Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 09:28   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Waar is “villa politica” gebleven?

Twee keer per week mogen wij het soevereine volk een zicht hebben de werking van de wetgevende macht via "Villa Politica".

Ook kunnen wij daarbij vaststellen wie allemaal aanwezig is voor zijn loon.
Cumulard zijn natuurlijk meestal afwezig, dat zien wij meer dan eens aan de lege banken...van wat normaal toch een plenaire zitting zou moeten zijn...

Ik dacht dat de uitzending van woensdag plaats heeft gemaakt voor het zadel.
Eerst verschoven naar later en nadien gewoonweg van de kaart geveegd.

Geen openbaarheid van bestuur binnen het parlement over de “Lange Wapper” dus.

De volgende dag opnieuw wielrennen.

Men zou in een democratie kunnen denken dat de burgers en televisiekijkers toch recht hebben op twee uurtjes in het parlement.

Waarom het dan later op de avond niet te zien is, is voor mij een raadsel?

Ik vind Linda De Win die zoals Yves Leterme het ook zegt van de RTBF journalisten een “excellente" journaliste.
Zij weet welke vragen zij moet stellen en wanneer en aan wie.

Normaal als je de “slimste mens bent van heel de wereld.

Doe zo verder beste Linda.

Waarom hadden wij woensdag en donderdag op televisie geen recht op “Villa politica”.

Iedereen weet dat de herhalingen van de zaterdag niet alles bevatten.
Dus buiten internet krijgen wij het nooit meer te zien.

Dit is mijn geval, aangezien de connectie met –de redactie-videozone niet werkt.
Ook de mogelijkheid om het rechtstreeks op te nemen van de televisie werd mij deze week ontnomen.
Spijtig voor de democratie en voor Linda De Win die er zeker werk heeft van gemaakt.

Nochtans is de vrije meningsuiting door de minister van Binnenlandse zaken nogmaals bevestigd in het onderaan verschenen artikel.
Het is vanzelfsprekend dat de meningen van de voitallige kamer ons zeker aanspreekt.
Ook de oppositie heeft recht op een vrije meningsuiting of niet?

Maar als de enige aanwezige die het naar ons kan doorzenden dit uiteindelijk niet kan.
Wat dan?

Citatie:

do 01/04/2010 - 17:11 Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open VLD) vindt het onaanvaardbaar dat de toespraak van Benno Barnard in Antwerpen gisteravond werd verstoord. Ze laat de website van "Sharia for Belgium" screenen.
Minister Turtelboom zal de website laten screenen van "Sharia for Belgium", de organisatie die vermoedelijk achter de sabotage zit. "We gaan die website vanaf nu permanent laten opvolgen en screenen op strafbare feiten. Op die manier zullen we ook meer informatie verzamelen over de groepering en groeperingen die erachter zitten", zegt Turtelboom.
De minister tilt zwaar aan het feit dat het recht op vrije meningsuiting niet werd gerespecteerd. "We geven een heel sterk signaal dat niet geraakt kan worden aan het recht op vrije meningsuiting. Je laat mensen altijd spreken. Het recht op vrije meningsuiting is eigenlijk een pijler in onze samenleving", zegt minister Turtelboom.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 09:36   #2
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Enkele medewerkers hebben gebruik gemaakt van hun stakingsrecht die dag. Daarom ging de uitzending niet door. Net nu Geert Hoste gastcommentator was.
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 09:47   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Raspe,

zeg toch meer gedurfd wat je eigenlijk denkt:
- de dagen dat er uitzending is van villa politika, moeten betaalde feestdagen worden, en bejaarden die niks hebben aan een betaalde feestdag, mogen in de gemeentehuizen gaan tv kijken met gratis koffiekoeken;
- de uren dat er uitzendingen zijn van wielrennen, moeten verloven, werkpauzes verboden worden; moeten alle televizies die openbaar te bekijken zijn, omgedraaid worden ...

