Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2010, 18:18   #1
Eigenzinnig
Banneling

Standaard Criminelen zouden moeten betalen voor celverblijf

http://www.hbvl.be/limburg/tongeren/...lverblijf.aspx

Een procureur des konings is het beu dat er voor criminelen gratis kost en inwoning is, terwijl er te weinig geld is voor nieuwe gevangenissen...

een snelheidsovertreding kost aardig wat geld...een zwaar delict wordt gratis afgehandeld door de overheid...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:20   #2
BlueThunder
Banneling

Standaard

en als ze niets hebben... OCMW betalen zeker ? de rijksten blijven toch altijd buiten schot
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:22   #3
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
en als ze niets hebben... OCMW betalen zeker ? de rijksten blijven toch altijd buiten schot
Ze trekken altijd op één of andere manier...maar dan vloeit er een deel terug naar de staat in plaats van op hun spaarrekening...
Oud 6 mei 2010, 18:23   #4
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik veronderstel dat de geachte procureur die dag te veel gedronken had. Een kei kan je niet stropen, dus wie gaat dat dan betalen. Natuurlijk kan je gevangen dwingen te werken. Dat levert dan een heel gamma aan andere problemen op: ten eerste vormt die goedkope arbeid een verstorende factor op de arbeidsmarkt. Ten tweede kom je dan terecht in een Amerikaanse situatie, waarin het plots financieel interessant wordt mensen langdurig op te sluiten voor relatief lichte feiten. Een moderne vorm van slavernij met andere woorden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:47   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Maar jongens toch, weet er dan niemand dat er vele duizenden gevangenen vijf dagen op de week werken in de gevangenis aan 15 cent per uur?

Al die producten die door gevangenen aan een hongerloon geproduceerd worden, al die producten die alle dagen opgehaald worden door vrachtwagens die alle dagen heel de dag af en aan rijden aan de gevangenissen, waar gaat al de winst naartoe?

Er wordt al genoeg geprofiteerd van de gevangenen en mentaal zieken zou ik zeggen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:49   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik veronderstel dat de geachte procureur die dag te veel gedronken had. Een kei kan je niet stropen, dus wie gaat dat dan betalen. Natuurlijk kan je gevangen dwingen te werken. Dat levert dan een heel gamma aan andere problemen op: ten eerste vormt die goedkope arbeid een verstorende factor op de arbeidsmarkt. Ten tweede kom je dan terecht in een Amerikaanse situatie, waarin het plots financieel interessant wordt mensen langdurig op te sluiten voor relatief lichte feiten. Een moderne vorm van slavernij met andere woorden.
Hoe denk je dat te doen?
Oud 6 mei 2010, 18:51   #7
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe denk je dat te doen?
Werken of we pakken uwe playstation af!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:57   #8
BlueThunder
Banneling

Standaard

tot 3 jaar en soms veel meer geen uitvoering meer en de die die niet meer buitenkomen, waar gaan die dat halen... ook wanneer kom je buiten na 20 jaar, ben je volledig de weg kwijt, meestal blut, door iedereen verlaten, kansloos op de arbeidsmarkt, aangewezen op uitkeringen.... en van kartonnen dozen of wasspelden maken in de dwangarbeidsectie zal het ook niet komen... menswaardig bestaan is gewaarborgd. Ook wanneer kom je in zo een geval vrij en proberen ze kosten te verhalen, de advocaten gaan client helpen onvermogen te laten uitschijnen ( domiciel, vennootschappen, goederen op andere naam zetten... ) dikke zever van die procureur
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 18:58   #9
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe denk je dat te doen?
Dat mag je dan toevoegen aan mijn lijstje van problemen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 19:31   #10
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Haha juist, was ook mijn eerste gedacht: waar gaan die gasten dat geld
halen om hun 'verblijf' te betalen.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 20:03   #11
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha juist, was ook mijn eerste gedacht: waar gaan die gasten dat geld
halen om hun 'verblijf' te betalen.
Dutroux bleef nen schone dop trekken tijdens zijn eerste verblijf....hoe het nu geregeld is weet ik niet..
Oud 6 mei 2010, 20:26   #12
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dutroux bleef nen schone dop trekken tijdens zijn eerste verblijf....hoe het nu geregeld is weet ik niet..
Ja straf eigenlijk.
Al deze dingen kraken toch ons gevoel van rechtvaardigheid niet?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:46   #13
tyson jamal
Vreemdeling

