Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2004, 18:32   #1
VL Nationalist
Burger

Standaard

Hoe schatten jullie de politieke toekomst van belgië in door deze tegenstelling? In Vlaanderen weigert het Vlaams Kartel in een regering te stappen die de splitsing niet doorvoert. De sossen en de VLD daarentegen spelen een laf spel met hun 'forum' en zullen niet moeilijk doen. In wallonië is het standpunt van de ps en mr wel duidelijk...

1) Dit wordt de definitieve breuk van belgië
2) BHV wordt gesplitst zonder hier een prijs voor te moeten betalen.
3) Vlaanderen gaat een extra geldstroom naar Brussel mogen inleggen of grondgebied verliezen voor de splitsing.
4) Er zal niets veranderen.
5) Een andere mogelijkheid

Bij mij is er een lichte hoop op de eerste optie maar ik vrees dat we weer mogen gaan dokken.
VL Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:38   #2
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als men langs beide zijden van de taalgrens bij z'n standpunt blijft (wat waarschijnlijk is om geen gezichtsverlies te lijden), en de zaak escaleert, dan wordt dit de definitieve breuk tussen VL en WL.

B-H-V is een tijdbom.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:47   #3
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Leo Peeters is bij deze vanaf vandaag ook een smerige lafaard!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:49   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
veel geblaaaaaaaaaaaaaaaaat en weinig wol

[size=7]13 juni ? AFREKENEN ! SPa en VLD Weg er mee [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:51   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[size=7]CD&V of Vlaams Blok uw enige alternatief [/size]

VLAANDEREN BOVEN EN VLAANDEREN EERST
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:54   #6
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Allez, Somers, vlaamse minister-president vormt een Vlaams front?

1. Federal bevoegdheid

2. Een front voor n�* de verkiezingen

3. Grondwet niet nageleefd
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2004, 18:58   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL Nationalist
Hoe schatten jullie de politieke toekomst van belgië in door deze tegenstelling? In Vlaanderen weigert het Vlaams Kartel in een regering te stappen die de splitsing niet doorvoert. De sossen en de VLD daarentegen spelen een laf spel met hun 'forum' en zullen niet moeilijk doen. In wallonië is het standpunt van de ps en mr wel duidelijk...

1) Dit wordt de definitieve breuk van belgië
2) BHV wordt gesplitst zonder hier een prijs voor te moeten betalen.
3) Vlaanderen gaat een extra geldstroom naar Brussel mogen inleggen of grondgebied verliezen voor de splitsing.
4) Er zal niets veranderen.
5) Een andere mogelijkheid

Bij mij is er een lichte hoop op de eerste optie maar ik vrees dat we weer mogen gaan dokken.
Als de franstaligen en dezelfde 'Vlaamse' partijen die vandaag de splitsing tegenhouden, elkaar blijven steunen komt er geen splitsing maar krijgen de franstaligen hun zin: de uitbreiding van Brussel en/of het veranderen van de grondwet. Zij halen samen immers een meerderheid in het parlement. Met de medewerking van de paarse partijen hebben ze er zelfs het Lambermontakkoord, de snelbelgwet, het vreemdelingenstemrecht en de malafide kiesdrempels doorgehaald en de splitsing van BHV tegengehouden.
Oud 13 mei 2004, 18:58   #8
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Uit de interviews van tijdens de betoging bleek al dat hij een serieuze bocht aan het nemen was. (waarschijnlijk zal hij SS aan de telefoon hebben gehad)
Oud 13 mei 2004, 19:02   #9
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Ik ga akkooord met wat zeno zegt, BHV is inderdaad een tijdbom onder België. De MR(met Michel op kop) weert zich als een duivel in een wijwatervat tegen de splitsing. Ze zeggen radicaal NEEN. Toch zullen ze moeten, er bestaat hoedanook een eensgezinde Vlaamse stem over de splitsing, enkel het tijdstip waarop het doorgevoerd moet worden staat nu ter discussie. De splitsing staat in het federaal regeerakkoord, maar met de weigering van de Franstalige partijen staat de federale coalitie op springen. Bovendien moet volgens de raad van state BHV zo snel mogelijk gesplitst worden.
Het binnekort vallen van de Federale regering zal de eerste stap in de scheiding van Vlaanderen en Wallonië een feit zijn.
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be