![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja !! Het is zo ver.
Den Hengel vindt het nodig om een kordon rond de nva te leggen. Tot zover de letter V in de VLD. We zullen zien of zijn uitspraak hem iets oplevert, zowel intern in zijn partij, als ekstern bij de verkiezingsuitslag. link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100527_002 titel: Vanhengel sluit bestuur met 'separatistische N-VA' uit tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien NVA na de verkiezingen aan zet zou zijn om een federale regering te vormen, vrees ik dat ze erg eenzaam aan de onderhandelingstafel zullen zitten.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is er mis met duidelijkheid ?
Bang van een polarisatie rond het communautaire thema ? |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA heeft niks te zoeken in een federale regering. Al dat gezever over cordons, komaan zeg. Wanneer houdt dat circus op?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de N-VA te groot wordt, gaat er een cordon rond. Wie kan hier nog van een democratie spreken zonder in de lach te schieten ? Een bewijs te meer dat België ëën grote grap is. Weg ermee. Laatst gewijzigd door hurricane : 27 mei 2010 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() k vraag mij af of Bart Dewever nu gaat staan roepen aan de zijlijn.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is echt geen nieuw standpunt hoor. Gewoon even de puntjes op de i gezet. Laatst gewijzigd door Travis66 : 27 mei 2010 om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat ze na een slechte peiling met zo iets afkomen bewijst ook dat de Ø-VLD in de eerste plaats bezig is met zichzelf, en niet met de belangen van de Vlaamse kiezer. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Idd NVA zegt zelf nu voor confederalisme te gaan, en dan via verdamping naar EU naar onafhankelijkheid.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() en nog eerlijker is dat ze met dat confederalisme beiden ook nog iets anders bedoelen.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat Vanhengel hier doet is zijn partij als 'makkelijker' naar voor schuiven als aanvulling voor de olijfboomcoalitie, die in Vlaanderen immers geen meerderheid haalt. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik vraag mij af hoe lang gij u dat nog gaat afvragen.
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlak voor de verkiezingen is het moeilijk omgaan met de populairste politicus van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Het niet willen regeren met een andere partij op zich is geen cordon en is vooralsnog niet antidemocratisch. Het totaal uitsluiten op alle bestuursniveaus en het systematisch blokkeren van elk parlementair initiatief van één bepaalde partij is dat wel. Mag ik hier fijntjes laten opmerken dat het net de Niveanen zelf zijn die afgelopen week herhaaldelijk de (voorlopig) grootste Vlaams Nationalistische familie in een cordon hebben getoken? Mag ik laten opmerken dat zij daarvoor op kanaal Z, Phara en in Terzake exact dezelfde redenen aanhaalden als nu de collaboraal Vanhengel doet? Mag ik even ter herinnering brengen dat de NVA in het verleden zelf aktief heeft meegewerkt aan het echte cordon sanitair rond het VB?
![]() |
#16 | ||
|
![]() Over de NVA:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() het =/= Fieseler
#19 |
|
![]() Wie het belgicisme enkel wil aanvallen omdat die uit het kotje wil stemt VB.
Wie zich boven belgicisten plaatst stemt NVA Ik ga niet ontkennen dat ik mij als NVA'er beter voel. Dat is zeker zo. Maar die heeft Vlaanderen ook nodig. Dat is een houding die pas weinigen zullen snappen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 27 mei 2010 om 08:02. |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() 1. De NVA heeft al talloze keren gezegd wél te willen regeren (wat ze trouwens doet in de Vlaamse Regering) én compromissen te willen sluiten. Het probleem zal weer zijn dat "sommigen" liever zullen willen proberen De Wever "plat op de buik" te krijgen dan ze een akkoord willen waar iedereen iets aan heeft. Om vervolgens de schuld op de NVA te steken.
(Mag ik er trouwens aan herinneren, mevrouw Milquet, dat De Wever niét aan tafel zat in April, maar dat jullie er toch niet zijn uitgeraakt?) 2. Voor iemand die minder stemmen haalt dan de burgemeester van veel kleine Vlaamse gemeentes heeft Vanhengel toch wel een grote mond. Geen volk is tezeer overbeschermd als de Nederlandstalige Brusselaar, hun vertegenwoordiging in het Parlement heeft soms meer weg van een beschutte werkplaats als je Vanhengel bezig ziet en hoort. |
![]() |