Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2010, 15:28   #1
Wisord
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 januari 2010
Locatie: Lommel
Berichten: 10.022
Standaard 84 tot 86 uur werken per week ? Nooit !

BTB-ABVV neemt deel aan het Europese vrachtwagenkonvooi
(24/04/2010)
In oktober 2008 stelde de Europese Commissie voor om de richtlijn “arbeidstijd” voor beroepschauffeurs te herzien. De discussie daarover is nog altijd aan de gang in het Europees Parlement.

Deze Europese regelgeving dreigt zeer negatieve gevolgen te hebben, zowel voor de beroepschauffeur als voor het grote publiek. Zoals de kaarten nu liggen, zou het voor zelfstandige chauffeurs immers mogelijk worden om tot 86 uur te werken, elke week, het ganse jaar door. Loontrekkende chauffeurs in de sector werken volgens de Europese Richtlijn maximaal 48 uur per week gewerkt. We spreken dus over oneerlijke concurrentie, met alle negatieve gevolgen van dien.



Met een dergelijk werkregime zetten zelfstandige chauffeurs hun eigen veiligheid en deze van de andere weggebruikers op het spel. Té lang werken leidt immers tot vermoeidheid. En vermoeidheid zorgt voor een verminderde reactietijd, meer ongevallen, … Dat wordt door wetenschappelijk onderzoek bevestigd. Vermoeide chauffeurs zijn een gevaar op de weg. Ze brengen hun eigen veiligheid én deze van de andere weggebruikers in gevaar.



Chauffeurs hebben hun beroepsfierheid. Chauffeurs willen in veilige omstandigheden werken. De veiligheid van de beroepschauffeur en de andere weggebruikers komt voor ons op de eerste plaats ! Daarom moet Europa “neen” zeggen tegen de 86-uren-werkweek voor de zelfstandige beroepschauffeur. Hun toekomst, onze toekomst staat op het spel.



Reeds in maart 2009 volgde de Commissie “Werk” van het Europees Parlement de redenering van de vakbonden en keurde zij met grote meerderheid het vakbondsstandpunt goed.



Op woensdag 28 april aanstaande wordt opnieuw gestemd in het Europees Parlement.



Als BTB-ABVV manifesteren we samen met vakbonden uit heel Europa voor het uitbreiden van de Europese richtlijn naar zelfstandigen toe, zodat deze oneerlijke concurrentie kan gestopt worden.



Deze Europese manifestatie houdt meer in dan een manifestatie op woensdag 28 april 2010 voor de Europese gebouwen in Brussel. ETF (de Europese transportvakbond) organiseert vanaf vandaag vrijdag 23 april een Europees vrachtwagenkonvooi dat vertrekt vanuit Londen. Het konvooi, dat bestaat uit vrachtwagens van verschillende lidstaten, zal achtereenvolgens Den Haag, Düsseldorf, Schengen en Parijs aandoen. Bij elke tussenstop wordt een evenement met mediamoment georganiseerd met militanten uit de transportsector van verscheidene Europese lidstaten.



Op woensdag 28 april om 09.30 u , komt ons konvooi aan te Brussel. Na de rit van het Europese vrachtwagenkonvooi rond de Europese gebouwen, volgt een manifestatie van het Schumanplein (9 uur 30) naar het Jubelpark (11 uur).
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 21:40   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Een jaar of vijf geleden reed een in slaap gevallen trucker mij van achteren aan doordat ik moest anticiperen op een krankzinnig geworden turk die ons inhaalde en volle pulle in de vangrail knalde. Ik zag het aankomen en ging in de remmen staan om de heen en weer vliegende brokstukken van de gekke turk te ontwijken. Dat lukte prachtig, ik was ruim op tijd maar de trucker achter mij was beduidend minder alert - bon, Alfa stationwagon exit. Naar de sloper.
De man betaalde de schade uit eigen zak op voorwaarde dat ik er geen politiewerk van zou maken. Dit was niet de eerste keer, namelijk.
Zo gezegd zo gedaan. Het geld kwam keurig op mijn rekening. Even later kwam de polizei want er was nogal wat ravage.

Nee, dit is geen goede zaak.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be