![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oproep verschenen in Res Publica
Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik begrijp dat jij dergelijke tekst niet graag leest. Maar, wen je er maar aan, de verkiezingsuitslag op 13 juni zal het Belgicisme een schok geven.
O ja, terloops even, op het nieuws gisterenavond gaven ze een kort verslagje van de mini-betoging die de Belgicisten gisteren in "Bruxelles" op de been brachten. Het eerste wat ik zag was "le tricolore" in dezelfde stupiede versie als die waarmee jij je hier telkens aankondigt.
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een beetje Zangfeest in Antwerpen brengt met gemak vijfduizend man enthousiast bijeen. Het ziet ernaar uit dat België voorgoed heeft afgedaan. We kunnen ons nu concentreren op de verkiezingen en de laatste wapenfeiten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 17 mei 2010 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleszins veelzeggend, lijkt mij.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Zou BuB oppersmurf ook meegelopen hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel van die 'v-partijen' heeft een politiek programma waar ik me voldoende in kan vinden.
Op dit 'referendum' ga ik me dus gewoon onthouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Dit onderwerp bestaat toch al?
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zwans ni nee. Ik stem niet op partijen waar ik niet voor minstens 50 procent achter sta. Dit 'referendum' is geen referendum maar gewoon ordinaire Belgische verkiezingen. Ik onthou mij dus en de V-partijen mogen van mijn part, samen met de B-partijen, van de brug springen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Allee Pelgrim geeft weer zijn pilleke vergeten pakken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga vooral niet in op mijn argumenten. Typisch. Als je wil dat ik op een "v"-partij stem, geef me dan een partij die enkel en alleen voor "v" opkomt en laat alle rechtse en liberale zever achterwege. Geef mij een échte Vlaamse volkspartij, niet één die op voorhand strekkingen uitsluit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl enige sociaal economische impact op het economisch systeem vanuit de politiek geleden moet zijn van 1972 ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 19 mei 2010 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan en zal trouwens nooit van mijn leven stemmen op een partij die mij de lange wapper door de strot wil duwen en bereid is Vlaamse dorpen plat te gooien. De dag dat een n-va regering het laatste huis in Doel heeft platgegooid zal ik zelfs de leeuw in de fik steken, want dat land is het mijne niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() ik was nog aan t editten .. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Pelgrim is zwaar communist en zit de Vlaamse onafhankelijkheid enkel als een hefboom tot een meer solidaire maatschappij. Dan gaan stemmen op een rechts-autoritaire partij als Vlaams Belang, een ultraliberale partij als LDD of een bont allegaartje van conservatieven, sociaal-democraten en liberalen dat de N-VA is, is niet de meest logische keuze.
Wat dan wel een logische keuze is voor Pelgrim heb ik ook het raden naar... Maar ik begrijp hem wel ergens. Ik vind wel dat we een gouden gelegenheid laten liggen als de V-partijen onder de 50% uitkomen. Now or never... Of is het cow or clever?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik hoef daar zelfs geen "zwaar communist" voor te zijn. Partijen die mijn gezondheid ernstige schade willen toebrengen en mijn land naar de kloten helpen verdienen mijn stem niet, ongeacht hoe hard zij met een vlag wapperen en in het parlement stoer staan liedjes te zingen.
|
![]() |
![]() |