![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Misschien weten jullie het of niet maar in de jaren '70 lanceerde NASA ruimtesondes pioneer en voyager met een boodschap erop. De bedoeling was dat deze dingen uit ons zonnestelsel zouden gaan en hopelijk ook ooit gevonden door buitenaardse wezens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_...oneerprogramma) Nu, bij het lezen van dat wikipedia artikel realiseerde ik mij dat dik 99,99% van de mensen zelf niet in staat zijn om de boodschap in die plaat te ontcijferen. Je zou al een wetenschapper moeten zijn met doctoraatsthessisen over fysica, chemie, astronomie en wiskunde... En zelfs dat is niet voldoende. ik zou zelfs zeggen dat JIJ zelf fysica, chemie, astronomie en wiskunde uitgevonden moet hebben om het door en door te kennen. Waarom zijn we er dan vanuit gegaan dat de eerste de beste alien-vinder die boodschappen wel gaat ontcijferen? Ik denk dat het gepaster was om boodschapppen in de lijn van "Nijntje gaat naar de stad" te gebruiken. Iedereen herkent toch meteen die domme figuren van Nijntje? En bovendien, hoeveel procent van de wereldbevolking voldoet aan de menselijk maten die afgebeeld zijn? Misschien was dat zo in de jaren 70 maar nu geldt dat toch niet meer. Nu is iedereen dik en uit vorm. Die aliens, als ze naar hier komen in de hoop een intelligente levensvorm aan te treffen, gaan nog raar opkijken als ze hier domme dikke mensen gaan aantreffen... Laatst gewijzigd door styllo_ben : 28 april 2010 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die link werkt niet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() idd, snap je nu mijn punt. ik kan zelfs geen juiste link geven
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ik heb het nagekeken. de link is wel juist hoor.
zoek zelf in wikipedia met termen pioneer plaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het laatste haakje is niet mee opgenomen in je link, terwijl het daar wel bijhoort.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Simpel
Stel dat morgen een sonde van een ander stelsel hier op aarde zou belanden. Dan zullen ook de slimste koppen van heel de wereld eraan gezet worden om de boodschap te ontcijferen. Ze gaan dat niet aan jefke van de slager op de hoek geven (behalve als dat een genie is) Verder is waterstof de meest voorkomende atoomelement. Dus enig ander ras zal dit ook kennen en dat als basis gebruiken om de rest te ontcijferen. Het is wel puzzelwerk. Maar als je dit als beschaving niet kunt oplossen, doe dan ook geen moeite om contact te maken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het grootste bewijs van de aanwezigheid van intelligente buitenaards wezens in ons heelal is het feit dat die wezens onze planeet wijselijk links laten liggen.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat dat in een ander zonnestelsel niet anders zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() En nóg groter is de kans dat die sonde onopgemerkt ergens in de oceaan terechtkomt.
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Da was nu ne keer vooruitziend ! Ofwel is die alien slim genoeg om da plakske te ontcijferen en dan mag hij hier komen werken, ofwel is hij daar te dom voor en blijft hij beter ginder. Da's weer een inburgeringscursus en zo uitgespaard.
![]()
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() ik ben daarnet op wikipedia wat gaan lezen over de ruimtestations mir en het ISS.
De indruk dat ik kreeg van de foto's is toch niet zo denderend. Het lijken wel schroothopen, aan mekaar vastgeklonken om geimproviseerde woonruimtes te creeren. Erg schamel natuurlijk. Die beelden getuigen toch wel niet van een technologisch hoogstaande beschaving. Waarom kunnen ze die dingen gewoon niet wat stroomlijnen om ze een futuristische look te geven? het oog wil ook wat. Ik wil voelen alsof we in het jaar 2150 leven, en niet 1930! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die sonde door buitenaardse wezens onderschept wordt, zal het eerste wat die denken wellicht zijn dat we hier allemaal naakt rondlopen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist wel.
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Tenzij je echt heel hard gaat misschien, er hangen toch wel een paar moleculen.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 april 2010 om 06:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig hebben ze daar Pinfarina of Bertone niet op losgelaten, ... Ze kunnen misschien eens die gasten van West-Coast customs bellen, ... pimp my spacestation... ![]() |
|
![]() |
![]() |