![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoeveel regeringen wil Albert nog lijmen ,voordat de kiezers mogen spreken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik ben er zeker van dat Maingain een zaadlozing heeft gekregen, toen hij dit vernam.
![]() |
#4 |
|
![]() reynders bemiddelaar?
dan zal het zekers niet lukken om nog een regering te vormen. haha! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ernstig nu: de kansen op sukses zijn toch klein. Stel dat ze in hun heiligenkalender blijven, en Pinksteren als deadline voorstellen. Dan gaan ze eerst hun tijd weer verbeuzelen ... en dan weer botsen op het feit dat je water en vuur niet kan verenigen; dat je nooit een meetkundige figuur kunt tekenen die tegelijk vierkant en sirkel is enz. enz. tijdverlies stemmen en duidelijk zijn wat je erna verwacht: respekt voor het parlement; wat het parlement beslist heeft, moet aanvaard worden - een alarmbel dat gaat nog, zelfs een moordenaar mag kassasieberoep aantekenen - maar demokrasie is demokrasie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nou, dat ze eruit gaan komen kunnen we nu echt definitief vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() erg dat die Fortis gangster weer de leiding mag nemen.... tijd voor mijn Losec-pilletjes in te nemen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() hopelijk maken ze hem eerste minister
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Wie zou die job nog willen langs Vlaamse kant?
Dehaene was het beu. Wilfried Martens? Willy CLaes? En bij onze jonge garde vind ik niet zo direct mijn goesting ![]() Maar Reynders nu? Wat gaat die zoeken EN vinden. Een echte verrassing is het ook niet omdat hij perfect past tussen de lijnen die Laken heeft uitgezet. Volgens Martens en Claes gisterenavond in "Bracke" op Canvas is het probleem van de huidige en jonge generatie van politici een gebrek aan communicatie en geen vertrouwen in elkaar. Maar volgens mij doet dat niets aan de problemen die er nu zijn. Ik ben dus niet jong en toch wil ik dat deze zaak snel opgelost wordt. De generatie van Eyskens, Tindemans en later hebben niets opgelost. Het punt is dat deze heren een zodanig vertrouwen hadden en een goede communicatie die alleen afhing van een compromis die de Franstaligen deed glimlachen. En zoals nu wéér blijkt en na AL die jaren is het weer niet goed wat nu op tafel ligt. Het stopt niet. Er was idd. een schok nodig zoals die van Alexander. Iedereen is wakker geschoten en wees gerust: er was paniek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() net niet, dat wilt zeggen dat hij de meeste toegevingen moet doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogal logisch dat er geen vertrouwen meer is en geen kommunikasie.
De zaadjes daarvan werden sedert 1830 sistematisch al gelegd. Neem nu de fasiliteiten: die waren maar akseptabel omdat ze aan beide kanten van de taalgrens anders uitgelegd werden: aan de Vlamingen werd gezegd dat het 'fasiliteiten' waren, in de zin van 'een beetje helpen op weg naar ... en tijdelijk enz., en de taalgrens is nu definitief". aan de frankofwieten werd gezegd dat het eeuwige en gebetonneerde rechten waren om door iedereen bediend te worden in het Frans Met zo'n dubileuze leugens, organizeer je geen vertrouwen. En daarbij, wat is er eigenlijk heiligs of sakraal aan de toevallig huidige staatsvorm B. ? En wat zou er zo duivels of hels zijn aan een eventuele Vlaamse staat ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() En maar uitstellen……
Enerzijds is het natuurlijk duidelijk dat uw onverkozen staatshoofd zich niet kan veroorloven om al te veel rechtstreeks met politiek doende te zijn : hij zou daar gegarandeerd zijn vingers aan verbranden. Dan maar iemand anders in de vuurlijn sturen. Anderzijds is het zonneklaar dat dit puur politiek manoeuvre uitsluitend tot doel heeft één en ander nog maar eens uit te stellen, en vooral, om komende donderdag een mogelijke stemming in plenaire zitting van het parlement te vermijden. De uiterst wollige omschrijving van Reynders’ opdracht spreekt in dat verband boekdelen : « de s'assurer dans un très court délai pour que les conditions soient remplies pour la reprise rapide des négociations sur des problèmes institutionnels et en particulier celui de Bruxelles-Hal-Vilvorde ». Nou, dan volstaat het dus voor Reynders om zowat tegen het einde van de komende week te stellen « dat hij er van overtuigd is dat de voorwaarden voor een snelle hervatting van de onderhandelingen vervuld zijn”. Dat is derhalve niet eens een begin van oplossing zoeken, het is gewoonweg wat uitstel kopen. Maar waar zit intussen de enige politieker die logischerwijs geroepen is om dit varkentje te wassen : de man van 800.000 stemmen ? Bon, die mag dan al wel veelvuldig bewezen hebben dat hij totaal onbekwaam is, maar eerlijk gezegd, als men zo iemand op alle mogelijke en onmogelijke manieren constant uit de wind zet, zou zelfs een Leterme in staat moeten zijn om een beetje resultaat te boeken middels het erg weinige dat hij aankan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Wat een oeverloos gezwam, eindigt dat nu nooit! Of er een stemming komt volgende week daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken ik betrouw Marianne Thyssen (CD&V) voor geen cent.
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Zou het dan toch waar zijn dat Di Rupo alles orchestreert???
Een gedroomde oplossing voor hem om de grootste partij te worden (te blijven) in Wallonië: Reynders zal moeten inbinden of op zijn bek gaan : eer uit die aanstelling halen, kan hij niet!! Zijn gezicht op de TV sprak wel boekdelen. Nu hoop ik dat er een termijn op zijn taak staat, bv tot maandag en dan tot een akkoord komen voor donderdag en anders, stemmen!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ach komaan, vanwaar het pessimisme?
Ik vind het vrij leuk om te weten dat degene die zich continu opwerpt als verdediger van de Franstaligen in de rand zijn handen nu zelf eens moet vuil maken. Als het nu fout afloopt wordt hij als verantwoordelijke gezien. Dit zou hem in Franstalig België duur kunnen opbreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Deze week een professor van de Vlerick Hogeschool gehoord op de radio, hij stelde voor iemand neutraal uit het buitenland te halen als knoop doorhakker.
Waarom niet ? Ik stel voor Tony Blair of Poetin, die laatste zou de zaak met een zekere autoriteit afhandelen en onbevooroordeeld naar taalgroep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou best kunnen dat le roi vroeg of laat het Congolees leger laat overkomen om die Vlamingen eens een poepje te laten ruiken.
Althans... Als er eens 1 legervliegtuig zonder problemen van de grond raakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() De koning heeft dan toch gevoel voor humor! Leve het sarcasme!
![]() |
![]() |
![]() |