![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik heb nog niet door of de N-VA zich nu "links" of "rechts" wil profileren... alleszins de vraag ligt open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg. Rusty |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() In de N-VA zitten zowel linksen als rechtsen, zelfs radicaal-linksen. Wat is de N-VA dan?
De N-VA heeft daardoor het voordeel dat er een evenwichtig en doordacht programma tot stand is gekomen door het congres. En het voordeel dat daardoor niet op basis van gemeenplaatsen aan politiek gedaan wordt, maar dat er altijd stavende argumenten gegeven moeten worden. De N-VA is Vlaams en sociaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() De N-VA is zoals de anderen al zeiden, noch rechts, noch links, noch centraal.
Ze is Vlaams.
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() "Waar situeert u de N-VA?"
In de vuilbak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om eerlijk te zijn zeg ik dit zonder veel plezier, want toen Geert Bourgeois de machtstrijd in de VU gewonnen had, had ik veel sympathie voor hem. Maar omdat hij niet geeft om het overleven van de Westerse cultuur hebben we zijn lulpartijtje niet meer nodig. Sorry, weg ermee, in de prullenmand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Darwin schreef:
Citaat:
Me dunkt dat "we" nogal gauw in de prullenmand gooien wat "we" niet meer nodig vinden... Zo vlug zelfs dat het me nog geen klein beetje angst aanjaagt. Dit zijn nu de dingen die mij tegenhouden om een VB-er te worden. De moslims moeten niet alleen weg. Alles wat "we" niet nodig vinden moet eveneens weg. Liefst met de eerste de beste vuilkar. ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA is één van de talrijke splintergroepjes die overschieten na het uiteenknallen van de VU.
Toen Schiltz in de regering stapte, en in weerwil van de slogan 'gedaan met geven en toegeven' een nefaste staatshervorming hielp ineenknutselen, scheurde een deel reeds af om uiteindelijk onder de naam vlaamsblok een radicalere koers te varen. Toen na nog enige staatshervormingsrondes de vlaamse zelfbestuur-eisen min of meer ingewilligd waren, werd de VU een beetje overbodig. Een laatste stuiptrekking met ID-aanhangsel spleet nadien wat restte, in een ietwat soft ruggegraatloos Spirit-partijtje, dat onlangs zijn zwaargewichten als ratten het zinkende schip zag verlaten, en de oerdegelijk ogende, steeds radicaal-vlaams blijvende N-VA ploeg: separatistisch, anti-monarchistisch, maar autoritair (tegen referendum) en pro forma wat scheldend tegen vlaamsblok uit angst mee in het cordon te geraken. In mijn opinie betekent N-VA een allerlaatste stuiptrekking van pseudo-correct flamingantisme, die na het niet halen van de 5% drempel pijnloos zichzelf zal euthanaseren, waarschijnlijk door een leegloop hoofdzakelijk naar de CD&V. En nu gaat mijn glazen bol weer in het fluwelen zakje, om fijn te rusten naast een weelderige, maar geraffineerde oude porto in mijn barkast. ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat links en rechts niet meer bestaat, wierp Eric Defoort me ook al eens in het gezicht toen ik peilde naar de links-rechts verhouding tijdens een politiek debat van Ronduit N-VA in Leuven. Nog geen week later waarschuwde Defoort in De Morgen voor een 'verrechtsing' van de N-VA. Tiens tiens, de godverdomse zeveraar dacht ik toen bij mezelf. Ik stuurde hem dan maar een emailtje met enige bedenkingen bij deze links-rechts verhouding die volgens Defoort niet meer van deze tijd was. Omdat ik dan zelf wel wilde uitmaken of ik in mijn simpele denkvermogen de N-VA links of rechts zou situeren, vroeg naar enkele concrete standpunten zoals bvb: - Hoe staat de N-VA tov het homohuwelijk? - Is de N-VA voorstander een decriminalisering van softdrugs? - Wat er primeert in het debat over de uitbreiding van de A'pse haven ten koste van het polderdorpje Doel: economie of ecologie? Ik wacht maanden later nog altijd op een antwoord... Voor zover ik het kan inschatten is de N-VA een mengelmoes van radicale Vlaams-nationalisten: progressievelingen en conservatievelingen. Dat resulteert erin dat de N-VA vooral voorzichtig en bang is om iemand voor het hoofd te stoten. De N-VA neemt kwasi geen enkel maatschappelijk standpunt in; daar sta je dan: radicaal Vlaams en verder een lege doos ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() StijnVL, ik weet alleen het antwoord op de tweede vraag die je je stelt. De Nieuw-Vlaamse Alliantie is tegen een legalisering van drugs.
