![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vangheluwe wil geen loon meer
Zijn ambtelijke wedde bedroeg 81.914 euro bruto per jaar. Hij krijgt nu een pensioen dat beduidend minder is. What the fuck ...
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ach, minder snoepjes kopen nu....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[img]i3.photobucket.com/albums/y72/_countingstars/Secrets/BoondockSaintsPrayer2.jpg[/img] Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 5 mei 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik dat priesters geen staatsloon meer zouden moeten krijgen. Tijden veranderen.
En als dat niet anders kan, dan de wedde die zij presteren als 'sosiaal aksident' of als 'straathoekwerker'. In die opsie: geen probleem dat de provinsiale sjef wat meer verdient. Nu heeft de Geiluwe zijn ontslag gegeven. Raar geformuleerd in de gazetten "hij wil zijn riant loon niet meer".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Priesters leggen geen gelofte van armoede af. Kloosterlingen doen dat wel, maar als ik mij niet vergis ook niet allemaal.
Nu, in elk geval, vind ik dat 'de Staat' van het instituut 'Kerk' duidelijke antwoorden moet krijgen hoe zij dergelijke gevallen aanpakt en vermijdt. En dat zolang daar geen aanvaardbaar antwoord op komt, subsidies aan dat instituut dienen te worden geschortst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar of de priesters daardoor nu hun handen gaan thuis houden betwijfel ik. En het zal Justitie zijn die de financiën moet regelen. (lonen ed.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat ik nog vergat te zeggen: er moet dringend een opzegtermijn gegeven worden aan de kalotenkerk: jobs die door de staat betaald worden, moeten gelijke kansen voor mannen en vrouwen bieden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk moeten priesters een staatsloon hebben. En veel meer dan die armzalige wedde die ze nu krijgen. Priesters doen goed werk voor vele mensen. We moeten nu ook niet alle priesters gaan stigmatiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het moet niet gekker worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Priesters mogen een loon hebben.
Maar bisschoppen moeten geen managersloon krijgen. Ze zullen wel meer in hun paleis zitten dan gewone mensen te helpen, zoals gewone priesters doen. Een meer horizontale structuur voor de Kerk dus, minder hierarchie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Niet moeilijk dat justitie in de problemen zit. Ze moeten meer betalen aan bisschoppen dan aan rechters. Hoe is zoiets de dag van vandaag toch mogelijk ??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je ook voor onmogelijk houd is het feit dat een rechter die samen met zijn vrouw aan SM doet - niemand kwaad doet - zijn pensioenrechten verliest en deze pedo ze behoud. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 mei 2010 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |