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Meer 'enkelband'-gevangenen en meer alternatieve straffen.
Maar ik kan niet beide aanduiden.
Ik sluit me hier bij aan 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 12:51   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, dat was nog een mogelijkheid die ik vergeten ben : zelfbedruipende gevangenissen. Dit is wel een goed idee. We kunnen dit eventueel uitgeven aan het buitenland. Bvb. dat gevangenen hun straf moeten gaan uitzitten in een Marokaanse gevangenis, daar zullen ze dan veel minder noten op hun zang hebben dan hier.
Ik wil gerust een Prison beginnen, ...

Ik zal bij den Bekaert ies wa rollen draad bestellen zie, ...

Oud 19 april 2005, 12:53   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij telkens opvalt bij discussies i.v.m. dit onderwerp, is dat mannen meestal voor de hardere aanpak kiezen en vrouwen nog steeds blijven geloven in alternatieve straffen. Zou deze verschillende visie aan de opvoeding liggen of is het louter toevallig ?

Ik weet het niet, maar dien alternatieven bullshit heeft in elk geval al genoeg bewezen dat het niet werkt.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, of hoe zeggen ze dat ook alweer... ?
Oud 19 april 2005, 12:56   #11
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik wil gerust een Prison beginnen, ...

Ik zal bij den Bekaert ies wa rollen draad bestellen zie, ...

Ja,ja, een vrouwengevangenis zeker.
Oud 19 april 2005, 12:59   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vermits er ontzettend veel onschuldige mensen héél hun leven in continu shift moeten WERKEN, stel ik een shift-systeem voor gecombineerd met een grote "verblijfruimte".

In een drie ploegensysteem zou men dan de capaciteit van de gevangenis kunnen verdriedubbelen: iedereen heeft dan recht op 8 uur slaap, 8 uur werken en 8 uur rustig verblijf in de gezamenlijke ruimte.

Je hebt dan ook V / L / N : driemaal zoveel plaats dus!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 13:00   #13
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik weet het niet, maar dien alternatieven bullshit heeft in elk geval al genoeg bewezen dat het niet werkt.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, of hoe zeggen ze dat ook alweer... ?
Ik geloof ook niet meer in alternatieve straffen, vooral als er dan nog sociale werkers rondlopen die de misdaden minimaliseren en de misdadiger de indruk geeft dat het allemaal de fout is van de maatschappij en vooral niet van hemzelf.
Oud 19 april 2005, 13:03   #14
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Vermits er ontzettend veel onschuldige mensen héél hun leven in continu shift moeten WERKEN, stel ik een shift-systeem voor gecombineerd met een grote "verblijfruimte".

In een drie ploegensysteem zou men dan de capaciteit van de gevangenis kunnen verdriedubbelen: iedereen heeft dan recht op 8 uur slaap, 8 uur werken en 8 uur rustig verblijf in de gezamenlijke ruimte.

Je hebt dan ook V / L / N : driemaal zoveel plaats dus!
Daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik ben verbaasd dat wij hier op enkele uurtjes al enkele bruikbare oplossingen kunnen bedenken waar onze politici al 20 jaar niet in slagen om ook maar 1 deftig alternatief uit te werken.
Oud 19 april 2005, 13:04   #15
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Ik woon al een tijdje in Rome en ik heb hier wat inspiratie opgedaan: Gladiatorengevechten terug invoeren, deze keer met gevangenen, als het aantal niet daalt, dan stabiliseert 't op zijn minst... *moehahaha*
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 13:14   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

sorry dubbel gepost

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2005 om 13:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 14:02   #17
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skempi
De meeste gevangenen staan niet bekend als vermogende personen. Bovendien lijkt het mij belangrijk dat in de eerste plaats de slachtoffers vergoed worden.
Oud 19 april 2005, 14:04   #18
Judge
Burgemeester

Standaard

Probleem met meer gevangenissen bouwen is dat die binnen de korste keren weer vol zitten omdat rechters dan de neiging hebben om meer en zwaardere gevangenissenstraffen uit te spreken.
Oud 19 april 2005, 14:06   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Laat gevangenen zelf hun gevangenis bouwen dan. Willen ze comfort, dat ze de handen uit de mouwen steken.

En dat 3 ploegensysteem, ben er wel voor te vinden.
Oud 19 april 2005, 14:08   #20
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik geloof ook niet meer in alternatieve straffen, vooral als er dan nog sociale werkers rondlopen die de misdaden minimaliseren en de misdadiger de indruk geeft dat het allemaal de fout is van de maatschappij en vooral niet van hemzelf.
En gevangenissenstraffen werken wel? Veel gevangenen komen crimineler uit de gevangenis dan dat ze er inkomen. Ze leren immers veel 'partners in crime' kennen in de gevangenis.

En zoveel sociale werkers lopen er niet rond wegens onderfinanciering van het gevangeniswezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be