Citaat:
Links en rechts mogen in principe dan wel niet meer bestaan, maar er bestaan wel nog rechtse en linkse principes. Maar war Eric Defoort bedoelde wat dat één partij niet rechts of links genoemd kan worden.
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te veronderstellen dat ik zover nog niet gekomen was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf schreef:
Citaat:
Citaat:
Wat Spirit betreft kan je gerust zijn. Als aanhangsel van de SP-A zal het zich niet langer meer anti-monarchistisch kunnen opstellen. Fijn voor jou dus. Dat partijtje heeft in een adem ook maar haar eis voor het burgerreferendum laten vallen sinds die overstap. En dat is al minder leuk voor jou als Superdemocraat, dacht ik. Maar je hebt gelijk als je neerkijkt op dat soort verradersvolk. Toch is het precies dit verraad dat jou gelukkig en dankbaar zou moeten stemmen. Of nu ook de staatshervormingsrondes zullen ophouden en of de Vlaamse eisen tot zelfbestuur zullen stoppen omdat ze allemaal ingewilligd zijn betwijfel ik... Vindt je trouwens echt dat Vlaanderen ook maar iets voorstelt als het in de feiten nauwelijks hefbomen in handen heeft om, wat jij noemt, 'zelfbestuur' te organiseren? Zelfs van het bitter weinige dat zo moeizaam verworven leek met het Lambermontakkoord werd en wordt door de franstaligen nog altijd een deel afgeknabbeld en/of tegengehouden. Hoeveel is dat 'zelfbestuur' dan waard? Je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat wat overschiet van de ex.VU na de verkiezingen, en het niet halen van de kiesdrempel, overloopt naar de de CD&V en andere partijen. Dat is dan wel de verdienste (en de bedoeling?) van de huidige coalitie die deze kiesdrempel invoerde. Je bent hen daar toch dankbaar voor? Feit is dat het er op deze manier ferm afgerekend werd met de Vlaams-nationalisten. Bewust! En op een "democratische" wijze nog wel... Hopelijk kan je nu gerust op beide oren slapen en is het vanaf de volgende verkiezingen gedaan met het inwilligen van Vlaamse eisen. Dan kan meteen die van de arme franstaligen weer wat nieuw leven worden ingeblazen. Een hernieuwd unitair België zou de kroon op het werk zijn, nietwaar? Intussen toch die glazen bol maar niet te ver wegstoppen want die verdomde Vlaams-nationalisten zijn er nog altijd zij het niet meer in een Vlaams-nationalistische partij zonder politieke schutkring. Er zitten er nu wel een aantal in zowat alle andere partijen... die het land wél ooit kunnen en zullen opsplitsen. Te beginnen in een confederatie. Je aanbeden unitaire Belziekske zie ik door de overblijvende, Belgische partijen toch niet terug halen. 8)
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aangezien dat u schrijft dat de N-VA geen maatschappelijke visie heeft moet ik dat helaas voor u wel concluderen!!!
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Secundo: Prove me wrong. Geef jij mij dan simpelweg eens antwoord vanuit de N-VA teksten, of vanuit de besluiten van de partijraad, op de drie simpele vragen: - Hoe staat de N-VA tov het homohuwelijk? - Wat speelt er in het dossier Doel: ecologie of economie? - Is de N-VA voor of tegen legalisering van Drugs? Eenvoudige vragen met duidelijke maatschappelijke weerslag. Geef jij mij hier en nu het aantwoord dat men in het N-VA kader niet kon/wilde/mocht geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Geografisch : In Vlaanderen ? ..
Politiek : Een beetje overal ... valt nog te zien , als ze zoals de "democratische" partijen zijn ...dan kan men ze vergelijken met Vrouwkes van Plezier ! No Offense Ladies .
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Je bent duidelijk nieuw hier...
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het biedt enkel nog een beetje onderdak aan nostalgische dromers die Blokvrees hebben. Trouwens is een onafhankelijk Vlaanderen (of moet ik zeggen "Flandristan" Mr Bourgeois ?) als het Nederlands-sprekend gedeelte van België eigenlijk al achterhaald. Beter zouden we ons toekomstgericht bezig houden met meer autonome Vlaamse, Brabantse, Limburgse Regio's. |
||
![]() |
![]() |