tyson jamal's schermafbeelding

Standaard

Niet de meest acceptabele en beste oplossing voor iemand in de hoogste graad (procureur) .
Inderdaad heeft hij gelijk dat we de problemen in het dagelijks leven een halt moeten toe roepen zodat wij en onze kinderen naar een toekomst kunnen leven waar we in alle vrijheid en betrouwbaarheid kunnen samen leven .
En voor mij persoonlijk zou ik het liefst hebben dat we de gedetineerden aanpakken met een soort strafkamp waar ze tal van zware fysieke proeven moeten onderstaan en afzien om zo in de toekomst weg te blijven van de gevangenis .
tyson jamal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:53   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe denk je dat te doen?
Als ze die nu slagen geven als ze niet gehoorzamen ? Wat gebeurt er dan ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 21:56   #15
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyson jamal Bekijk bericht
Niet de meest acceptabele en beste oplossing voor iemand in de hoogste graad (procureur) .
Inderdaad heeft hij gelijk dat we de problemen in het dagelijks leven een halt moeten toe roepen zodat wij en onze kinderen naar een toekomst kunnen leven waar we in alle vrijheid en betrouwbaarheid kunnen samen leven .
En voor mij persoonlijk zou ik het liefst hebben dat we de gedetineerden aanpakken met een soort strafkamp waar ze tal van zware fysieke proeven moeten onderstaan en afzien om zo in de toekomst weg te blijven van de gevangenis .
Kan je dat eens even uitleggen ? Wat voor zware fysieke proeven ? Hoe afzien ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2010, 22:00   #16
tyson jamal
Vreemdeling

tyson jamal's schermafbeelding

Standaard

Laat dat maar over aan degene die er bevoegd voor is en aangesteld zal voor worden .
Is niet mijn taak alleen mijn mening .
Oud 6 mei 2010, 22:29   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik durf wel pleiten voor een kombinasie van nultoleransie voor snelheidsovertredingen, met de hoogte van de boete: 10 € (in plaats van de huidige 50) voor een heel lichte overschrijding van de snelheidslimiet met 5 per uur.
20 € voor de overtreding tot 40 in de zone 30; enz. dus "10 km/u teveel".

Zelfs akkoord dat bij herhaling binnen pakweg twee jaren, de boete verdubbeld wordt.

En zeker, bij overschrijding van meer: eskponesieel hogere boetes. Dus zwaarder dan nu.

Mijn bedoeling: een overtredinkske 'per ongeluk' wel bestraffen, maar binnen het redelijke.

Ik wil nog toegeven: waar de borden zo overduidelijk aangeven dat het menens is, de oude tarieven. Dit sluit uit: voorbij een school rijden tijdens de vakansie ... (waar variabele oplichtbare borden toch echt een minimum zijn in onze maatschappij; allee, in ons boerendorp is het al zover, maar in de grote stad even verder: noppes)

Voor de rest: een straf moet een straf blijven. Geen sosiiologische zever daaromtrent.
Het behoort tot de prevensie, dat als meneer een zwaar misdrijf pleegt, hij weet dat zijn wijf en zijn joeng, geen dames- en herenleventje meer kunnen leiden. Wel lijden .

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 00:25   #18
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ne playstation hoort zowiezo al NIET thuis in een prison !!!!!

Playstation daar kunt ge schiet-spellekes op doen en break-out en zo...

dus als zo'n toestel in handen komt van mensen die mentaal niet sterk genoeg in hun schoenen staan om zich aan de verleidingen waar de doorsnee modale burger zich niet door in verleiding laat brengen valt dan heeft dat nefast zware nadelige gevolgen en geeft dat grote problemen om zich achteraf terug te kunnen aanpassen aan de maatschappij buiten de prisonmuren want die gasten gaan zich trainen in schieten en andere gewelddadige games en zullen een nog groter gevaar vormen voor onze samenleving !

dus dus dus..... voor hun eigen goed : GEEN PS2 of PS3 in den bak !
Oud 7 mei 2010, 01:43   #19
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
ne playstation hoort zowiezo al NIET thuis in een prison !!!!!

Playstation daar kunt ge schiet-spellekes op doen en break-out en zo...

dus als zo'n toestel in handen komt van mensen die mentaal niet sterk genoeg in hun schoenen staan om zich aan de verleidingen waar de doorsnee modale burger zich niet door in verleiding laat brengen valt dan heeft dat nefast zware nadelige gevolgen en geeft dat grote problemen om zich achteraf terug te kunnen aanpassen aan de maatschappij buiten de prisonmuren want die gasten gaan zich trainen in schieten en andere gewelddadige games en zullen een nog groter gevaar vormen voor onze samenleving !

dus dus dus..... voor hun eigen goed : GEEN PS2 of PS3 in den bak !

Alleen een PS1
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2010, 10:56   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dan legt de gevangene klacht neer tegen u. Het gaat niet op van de gevangenen een playstation te verkopen aan een hogere prijs dan dat de playstation buiten in de winkel kost en hem dan af te pakken.

Probeer anders nog eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be