Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2010, 12:15   #1
Oberon
Partijlid

Oberon's schermafbeelding

Standaard Leterme en de West-Vlamingen

Zopas Leterme gehoord op Radio 1. Hij bevestigt dat hij niet zal opkomen op de senaatslijst maar dat hij de West-Vlaamse kamerlijst zal trekken. Daarmee neemt hij naar eigen zeggen "zijn verantwoordelijkheid op".

Als West-Vlaming die 3 jaar geleden mijn stem gaf aan het kartel CD&V-NVA en op Leterme stemde wil ik het volgende kwijt.

Met te kiezen voor de kamerlijst neemt u uw verantwoordelijkheid niet op, integendeel, daarmee gaat u het oordeel van Vlaanderen uit de weg. U vreest dat u nog niet aan de helft van de voorkeurstemmen komt die u de vorige keer haalde. Dat is geen verantwoordelijkheid opnemen, dat is vluchten.

Dat u plaats wil maken voor uw voorzitster die het goed deed (?) is een goedkope smoes. Indien u dat wou kon zij de lijst trekken en dan stond u tweede of duwde u de senaatslijst.

Bovendien door de eerste plaats op de West-Vlaamse lijst op te eisen zet u de enige CD&V-er die enig resultaat kan voorleggen - Stefaan De Clerck - op de derde plaats.

Wellicht rekent u op de "compassiestemmen" van de West-Vlaming. Als Ieperling zou Leterme moeten weten dat wij West-Vlamingen misschien wel een eigen versie hebben van het Nederlands maar dat wij alles behalve "dutsen" zijn.

Leterme dumpte bij de eerste gelegenheid de NVA, zijn compagnon de route, in juni zal de rekening hem gepresenteerd worden.
Oberon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 13:10   #2
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook West-Vlaming, en Leterme had bij mij bij de vorige federale verkiezingen enige geloofwaardigheid, maar die is hij snel kwijtgeraakt.
Voor die pipo heb ik echter niet gestemd, en dat zal deze keer zeker niet zo zijn.
Ik vraag mij af wie daar nog wel voor gaat stemmen.
Hij zal inderdaad waarschijnlijk de kaart van de martelaar gaan trekken.
Ik hoop dat niemand in die val trapt.

Een paar maanden geleden was hij nog in Wallonië waar hij een speech gaf, waarbij hij echt de Franstaligen naar de mond praatte.
Van enige Vlaamse reflex of nog maar begrip voor de Vlaamse standpunten was geen enkel spoor meer.
Ik hoop dat niemand zich nog door die kazakkendraaiers laat een oor aannaaien.
Trop is teveel !
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 13:14   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de ogen van de Westvlamingen ook zijn opengegaan en waar ik na de eerste mislukking hem nog het voordeel van de twijfel gunde, moet ik zeggen dat hij nu toch wel bewezen heeft het niet in zich te hebben. Hij was beter minister-president gebleven, daar leverde hij goed werk. Maar ja, federaal minister worden lijkt nog altijd iets hoger te zijn, maar dat is hem duur te staan gekomen. Hoe hoger je klimt , hoe dieper je kan vallen!! De Westvlamingen kennen nochtans dit gezegde!! ( ben van Westvlaamse afkomst)

Laatst gewijzigd door omaplop : 28 april 2010 om 13:15.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:20   #4
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik ben West-Vlaming, en ben nooit van plan geweest voor Leterme te stemmen.

Ik heb dat dan ook nooit gedaan.

En zal dat nu zéker niet doen.

Geen kompassie!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 14:25   #5
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Leterme kan best zo snel mogelijk vergeten worden. 800.000 keer bedrog plegen, dat die man nog buiten durft te komen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 16:41   #6
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Leterme is totaal afgegaan, denk niet dat de Westvlamingen dat niet weten. En Stefaan Declerck is ook al geen briljante kandidaat.
WVL is traditioneel christen-democratisch, dus als lijsttrekker worden ze wel verkozen, maar de partij zal wel klappen krijgen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2010, 16:53   #7
bartje
Minister-President

Standaard

En zo kan er niet vergeleken worden omdat hij in 2007 de senaatslijst trok die over gans Vlaanderen gaat en nu enkel de kamerlijst voor West-Vlaanderen. Bang wrsch dat hij in nationale debatten terecht keihard zou aangepakt worden met 5 minuten politieke moed, wie gelooft die mensen nog, stabiliteit, voor de mensen etc...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be