oh ja, nog iets, mocht die trut De Win wat minder domme vragen stellen, zelfs helemaal geen vragen meer stellen, dan zou ik wat meer naar villa politika kijken.
En Leterme is een schijtzak: hij paait die Dewin, alleen maar in de hoop dat ze daardoor wat verblind geraakt en hem niet komt ambeteren met domme vragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:36   #4
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En Leterme is een schijtzak: hij paait die Dewin, alleen maar in de hoop dat ze daardoor wat verblind geraakt en hem niet komt ambeteren met domme vragen.
tiens tiens, waar is de tijd dat diezelfde Leterme in jouw ogen althans niks mis kon doen, kortom een geweldige kerel was. Ik herinner me dat heel wat forumgangers je toen een blinde mol vonden maar dat hielp niet jij verdedigde je held door dik en dun.
Waarschijnlijk draag je nu een bril en komt dat je verstandsvermogen blijkbaar ten goede of moeten we zeggen verstand komt pas met de jaren.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:45   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het altijd leuk die mensen heen en weer en weg te zien snellen om zeker geen mening te moeten uiten vooraleer met alle spindoctors en partijbazen te hebben afgestemd hoe die mening precies moet luiden. Hetzelfde verschijnsel zie je overigens ook op de publieke TV in Noordnederland. In onze andere buurstaten schijnt "de politiek"
de media beter in haar greeep te hebben - maar daar is dan ook flink merkbaar dat allerlei "spontane uitingen" flink geregisseert zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 14:23   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
tiens tiens, waar is de tijd dat diezelfde Leterme in jouw ogen althans niks mis kon doen, kortom een geweldige kerel was. Ik herinner me dat heel wat forumgangers je toen een blinde mol vonden maar dat hielp niet jij verdedigde je held door dik en dun.
Waarschijnlijk draag je nu een bril en komt dat je verstandsvermogen blijkbaar ten goede of moeten we zeggen verstand komt pas met de jaren.
De periode dat Leterme zich hield aan de afspraken van het kartel en aan zijn eigen kiesbeloftes, was hij ook perfekt verdedigenswaardig.

Jij hebt het over mijn verbeterend verstandelijk vermogen: ik mag je gerust stellen: ik ben nog altijd even geniaal. Arm, lelijk, gierig, immoreel maar : gezond en geniaal.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 14:28   #7
Busse87
Burgemeester

Standaard

Van mij mogen ze dat een hele dag op Een+/Canvas+ uitzenden . Daar komt toch amper iets op . Gisteren zat ik ook te wachten en dan kreeg je een programma over wellness . Precies den VTM .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 15:29   #8
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

'k weetnie roger, hier in diverse prg's zie je toch ook regelmatig een geregiseerd "spontaan" interview (de laatste die mij voor de geest ziet is die met Freya over haar verkiesbaar stellen voor een termijn terwijl zij eigenlijk thuis hare kleine zou moeten opvoeden)
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 08:35   #9
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Tip: www.actuatv.be
Deze vind ik veel beter om op te kijken dan villa politica.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 12:49   #10
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tick Bekijk bericht
Tip: www.actuatv.be
Deze vind ik veel beter om op te kijken dan villa politica.
een betalende zender?????? om 'onze' vertegenwoordigers aan het werk te zien?? Toch compleet van de pot gerukt?
Oud 4 april 2010, 12:03   #11
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Betalend? Ik krijg die gewoon op mijn tv zenne
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 12:16   #12
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Je moet wel digitaal kijken om van deze zender (gratis) te genieten. Het analoge zenderaanbod wordt hoe langer hoe kleiner.

Kom nu niet af dat digitaal kijken duurder is dan analoog want dat is niet zo.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 14:53   #13
BlueThunder
Banneling

Standaard

koude oorlog in De Kamer zegt prof. DeVos.... met getrokken messen tegen over elkaar

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tream/1.450166
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 15:07   #14
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Je moet wel digitaal kijken om van deze zender (gratis) te genieten. Het analoge zenderaanbod wordt hoe langer hoe kleiner.

Kom nu niet af dat digitaal kijken duurder is dan analoog want dat is niet zo.
tuurlijk niet, digitaal is veel makkelijker te controleren naar wat u kijkt. Logisch dat ze iedereen daar naar toe pushen en de analoge connecties als marginalen zullen omschrijven.
Oud 29 april 2010, 16:26   #15
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Het zou niet veel kosten continu een camera te zetten in het parlement en te verbinden aan een gratis internetsite. Dat zou de democratie ten goede komen. Wie wil dat niet?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2010 om 16:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 16:35   #16
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het zou niet veel kosten continu een camera te zetten in het parlement en te verbinden aan een gratis internetsite. Dat zou de democratie ten goede komen. Wie wil dat niet?
Die is er nu al. Surf maar eens naar de site van de Kamer.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 17:14   #17
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Die is er nu al. Surf maar eens naar de site van de Kamer.
Bedankt voor de tip, maar ik krijg hier geen beeld
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be