![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Marathon langs Vlaamse KMO’s, middenstanders en horeca-zaken Rik Daems trekt de volgende vier weken op ‘Expeditie Middenstand’, een marathon langs Vlaamse KMO’s, middenstanders, zelfstandigen en horeca-zaken. Open Vld-voorzitter Alexander De Croo gaf vanmiddag op de Brusselse Vismarkt het startschot. De ‘Expeditie Middenstand’ moet uitmonden in een ‘Blauwdruk voor KMO, Middenstand en horeca.’
De volgende maand brengt Rik elke dag werkbezoeken aan KMO's, middenstanders, zelfstandigen en horeca-zaken. HIj doet telkens samen met lokale kandidaten en met de lijsttrekkers uit de verschillende provincies. Tijdens de werkbezoeken zullen ze peilen naar hun zorgen, noden en verzuchtingen en met hen praten over welke oplossingen hen meer ruimte kunnen geven. Uit al zijn gesprekken distilleert Daems een ‘Blauwdruk voor KMO, middenstand en horeca’. "KMO's, middenstand en horeca zijn de economische ruggengraat van ons land. Meer dan 800.000 mensen zorgen niet alleen voor hun eigen job, maar creëeren voor vele duizenden andere mensen een job," zegt Rik Daems. Hij engageert zich om zich de volgende jaren volop te concentreren op dossiers van middenstand en horeca. Zijn engagement voor de sector is niet nieuw. Zo lag hij aan de basis van het eenheidsloket voor KMO’s en zette hij zich jarenlang in voor een vermindering van de BTW voor de horecasector. De BTW-verlaging die dit jaar een feit werd leverde hem een nominatie op voor de Taxman Award 2010. Coaching van jongeren Tijdens zijn ‘Expeditie Middenstand’ zal Rik versterking krijgen van jongerenkandidaten en Jong VLD. “Alexander De Croo en jongerenvoorzitter Philippe De Backer hebben me gevraagd om de coaching van de jonge kandidaten op mij te nemen. Ik neem deze taak met vol enthousiasme op. Elkee dag zal ik een aantal jongeren meenemen op mijn ‘Expeditie Middenstand’. Dat geeft hen de kans om met de mensen van het veld te spreken en deze belangrijke problematiek van binnenuit te ontdekken,” aldus Daems De volgende weken zal Rik Daems via zijn blog www.expeditiemiddenstand.be verslag uitbrengen van zijn expeditie. Bron: politics.be
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat ie vaststellen dat die hele middenstandskliek vandaag allang op N_VA stemt en aan 0-VLD geen boodschap meer heeft. Op een zielige Vivanter na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() is't nu terug Rik, en niet meer (straffe) hendrik?
|
![]() |
![]() |